Verandering en implementatiemanager – A0412548 | Gouda

Sorry, deze opdracht voor Verandering en implementatiemanager – A0412548 is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Gouda
Aanvraagnummer:
A2024-544
Startdatum:
01-05-2024
Verwachte einddatum:
30-04-2025 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
17-04-2024 12:00
Contactpersoon Quest4:
Gerard Tummers
Telefoonnummer:
0615021386
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Verandering en implementatiemanager – A0412548

Opdrachtomschrijving

Voor een van onze programma’s zijn wij op zoek naar een Verandering en Implementatiemanager. Het team bestaat uit diverse functies uit de DJI organisatie (van alle lagen in de DJI organisatie). Onder meer de volgende taken zijn onderdeel van de functie:

  • Je fungeert als rechterhand van de programma manager;
  • Draagt zorg voor de communicatie naar de (eind)gebruikers;
  • Bereid maandrapportages voor;
  • Fungeert als spin in het web voor het team, coordineert, faciliteert;
  • Inventariseert risico’s, geeft mede duiding aan kans en impact en zorgt (indien noodzakelijk) voor opvolging.

Jij zorgt als implementatiemanager voor de afstemming over implementatie en planning met deze teams en de gebruikers. Je wordt aangestuurd door en legt verantwoording af aan de programma manager.

Achtergrond

Typologie van het programma Het programma houdt zich bezig met het verstrekken en verzamelen van (risico)gegevens. Dit betekent automatisch dat privacy en security aspecten key zijn.

Organisatie

De Directie Informatievoorziening (DI) bestaat uit de volgende onderdelen:

  1. CIO-Office De CIO-office is verantwoordelijk voor het stellen van kaders en de sturing hierop om ervoor te zorgen dat de informatievoorziening van de DJI kwalitatief hoogwaardig en toekomstbestendig is en blijft. Daarnaast heeft het een adviesfunctie ten aanzien van opdrachtgevers en de ambtelijke en politieke top;
  2. Informatiemanagement en Architectuur (IMA) De afdeling Informatiemanagement en Architectuur vertaalt de (functionele) vraag vanuit de DJI-organisatie naar efficiënte en effectieve IV- ondersteuning, initiatiert daartoe nieuwe projecten inclusief de voorbereiding van de besluitvorming in de Iboard en stelt domeinarchitecturen op in samenspraak met stakeholders en informatiemanagers;
  3. Functioneel Beheer en Dienstenmanagement (FBD) De afdeling Functioneel Beheer is verantwoordelijk voor het beheer van de informatievoorziening van DJI met focus op de gebruikersorganisatie. De afdeling Dienstenmanagement definiëert en onderhoudt het ICT-dienstenportfolio t.b.v. DJI door o.a. actief contractmanagement en leveranciersmanagement;
  4. Project Management en Implementatie (PMI) De afdeling Project Management en Implementatie is verantwoordelijk voor de beheersing én het projectmatig realiseren van wijzigingen en nieuwe oplossingen in de informatievoorziening conform standaard methodieken.

Eisen en wensen voor de functie Verandering en implementatiemanager – A0412548

Harde eisen

  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met werken bij de (semi)overheid;
  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met de rol van procesmanager;
  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met agile werken;
  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met het opzetten van risicomanagement.

Wensen

  • Kandidaat heeft bij voorkeur al eerder bij DJI gewerkt;
  • Kennis en ervaring met het ondersteunen van business-owners in het agile inrichtings-/ontwikkelproces;
  • Gedegen kennis van grote ICT projecten, bij voorkeur bij DJI;
  • Kennis en ervaring van agile werken;
  • Ervaring in het begeleiden van implementatie in de organisatie van ICT projecten/systemen;
  • Goed kunnen omgaan met tegengestelde belangen en deze in oplossingsgerichte adviezen om kunnen zetten.

Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Kwaliteit- en klantgerichte instelling;
  • Teamplayer en teambuilder;
  • Creatief;
  • Mediation vaardigheden;
  • Oplossingsgericht;
  • Onderhandelen;
  • Besluitvaardig;
  • Organisatiesensitief.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 4 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Gerard Tummers bereikbaar op het nummer: 0615021386. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2024-04-12 09:47:50

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden