UX / UI Designer | Apeldoorn

Sorry, deze opdracht voor UX / UI Designer is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Apeldoorn
Aanvraagnummer:
A2023-335
Startdatum:
01-04-2023
Verwachte einddatum:
31-03-2024 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
32- 36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
21-03-2023 10:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving UX / UI Designer

Wij zijn namens onze klant op zoek naar en UX / UI Designer op basis van 32- 36 uur.

Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Onze klant registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert onze klant ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart.

De afdeling Klantinteractie Online houdt zich bezig met het (door)ontwikkelen en onderhouden van de frontends bij het Kadaster. Dit doe je samen met collega UX professionals, contentspecialisten, webanalisten en adviseurs. Bij alles wat wij doen, stellen we de klant centraal en zoeken we naar de beste online klantervaring.

Team UX werkt voornamelijk in een multidisciplinair Gebruikerslab: het Gebruikerslab onderzoekt, ontwerpt en test ideeën en prototypes die onze klant wil ontwikkelen. Hierbij zoekt het Gebruikerslab de ideale match tussen gebruikerswensen en de wensen en mogelijkheden vanuit onze klant. Naast UX bestaat de vaste kern uit Marketing en frontend ontwikkelaars, aangevuld met collega’s uit de organisatie die betrokken zijn bij de trajecten die we doorlopen.

Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
Wil je werken aan websites en applicaties waar duizenden mensen per dag mee werken? En ben jij degene die de gebruikers een zo prettig mogelijke gebruikerservaring kan geven? Dan zit je als UX / UI designer bij onze klant goed. We hebben sinds kort UX/UI centraal ingericht, en zijn een team dat nog volop pioniert en ontwikkelt. Om het team te ondersteunen zoeken we een UX / UI designer op inhuurbasis.

Net als andere (semi)overheidsorganisaties is onze klant bezig om de online dienstverlening toegankelijker en gebruiksvriendelijker te maken. Je sluit aan bij een bevlogen team dat net begonnen is om deze enorme klus te klaren, samen met vele andere collega’s, van IT, Marketing, product managers, Klantenservice en inhoudelijke experts. In dit krachtenveld ben jij betrokken bij het onderzoek en het maken van prototypes voor nieuwe en bestaande websites en applicaties. Ook UX onderzoekstrajecten en het ‘bouwklaar maken’ van designs voor onze IT-teams zijn aan de orde van de dag.

Opdrachtomschrijving
We zoeken een interaction designer die het leuk vindt om in een team in opbouw te werken. Deels zijn er bestaande kaders en is er een design system in opbouw, maar in sommige projecten verricht je pionierswerk en worden je designs juist toegevoegd aan het design system. Naast je design werk wordt je ook gevraagd om deel te nemen aan UX onderzoekstrajecten. Je brengt je kennis over interactie en gebruikers(gedrag) mee en verzorgt de nodige schetsen en klikmodellen om tot een visueel resultaat te komen. Je wordt blij van een goed opgeleverd design dat een front end developer kan gaan bouwen zonder problemen.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • AdobeXD / Figma
  • Flowmapp
  • Miro
  • Jira

Eisen en wensen voor de functie UX / UI Designer

Harde eisen:

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Een opleiding Interaction Design (of vergelijkbaar) en/of aantoonbare ervaring in dit werkveld;
  • Voldoende kennis van (het deelnemen aan/begeleiden van) UX trajecten, in de vorm van training, opleiding of aantoonbare ervaring;
  • Ervaring met werken in Adobe XD of meerdere jaren ervaring met andere vergelijkbare pakketten, zoals Sketch of Figma.Ervaring met Jira en diverse UX tooling o.a. Flowmapp en Miro;
  • Kennis van design systems en hoe je hier als designer aan kunt bijdragen (generiek ontwerpen);
  • Kennis van en weten hoe designs dienen te voldoen aan de toegankelijkheidswetgeving voor de (semi) overheid, conform WCAG 2.1, en hoe designs hierop worden gemaakt. Bij voorkeur inclusief aantoonbare ervaring in je portfolio;
  • Competenties: Zelfstandig kunnen werken aan opdrachten en projecten, binnen een centrale planning en deadlines. • Snel kunnen doorgronden van complexe processen en de juiste vragen te stellen aan de inhoudelijke stakeholders om tot een duidelijk beeld te komen van het werk dat gedaan moet worden. • In staat zijn om designs bouwklaar aan te leveren voor IT teams (inclusief het reponsive of mobile design en volgens onze uitgebreide Definition of Done. • Een behoorlijke dosis overtuigingskracht en geduld met collega’s voor wie UX nog een onbekend begrip is. • Kunnen werken binnen Agile projecten. • Communicatief vaardig. • Goed kunnen samenwerken.

Wensen:

  • U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van onze klant(zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden);
  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden);
  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-03-13 11:12:41

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden