Medior Uitvoerend Medewerker Asset Management en Licentiebeheer
Functie omschrijving
Wij zijn SSC ICT , het Shared Service Centrum ICT van en voor het rijk, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. We zijn een van de grootste full service ICT-dienstverleners binnen het rijk en servicen de gehele rijksdienst met ondermeer rijksbredeIT-services. Ons shared service centrum ondersteunt meer dan 50.000 werkplekken en mobiele devices in Nederlanden op 160 ambassadeposten over de gehele wereld. Daarnaast beheren en ontwikkelen we ruim 1000 applicaties, verzorgen housingen hosting in het state of the art overheids datacenter (ODC), bieden IT-diensten met extra hoge beveiligingsniveaus en voeren jaarlijks zo’n 260 ICT-projecten uit, waaronder internationale evenementen als het EU-voorzitterschap. Zo zorgen we dat ambtenaren hun belangrijke werk in dienst van de samenleving altijd, overal en veilig kunnen doen.
De Uitvoerend Medewerker Asset Management en Licentiebeheer bevindt zich op ondersteunende en bedrijfsvoeringvakgebieden, waarbij de functie is gericht op administratieve ondersteuning van de operationele activiteiten ten behoeve van het proces Asset Management en Licentiebeheer. De uitvoerend medewerker Asset Management en Licentiebeheer is een functionaris die ondersteuning levert aan de juiste uitvoering van het proces Asset Management en Licentiebeheer, alsook de juistheid / volledigheid van de Configuratiemanagement Data Base (CMDB). Hij bezit ervaring met en heeft affiniteit voor het proces Asset Management en Licentiebeheer.
taken zijn:
Verwerken van bulk registraties en –mutatiesRapporteren vanuit de CMDB, rapportages afstemmen met procesmanager opstellen van (reguliere) rapportages en verslagen. Verwerken van de mail. Verwerken van RFI via het Servicemanagement systeem TOPdesk. Voorbereiden en notuleren van de tweewekelijkse overleggen. Inplannen van de inkomende werkzaamheden
Functie eisen
kennis van Asset Management en Licentiebeheer
Inzicht in organisatorische en inhoudelijke samenhangen in bredere context dan de eigen aandachtsgebieden
Kennis over ITIL en de ITIL support processen
Kennis van Excel
Opstellen van adviesrapporten en notities
basis kennis van Queries
Ervaring met Servicemanagement tooling Topdesk
Nauwkeurig in het werk
In het bezit van ITIL v3
Extra informatie
- Standplaats
-
Zoetermeer, extra standplaats BuZa Den Haag / Rijswijk
- Aanvraagnummer
- 468
- Startdatum:
- 2016-11-07
- Verwachte einddatum
- 2016-12-31
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2016-11-01
- Contactpersoon Quest4:
- Winhold Bartelink
Aanvullende informatie
Geplaatst op 2016-11-01 13:50:02