Testcoördinator Integratie | Apeldoorn

Sorry, deze opdracht voor Testcoördinator Integratie is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Apeldoorn
Aanvraagnummer:
A2024-566
Startdatum:
06-05-2024
Verwachte einddatum:
31-12-2024 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
17-04-2024 10:00
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Testcoördinator Integratie

Als testcoördinator voor integratietesten werk je samen met Agile realisatie teams en het Acceptatie en Integratie team, om gezamenlijk te toetsen of de opgeleverde producten functioneren binnen de context van het Aangifte Belasting Systeem. Je haalt acceptatiecriteria op, bespreekt testuitgangspunten en coördineert met de teams wat er nodig is om de testen daadwerkelijk uit te voeren. Als testcoördinator ben je betrokken vanaf de start van de realisatiefase tot aan de overdracht naar de keten- en procestesten. Je bent adviserend voor de borging van kwaliteitsaspecten en ben je in staat om een teststrategie voor het proces uit te werken. Je hebt vakkennis en je hebt daadwerkelijk getest. Daarnaast ben je in staat om het IH bedrijfsproces te doorgronden en dit in de teststrategie tot uitdrukking te brengen.

Achtergrond

Binnen de afdeling inkomensheffing onderhouden we het Aangifte belasting Systeem, waarin de belastingaangiftes van alle Nederlanders behandeld worden. Daar vinden twee parallelle onderhoudsslagen in plaats: de continuiteit, waarin wetgeving en wensen worden doorgevoerd, en de modernisering, waarin we een library (Coolgen) verwijderen, en we procestaak voor procestaak oppakken en herprogrammeren in een service oriented architecture. In de modernisering werken zes Agile teams gezamenlijk aan de aanpassing en verservicing. Het spreekt voor zich dat het van groot belang is om aan te tonen dat de gemoderniseerde taak zich identiek gedraagt aan de oude implementatie. Je werk zal (grotendeels) plaatsvinden in de modernisering, met intensieve samenwerking met de Agile teams, de ketentest organisatie en andere stakeholders.

Organisatie

De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center.

Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt.

Eisen en wensen voor de functie Testcoördinator Integratie

Harde-eisen

  • ISTQB/TMap, SAFe, ontwerp, HBO niveau;
  • ISTQB/Tmap;
  • HBO (5 jaar);
  • Keten en integratietesten op mainframe (5 jaar);
  • review ontwerp producten (5 jaar);
  • Ervaring met Cool gen, JAVA en SOA (5 jaar).

Wensen

  • Verservicede omgevingen gebaseerd op Open ShiftJe bent een enthousiaste doorzetter met een agile mindset en een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Daarnaast schakel je gemakkelijk met collega’s zowel binnen als buiten je team en durf je kritisch te zijn;
  •  Mainframe omgevingen;
  • Verservicede omgevingen gebaseerd op Open Shift.

Competenties

  • Je hebt ervaring met testcoördinatie in een complexe omgeving;
  • Je hebt een HBO werk- en denkniveau;
  • Je bent flexibel;
  • Je neemt initiatief;
  • Je hebt goede communicatieve eigenschappen (zowel mondeling als schriftelijk);
  • Je bent resultaatgericht en hebt een scherp oog voor kwaliteit;
  • Je beschikt over een goed ontwikkeld analytisch vermogen;
  • Je bent bekend met de processen binnen de Belastingdienst, bij voorkeur Inkomensheffing, of bent bereid je daarin te verdiepen;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare en relevante werkervaring in een soortgelijke functie.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Uren per week tussen 32 – 36 uur.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2024-04-15 12:09:54

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden