Testconsultant – A0412106 | Gouda

Sorry, deze opdracht voor Testconsultant – A0412106 is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Gouda
Aanvraagnummer:
A2024-507
Startdatum:
01-05-2024
Verwachte einddatum:
30-04-2025 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
12-04-2024 17:00
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Testconsultant – A0412106

Opdrachtomschrijving

Je bent als testconsultant onderdeel van een scrumteam in een agile omgeving. Je bent verantwoordelijk voor de voorbereiding, het opstellen, uitvoeren en evalueren van geautomatiseerde testen. Daarnaast ondersteun je voor een deel van je tijd als scrummaster het team.

Als testconsultant moet je in staat zijn de testuitvoering (geautomatiseerd en in voorkomend geval handmatig) op je te nemen en zorg te dragen dat de juiste testen, met de juiste dekking, op het juiste moment uitgevoerd worden. Je moet in staat zijn het overzicht rondom de verschillende opleveringen (en versies) te kunnen behouden. Je rapporteert over de voortgang, status testen, problemen etc. Je laat je niet uit het veld slaan door tegenslagen en kijkt verder dan je opdracht. Je komt met ideeën en neemt je omgeving daarin mee.

Als testconsultant werk je tevens mee aan de teststrategie, inclusief de risicoanalyse. Bovendien zorg je voor het effectief en efficiënt inzetten van de juiste testtools en –technieken. Daarnaast ben je de sparringpartner voor gebruikers, ontwikkelaars, informatieanalisten, functioneel beheerders en de testadviseur.

Je werkzaamheden zullen initieel plaatsvinden binnen de verdieping Bedrijfsvoering, m.b.t. tot de verschillende applicaties in de applicatieketen hiervan, maar kunnen in de toekomst soortgelijke projecten betreffen binnen andere verdiepingen en systeemketens.

Achtergrond

Het IV-landschap continu moderniseren. Daar streeft de Dienst Justitiële Inrichtingen in Gouda naar. Daarvoor ontwikkelen we nieuwe applicaties en systemen die onze processen efficiënter en effectiever laten verlopen. Maar voordat we de applicaties implementeren, ga jij ze voor ons testen!

Met 50 locaties verspreid over het land en een personeelsbestand van 16.000 medewerkers is DJI een van de grootste overheidsorganisaties van Nederland. Jaarlijks stromen er ruim 30.000 nieuwe justitiabelen in.

De insluiting vindt plaats in verschillende soorten inrichtingen. Er zijn gevangenissen en huizen van bewaring voor volwassenen, die Penitentiaire Inrichtingen (PI) worden genoemd. Er zijn ook speciale inrichtingen voor jongeren; Justitiële Jeugdinrichtingen (JJI). Voor (tbs-)patiënten zijn er Forensische Psychiatrische Centra (FPC) en voor vreemdelingen maakt DJI gebruik van DetentieCentra (DC).

Organisatie

De Directie Informatievoorziening (DI) bestaat uit de volgende onderdelen:

  1. CIO-Office De CIO-office is verantwoordelijk voor het stellen van kaders en de sturing hierop om ervoor te zorgen dat de informatievoorziening van de DJI kwalitatief hoogwaardig en toekomstbestendig is en blijft. Daarnaast heeft het een adviesfunctie ten aanzien van opdrachtgevers en de ambtelijke en politieke top;
  2. Informatiemanagement en Architectuur (IMA) De afdeling Informatiemanagement en Architectuur vertaalt de (functionele) vraag vanuit de DJI-organisatie naar efficiënte en effectieve IV-ondersteuning, initiatiert daartoe nieuwe projecten inclusief de voorbereiding van de besluitvorming in de Iboard en stelt domeinarchitecturen op in samenspraak met stakeholders en informatiemanagers;
  3. Functioneel Beheer en Dienstenmanagement (FBD) De afdeling Functioneel Beheer is verantwoordelijk voor het beheer van de informatievoorziening van DJI met focus op de gebruikersorganisatie. De afdeling Dienstenmanagement definiëert en onderhoudt het ICT-dienstenportfolio t.b.v. DJI door o.a. actief contractmanagement en leveranciersmanagement;
  4. Project Management en Implementatie (PMI) De afdeling Project Management en Implementatie is verantwoordelijk voor de beheersing én het projectmatig realiseren van wijzigingen en nieuwe oplossingen in de informatievoorziening conform standaard methodieken.

Eisen en wensen voor de functie Testconsultant – A0412106

Harde eisen

  • De aangeboden kandidaat is TMap en/of ISTQB gecertificeerd;
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met XML en SQL;
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met de agile manier van werken;
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar werkervaring opgedaan met het voorbereiden en uitvoeren van geautomatiseerde testen;
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar werkervaring met de begeleiding/ondersteuning van gebruikers en/of beheerders tijdens acceptatietesten;
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring als scrummaster.

Wensen

  • Kennis van IT processen en methodieken (Prince2, ITIL);
  • Je hebt ervaring met het toetsen / reviewen van functionele documentatie op testbaarheid, compleetheid en consistentie;
  • Je hebt kennis van en ervaring met het werken volgens ITIL;
  • Je hebt kennis van en ervaring met het werken met testtools, zoals Jira, Selenium, Fitnesse en SoapUI;
  • Je hebt een hoge mate van zelfstandigheid;
  • Je hebt ervaring met testautomatisering;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met projectmatig werken volgens Prince2, Agile en Scrum.

Competenties

  • Je hebt kennis en ervaring met het testen van berichtenverkeer, XML, XSD, WSDL;
  • Jij staat voor de kwaliteit van je werk;
  • Communicatief ben je sterk, je kunt je zowel schriftelijk als mondeling goed uitdrukken in het Nederlands en je bent niet bang om van je te laten horen;
  • Je kunt goed analyseren, plannen en organiseren;
  • Daarnaast kun je je inleven in de klant, weet je welk resultaat je moet boeken en ga je daar creatief, flexibel en proactief voor aan de slag;
  • Je bent een teamspeler, van samenwerken krijg je energie;
  • Je hebt een hoge mate van zelfstandigheid;
  • Je bent je altijd sterk bewust van je omgeving en maakt je nieuwe situaties snel eigen;
  • Kennis en ervaring met het opstellen van XML berichten;
  • Je bent in staat om je scope te begrijpen en te bewaken;
  • Tot slot ben je integer en nauwgezet en heb je een leergierige houding.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 4 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

I.v.m. verhuizing in de loop van 2024 naar locatie Turfmarkt in Den Haag.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2024-04-09 12:08:20

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden