Testautomatiseerder | Utrecht
Sorry, deze opdracht voor Testautomatiseerder is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Utrecht
- Aanvraagnummer:
- A2023-799
- Startdatum:
- 01-07-2023
- Verwachte einddatum:
- 30-06-2024 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 36
- Indicatie uurtarief:
n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 25-05-2023 12:00
- Contactpersoon Quest4:
- Marco Buitenhuis
- Telefoonnummer:
- 06-29602668
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving Testautomatiseerder
Wij zijn namens RVO op zoek naar een Testautomatiseerder op basis van 36 uur.
Binnen de afdeling Informatie- en Procesmanagement is behoefte aan een testautomatiseerder voor werkzaamheden in het kader van de ontwikkeling van het Uitvoeringsplatform EU (UPEU). UPEU is een applicatie ter ondersteuning van de uitvoering van (subsidie-)regelingen in het Europese domein en is gebaseerd op zaakgericht werken. In het UPEU programma is in de afgelopen jaren gewerkt aan het ontwikkelen van een inregelmodule voor het ondersteunen van opgavegericht werken op basis van Blueriq technologie. Daarnaast zijn diverse ondersteunende koppelingen ontwikkeld, die onder andere het berichtenverkeer en het geautomatiseerd afhandelen van verplichtingen in de financiële administratie met het UP platform verbinden en ondersteunen. RVO is op zoek naar een testautomatiseerder, bij voorkeur met ruime ervaring in het geautomatiseerd testen van systemen voor zaakgericht werken. De werkzaamheden omvatten onder andere:
- formuleren van testgevallen (logisch, fysiek);
- uitvoeren van functioneel testwerk UPEU en van applicaties in de keten;
- ontwerpen, ontwikkelen en uitvoeren van geautomatiseerde en handmatige tests;
- ontwerpen, ontwikkelen en uitvoeren van performance tests;
- doorontwikkelen van load en performance testraamwerk;
- actief meedenken bij verdere professionalisering kwaliteitsborging in de teams.
Achtergrond:
RVO heeft het Uitvoeringsplatform EU ontwikkeld. Het platform ondersteunt een aantal uitvoeringsprocessen in het KP-EU domein. Het platform bestaat uit een SOA-laag, een Oracle-APEX deel en een rule engine en klant/gebruikersdialogen in Blueriq. Naast het beheer van de bestaande regelingen, worden ook voortdurend nieuwe regelingen op dit platform ingeregeld. Tegerlijktijd worden de generieke voorzieningen van dit platform doorontwikkeld. Dit alles vergt onder andere een goede teststrategie, waarbij we steeds meer gebruik gaan maken van geautomatiseerd testen.
Organisatie:
Kansen voor Nederland, kansen voor jou! Een duurzame, economisch sterke samenleving: daar werken we aan bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Met nationale en internationale programma’s, van de energietransitie en voedselproductie tot ontwikkelingsprojecten in Afrika. Met voorlichting, advies, financiering, subsidies en hulp bij het vinden van zaken- of kennispartners. Door slim organiseren en maximaal gebruik van digitale communicatie zorgen we voor een soepele en optimale dienstverlening. Door elkaar op te zoeken en verbindingen te leggen bieden we nieuwe inzichten en mogelijkheden. Voor en achter de schermen zetten 4500 mensen zich in voor een economisch sterk, innovatief en duurzaam Nederland, op verschillende vestigingen in Nederland. Ook voor jou zijn er kansen!
Onze adviseurs weten als geen ander wat er nodig is om ondernemende Nederlanders vooruit te helpen. Beoordelaars nemen subsidie- en andere verzoeken onder de loep en helpen de aanvragers om nieuwe stappen te zetten. Inkopers benutten de inkoopkracht van de Rijksoverheid, ook om maatschappelijke doelen te bereiken. De medewerkers van de frontoffice staan iedereen te woord die vragen heeft. Functioneel beheerders ontwikkelen en onderhouden digitale loketten. Projectmanagers onderzoeken wat de mogelijkheden van big data zijn. Juristen zorgen dat we ons houden aan wet- en regelgeving. En communicatieadviseurs ontwikkelen toegankelijke websites voor voorlichting en advies. Wie ondernemend Nederland een warm hart toedraagt, kan bij onze organisatie dus alle kanten op.
Eisen en wensen voor de functie Testautomatiseerder
Harde eisen:
- TMap NEXT test engineer of vergelijkbaar;
- TMap NEXT foundation, Tmap next in scrum, Certified Agile Tester (CAT);
- Business Information Management Foundation, Informatiesystemen Foundation, Testen Foundation;
- Focus ligt op uitvoeren van testen en automatiseren van testgevallen;
- Minimaal 2 jaar (recente) ervaring in een vergelijkbare rol (geautomatiseerd testen)(3 Jaar);
- Werkervaring met ICT projecten op basis van Agile scrum (3 Jaar);
- Ervaring met testen in Agile Scrum ontwikkelproces (3 Jaar);
- HBO opleiding.
Wensen:
- Competenties: Gedreven en motiverende persoonlijkheid; Initiatiefrijk, onafhankelijk en creatief; Focus op leveren kwaliteit en prestaties van de teams; Communicatief vaardig. Heeft ruime ervaring om met de business te komen tot requirements, test cases etc. Coachende en begeleidende vaardigheid; Heeft ruime ervaring om testmedewerkers en andere teamleden te coachen en te begeleiden;
- Technische en conceptuele kennis van regelgedreven softwareplatformen/bedrijfsprocessen; Ervaring met Blueriq (of andere zaaksystemen) is een pré;
- Aantoonbare ervaring met het opstellen en uitvoeren van acceptatietesten conform TMap Next;
- Ervaring met GUI based en API based test automation, ervaring met Cypress is een pré; Ervaring met performancetesten, ervaring met Neoload is een pré; Ervaring met build frameworks (bijvoorbeeld Jenkins); Ervaring met inzet van APM suites in performancetesttrajecten, ervaring met Dynatrace is een pré; Ervaring met diverse programmeertalen, bij voorkeur Javascript (schrijven) en Java (lezen);
- Kennis en ervaring met de Agile werkwijze (SCRUM) icm JIRA (backlog); Werkervaring in vergelijkbare functie in een grote overheids- of dienstverlenende organisatie;
- Kennis van en ervaring met Oracle systemen in het bijzonder;
- Relevante werkervaring in het beheren van functionaliteiten binnen een grootschalige gebruikersorganisatie;
- Ervaring met beheer- en analysemethoden en beheertools (onder andere Topdesk);
- Aantoonbare werkervaring in een functie, waarin men optreedt als intermediair tussen ICT leveranciers en gebruikers;
- Kennis van de AVG wet- en regelgeving, Ervaring met het implementeren van deze regelgeving in applicaties is een pré.
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Reizen naar Roermond, Den Haag komt incidenteel voor.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-05-23 07:28:18