Test Automatiseerder | Utrecht
Sorry, deze opdracht voor Test Automatiseerder is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Utrecht
- Aanvraagnummer:
- A2023-670
- Startdatum:
- 01-06-2023
- Verwachte einddatum:
- 31-05-2024 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 36
- Indicatie uurtarief:
n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 08-05-2023 12:00
- Contactpersoon Quest4:
- Marco Buitenhuis
- Telefoonnummer:
- 06-29602668
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving Test Automatiseerder
Wij zijn namens de RVO op zoek naar een Testautomatiseerder op basis van 36 uur.
Binnen de afdeling Informatie- en Procesmanagement is behoefte aan een test (engineer) voor werkzaamheden in het kader van de ontwikkeling van het Uitvoeringsplatform UP nationaal (UPNL). UPNL is een applicatie ter ondersteuning van de uitvoering van (subsidie-)regelingen in het nationale domein en is gebaseerd op zaakgericht werken. In (de voorgangers van) het UPNL programma is in de afgelopen 5 jaar gewerkt aan het ontwikkelen van een inregelmodule voor het ondersteunen van opgavegericht werken op basis van Blueriq technologie. Daarmee zijn inmiddels meer dan 100 regelingen in productie genomen. Daarnaast zijn diverse ondersteunende koppelingen ontwikkeld, die onder andere het berichtenverkeer en het geautomatiseerd afhandelen van verplichtingen in de financiële administratie met het UPNL platform verbinden en ondersteunen. De inregelmodule en ondersteunende koppelingen zijn voorzien van configureerbare parameters. Dat is in lijn met het concept om met de inregelmodule ook nieuwe openstellingen van bestaande regelingen of nieuwe regelingen te kunnen configureren (ook wel: inregelen). Specifiek voor het UPNL-WBSO deel (dit betreft een regeling specifiek uitvoeringsplatform met gebruik van dezelfde tooling (Blueriq) als UPNL 2.0 /3.0) zijn we op zoek naar een extra tester. RVO is op zoek naar een test automatiseerder (engineer), bij voorkeur met ervaring in het testen van systemen voor zaakgericht werken. De werkzaamheden omvatten onder andere: – formuleren van testgevallen (logisch, fysiek) – uitvoeren van functioneel testwerk UPNL en van applicaties in de keten – ontwerpen, ontwikkelen en uitvoeren van geautomatiseerde tests – ontwerpen, ontwikkelen en uitvoeren van performance tests – doorontwikkelen van load en performance testraamwerk – actief meedenken bij verdere professionalisering kwaliteitsborging in de teams.
Achtergrond:
RVO heeft de applicatie UPNL ontwikkeld als nieuw basisplatform voor zaakgericht werken bij de uitvoering van haar uitvoeringsprocessen. Op het platform zijn inmiddels 110 regelingen in productie genomen. De komende periode wil RVO de applicatie verder ontwikkelen met de ambitie om meer regelingen naar productie te brengen. Het live brengen van regelingen en nieuwe functionaliteit vereist slim vertalen van user stories naar concepten en functionaliteit in UPNL.
Organisatie:
Kansen voor Nederland, kansen voor jou Een duurzame, economisch sterke samenleving: daar werken we aan bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Met nationale en internationale programma’s, van de energietransitie en voedselproductie tot ontwikkelingsprojecten in Afrika. Met voorlichting, advies, financiering, subsidies en hulp bij het vinden van zaken- of kennispartners. Door slim organiseren en maximaal gebruik van digitale communicatie zorgen we voor een soepele en optimale dienstverlening. Door elkaar op te zoeken en verbindingen te leggen bieden we nieuwe inzichten en mogelijkheden. Voor en achter de schermen zetten 4500 mensen zich in voor een economisch sterk, innovatief en duurzaam Nederland, op verschillende vestigingen in Nederland. Ook voor jou zijn er kansen! Onze adviseurs weten als geen ander wat er nodig is om ondernemende Nederlanders vooruit te helpen. Beoordelaars nemen subsidie- en andere verzoeken onder de loep en helpen de aanvragers om nieuwe stappen te zetten. Inkopers benutten de inkoopkracht van de Rijksoverheid, ook om maatschappelijke doelen te bereiken. De medewerkers van de frontoffice staan iedereen te woord die vragen heeft. Functioneel beheerders ontwikkelen en onderhouden digitale loketten. Projectmanagers onderzoeken wat de mogelijkheden van big data zijn. Juristen zorgen dat we ons houden aan wet- en regelgeving. En communicatieadviseurs ontwikkelen toegankelijke websites voor voorlichting en advies. Wie ondernemend Nederland een warm hart toedraagt, kan bij onze organisatie dus alle kanten op.
Eisen en wensen voor de functie Test Automatiseerder
Harde eisen:
- TMap NEXT foundation, Tmap next in scrum;
- Nadruk ligt op test automation;
- Business Information Management Foundation, Informatiesystemen Foundation, Testen Foundation, Beheer ITSM Foundation; ITIL Foundation, Information Security Foundation based on ISO/IEC 27002;
- HBO (+) opleiding (technische) informatica of vergelijkbaar;
- Werkervaring met ICT projecten op basis van Agile scrum ( 2 jr );
- Ervaring met geautomatiseerd testen ( 2 jr );
- Ervaring met testen in Agile Scrum ontwikkelproces ( 3 jr ).
Wensen:
- Competenties: • klantgericht; • pragmatisch; • helder communiceren en toont hier initiatief in; • zelfstandig kunnen werken; • maakt zich materie snel eigen; • resultaatgericht; • T-shape;
- Ervaring met GUI based en API based test automation, ervaring met Cypress is een pré;
- Ervaring met performancetesten, ervaring met Neoload is een pré;
- Ervaring met build frameworks (bijvoorbeeld Jenkins);
- Ervaring met inzet van APM suites in performancetesttrajecten, ervaring met Dynatrace is een pré;
- Ervaring met diverse programmeertalen, bij voorkeur Javascript (schrijven) en Java (lezen);
- Kennis van en ervaring met Oracle systemen in het bijzonder;
- Relevante werkervaring in het beheren van functionaliteiten binnen een grootschalige gebruikersorganisatie;
- Ervaring met beheer- en analysemethoden en beheertools (onder andere Topdesk);
- Aantoonbare werkervaring in een functie, waarin men optreedt als intermediair tussen ICT leveranciers en gebruikers; Kennis van de AVG wet- en regelgeving, Ervaring met het implementeren van deze regelgeving in applicaties is een pré.
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-05-04 08:50:03