Medior Technisch Projectleider | Zoetermeer

Functie omschrijving

Wij zijn SSC-ICT, het Shared Service Centrum ICT van en voor het rijk, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. We zijn een van de grootste fullservice ICT-dienstverleners binnen het rijk en servicen de gehele rijksdienst met onder meer rijksbrede IT-services. Ons shared service centrum ondersteunt meer dan 50.000 werkplekken en mobiele devices in Nederland en op 160 ambassadeposten over de gehele wereld. Daarnaast beheren en ontwikkelen we ruim 1000 applicaties, verzorgen housing en hosting in het state of the art overheidsdatacenter (ODC), bieden IT-diensten met extra hoge beveiligingsniveaus en voeren jaarlijks zo’n 260 ICT-projecten uit, waaronder internationale evenementen als het EU-voorzitterschap. Zo zorgen we dat ambtenaren hun belangrijke werk in dienst van de samenleving altijd, overal en veilig kunnen doen.

Als technisch projectleider in het team Delivery Services vorm je de cruciale schakel tussen het algemeen projectmanagement, domeinarchitecten en de specialisten binnen de divisie Infrastructuur. In samenspraak met projectmanagement en de leiding of specialisten van de afdeling kom je tot oplossingsrichtingen, afstemming over de planning en stuur je op het nakomen van gemaakte afspraken. Je bent in staat om overzicht te behouden en functioneel aan te sturen cq af te stemmen. Je bent in staat om de werkzaamheden te coördineren, structureren en uit te zetten binnen het Change Management proces. Dit betekent dat alle activiteiten vanaf binnenkomst van het verzoek tot aan de in beheername van de wijziging, geregeld moeten zijn. Hierbij onderhoud je ook contact met klant over de voortgang en implementatie van hun verzoeken. Je maakt onderdeel uit van het team van technisch projectleiders binnen het team Delivery Services. Dit is bij de afdeling Operations binnen de divisie Infrastructuur en werkt samen om zowel de afdeling als de divisie optimaal te laten functioneren. De divisie infrastructuur bestaat uit 5 afdelingen en ongeveer 450 vrouwen en mannen.

• Het ondersteunen van overall projectleiders bij de uitvoering van projecten.
• Meedenken en oplossingen aandragen bij gecompliceerde implementatie vraagstukken en hierbij de gehanteerde standaarden in het oog houden.
• Het beschikbaar stellen en houden van de OTA omgeving.
• Het zelfstandig opstellen van complexe offertes en het maken van Risico en Impact analyses.
• Zorgen voor het uitzetten van de werkzaamheden bij specialistische teams en sturen op de nakoming van planning en afspraken.
• Contacten met de andere teams en afdelingen, maar ook met de klant of opdrachtgever onderhouden.
• Intakes uitvoeren bij klanten.
• Coördineren en uitvoeren van de inbeheername, inregelen monitoring en documentatie.

Functie eisen

HBO werk- en denkniveau met bij voorkeur afgeronde HBO opleiding
Minimaal 5 jaar aantoonbare en relevante ervaring in een ICT beheerorganisatie
Minimaal 2 jaar werkervaring bij de rijksoverheid in een ICT omgeving

Beschikt over een brede ICT Kennis en ervaring met name op het gebied van Windows 2008-2012, alsmede m.b.t. Linux, IIS, Tridion, Bizztalk, Sharepoint, Filenet, CITRIX, VM-Ware.

Kennis en ervaring m.b.t.: Projekt- en procesmatig werken, ITIL en Prince II.
Kennis en ervaring m.b.t.: MSSQL/MySQL of Oracle.
Kennis en ervaring m.b.t. de (applicaties van de) klantgroepen strekt tot aanbeveling.
Zelfstandig kunnen voorbereiden, afstemmen en uitvoeren van projecten, waarbij het gaat om ICT infrastructuur implementatie of uitbreiding of vervanging.

Goede communicatieve vaardigheden, zowel in woord als geschrift in Nederlands en Engels.
Beschikken over een grote servicegerichte en pragmatische houding, maar dit wel kunnen combineren met klantgerichte zakelijkheid en overtuigingskracht.
Je vindt het leuk om samen met collega’s te werken aan passende oplossingen voor de afnemers van onze diensten, binnen een grote  organisatie.

Extra informatie

Standplaats

Zoetermeer
Aanvraagnummer
752
Startdatum:
2017-04-01
Verwachte einddatum
2017-06-30
Aantal uur per week:
36
Uurtarief
Sluitingsdatum aanvraag:
2017-03-27
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen

Aanvullende informatie

Voor meer informatie over deze functie kunt u contact opnemen met Wendy van Ooijen Als u geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij u van harte uit een aanbieding te verzorgen via het onderstaand aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2017-03-24 09:14:58

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden