Technisch Projectleider | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2021-1320
Startdatum:
19-04-2021
Verwachte einddatum:
18-10-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
40
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
15-04-2021 09:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens op zoek naar een Technisch Projectleider op basis van 40 uur per week. 

Opdrachtomschrijving RvIG is op zoek naar een Technische projectleider die ook kan functioneren als testmanager om projectmatig invulling te geven aan de nazorg van de restpunten project eNIK. Openstaande punten die nog projectmatig opgelost dienen te worden:

  • Realisatie van nog niet gerealiseerde functionaliteiten (twee);
  • Uitbreiding testomgevingen;
  • Oplossen resterende bevindingen;
  • Conclusies en aanbevelingen opvolgen uit eindrapport dPIA;
  • Uitvoeren resterende security testen + opvolging;
  • Inregelen (structurele) testbenodigdheden;
  • Opvolging mitigerende maatregelen;
  • Verder inregelen beheer(processen);
  • Opvolgen acceptatiecriteria.

Je geeft coördinatie aan de bovenstaande werkzaamheden en werkt hierin samen met collega’s, te weten Security testers, Service Level Manager, Product Owner, Technisch Specialist en de Security specialist. Daarnaast schakel je veelvuldig met de Leverancier en ketenpartners inzake realisatie en implementatie conform kwaliteit en tijdigheid.

Gevraagd:

  • Je hebt WO werk- en denkniveau;
  • Je hebt ruime ervaring als Technisch projectleider;
  • Je hebt ruime ervaring met de coördinatie van testwerkzaamheden;
  • Je hebt ruime ervaring in het samenbrengen van mensen met soms tegenstrijdige belangen en het oplossen van conflictsituaties;
  • Je hebt kennis van diverse testtooling en –automatisering;
  • Je hebt aantoonbaar ervaring met het werken in een Agile (Scrum/Safe) omgeving;
  • Je hebt aantoonbaar ervaring met rapporteren over voortgang, kwaliteit, risico’s en aanbevelingen t.a.v. de geteste producten.

Je bent in het bezit van:

  • Een zakelijke laptop;
  • Een mobiel;
  • Zelfstandig vervoer en/of openbaar vervoer. Deze dienen ingezet te worden t.b.v. deze opdracht.

Competenties:

  • Zelfstandig;
  • Communicatief (mondeling en schriftelijk);
  • Klantgericht;
  • Stressbestendig;
  • Teamspeler;
  • Analytisch;
  • Flexibel;
  • Probleemoplossend gedrag;
  • Overtuigingskracht;
  • Enthousiasme;
  • Toont initiatief, ambitie en gedrevenheid.

Opdrachtgever
De kernwaarden van de democratie: het ministerie van BZK zorgt ervoor dat die gewaarborgd zijn. BZK staat voor een goed en slagvaardig openbaar bestuur en een overheid waar burgers op kunnen vertrouwen. Het ministerie draagt eraan bij dat burgers kunnen wonen in betaalbare, veilige en energiezuinige woningen in een buurt waar iedereen meedoet en het prettig leven is. Daarnaast werkt BZK aan een kleinere en efficiëntere overheid, zodat die met een minimum aan middelen het maximale voor burgers en bedrijven kan bereiken. ‘Samenleven en wonen, in een democratische rechtsstaat, met een slagvaardig bestuur. BZK, duidelijk voor mensen.’

De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens is dé uitvoeringsorganisatie op het gebied van persoonsgegevens en reisdocumenten voor het Koninkrijk der Nederlanden. We werken aan een goed en veilig beheer en gebruik van de Basisregistratie Personen, het Burgerservicenummer en aan het terugdringen van adres- en identiteitsfraude. Ook zijn we verantwoordelijk voor het stelsel van reisdocumenten (paspoorten en identiteitskaarten). We doen dit werk voor gemeenten en andere betrokken overheidsinstanties en koepelorganisaties, zoals de Belastingdienst, het UWV, de pensioenfondsen en de SVB. Ook in het Caribische deel van het Koninkrijk bouwen we samen aan een betrouwbare persoonsinformatievoorziening.

Directie Informatievoorziening en systemen:
Ter ondersteuning van werkprocessen en informatievoorziening heeft RvIG een ICT-infrastructuur met hoge kwaliteitseisen aan beschikbaarheid, veiligheid en betrouwbaarheid. Deze infrastructuur is een absolute voorwaarde voor de werking van een aantal belangrijke stelsels binnen de rijksoverheid. De systemen zijn 7×24 operationeel en stellen zeer hoge eisen aan de infrastructuur als het gaat om beschikbaarheid (99,8%), integriteit en vertrouwelijkheid.

De Directie Informatievoorziening en systemen zorgt voor het managen van de infrastructuur en de applicatielandschappen. Er wordt gewerkt met agile ontwikkel- en beheermethoden. Daarnaast is de afdeling samen met haar partners voortdurend bezig met innovatie van de dienstverlening. Ook draagt zij bij aan de realisatie van nieuwe diensten in het portfolio van RvIG.

Bij RvIG is sinds kort de introductie van de elektronische identiteitskaart, de ‘eNIK’ een feit. Per 4 januari 2021 wordt de eNIK uitgegeven en kunnen burgers zich eenvoudiger en op een hoger betrouwbaarheidsniveau digitaal authentiseren via DigiD. Onderdeel van de uitgifte van de eNIK is een centraal register waarin onder andere de actuele status van het middel waarop de digitale identiteit zit, de eNIK. Het project dat zorg heeft gedragen voorde aanpassingen van het centrale systeem en de implementatie van de eNIK wordt binnenkort beëindigd. Restpunten uit het project en een aantal nieuwe activiteiten zullen projectmatig in de nazorgperiode door de lijnorganisatie worden opgepakt.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je beschikt over WO denk- en werkniveau;
  • Minimaal 5 jaar relevante ervaring als projectleider ICT;
  • Je hebt ervaring op het gebied van testen;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het werken in een Agile (Scrum/Safe) omgeving.

Wensen:

  • Je beschikt over eisen 2, 3 en 4 en ervaring heb je met de beschreven werkzaamheden;
  • Je hebt kennis van en ervaring met de volgende activiteiten: – Het opstellen en onderhouden van Mastertestplannen; – Het uitvoeren van Product Risico Analyses; – Het verzamelen en verwerken van reviewcommentaar; – Het begeleiden van de besluitvorming inzake testproducten; – Het begeleiden van ketentesten; – Bijhouden, coördineren en najagen van (oplossen van) bevindingen; – Opstellen van vrijgaveadviezen en eindrapporten; – Begeleiden van releases;
  • Je beschikt over de gevraagde competenties: – Probleemoplossend gedrag; – Is analytisch; – Toont initiatief, ambitie en gedrevenheid; – Zelfstandigheid; – Daadkrachtig.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2021-04-13 13:03:09

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden