Technisch Projectleider | Den Haag

Sorry, deze opdracht voor Technisch Projectleider is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2024-887
Startdatum:
21-06-2024
Verwachte einddatum:
20-06-2025 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
28-05-2024 17:00
Contactpersoon Quest4:
Gerard Tummers
Telefoonnummer:
0615021386
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Technisch Projectleider

Opdrachtomschrijving
Werkzaamheden:

  • De projectleider is aan het begin van het project verantwoordelijk als migratie coördinator, de schakel tussen de projecteigenaar JenV en de projectuitvoerder en projectdeelnemer IND. Na oplevering van de eerste bouwblokken beginnen de migraties, als projectleider JuBIT3 ben je binnen IND de coördinator tussen de interne IT organisatie, overige IT ketenpartners en IT leveranciers van IND en het JuBIT3 transitieproject.
  • Als Migratie Coördinator (MICO):
  • Project opstarten, helpen voldoende budget en resources reserveren;
  • Inventarisatie wat te migreren (IST);
  • Lifecycle op orde brengen van te migreren items- Inzicht in verkeersstromen (security policy);
  • Informeren en betrekken IT ketenpartners die geraakt worden bij migratie en deze aansturen;
  • Project taken tijdens migratiefasen;
  • Projectleiding en coördinatie van de changes en werkzaamheden;
  • Migraties (met alle IT ketenpartners van IND) begeleiden naar de JuBIT3 oplossing (SOLL);
  • Changeproces gebruiken om wijzigingen door te voeren met zo min mogelijke impact op de operatie;
  • Documenteren wijzigingen en overdracht van kennis binnen IND;
  • Deelnemer (vertegenwoordiging van IND bij) van plenaire sessies en projectdeelnemer vergaderingen van JenV en Solvinity;
  • Communicatie en Nazorg.

Opmerking: Het project is inmiddels gestart en bevindt zich in de migratiefase “Externe netwerken”, je neemt de werkzaamheden over van de huidige projectleider/ Migratie Coördinator. De volgende taken en verantwoordelijkheden worden onderkend:

  • Het opstellen en afstemmen van projectplannen met onderliggende doelstellingen;
  • Aanpak uitwerken om zowel technische als organisatorische doelstellingen te kunnen realiseren;
  • Draagvlak creëren bij en met stuurgroep voor de implementatie;
  • Managen van verwachtingen bij stuurgroep, management en projectteam;
  • Plannen, bewaken en beoordelen van de resultaten van de werkzaamheden;
  • Behalen van operationele doelstellingen;
  • Risicomanagement, stakeholders betrekken bij het uitvoeren van controles en het oplossen van problemen;
  • Vaststellen en implementeren van verbeteringsmogelijkheden;
  • Verantwoordelijk voor de financiële planning van het project en het plannen van benodigdheden;
  • Voorbereiden van (jaar)budgetten, inschatten uitgaven en het analyseren van afwijkingen;
  • Rapportage van financiële planning en afwijkingen in financiën aan stuurgroep.


Achtergrond

Het gaat hier om 3 migratieprojecten:

  • Externe netwerken,
  • JuBIT toepassingen,
  • JuBIT Hosting.

Doel:
De projectleider is migratie coördinator tussen “project eigenaar”, “opdrachtnemer” en “deelnemer”. De projectleider begeleidt de 3 migratie fasen als projectleider en zorgt ervoor dat de IT dienstverlening over de gehele keten van de deelnemer en haar IT dienstverleners, gemigreerd wordt naar JuBIT3. Na dit project is de deelnemer en haar IT ketenpartners met alle JuBIT gerateerde IT diensten over van JuBIT2 naar JuBIT3.

Organisatie
De IND ambieert om een moderne dienstverlener te zijn die informatie- en data gestuurd werkt voor het gehele proces van dienst verlenen in de migratieketen. De Directie Informatievoorziening (DIV) verzorgt de ondersteuning van alle bedrijfsprocessen binnen de IND. Deze hoofdtaken zijn verdeeld over vier afdelingen: Strategie & Regie; Productiehuis; Continuïteit en Technisch Beheer; en Datadiensten. Deze afdelingen werken veelal in zelforganiserende en multidisciplinaire teams die kort cyclisch en iteratief software ontwikkelen en beheren volgens de agile methodiek, waarbij de aansturing ook nog projectmatig kan. De komende jaren gaat het bestaande applicatielandschap op de schop en wordt het bestaande systeemlandschap INDiGO in fasen vervangen.
DIV heeft veel interactie met directies binnen en buiten de IND en staat in verbinding met diverse ketenpartners zoals KvK, RvIG en DUO. Door deze grote hoeveelheid aan koppelvlakken lopen behoeftes van onze klanten en ketenpartners erg uiteen: DIV levert deskundigheid, advies, en modelleert en implementeert wijzigingen in overleg. Het onderhouden van het huidige systeem INDiGO is op dit moment een integraal onderdeel van het IV werk. De vernieuwing hiervan neemt een steeds groter deel van het werk in beslag. Daarnaast ondersteunt DIV het platform voor online samenwerking (met name Sharepoint), de systemen ter behoeve van bedrijfsvoering (Datawarehouse, systemen van derden) en die van de publieke omgeving (IND.nl – mijnIND).
De cultuur van de IND kenmerkt zich door de grote betrokkenheid en het verantwoordelijkheidsgevoel vanwege het maatschappelijke belang van de.

Eisen en wensen voor de functie Technisch Projectleider

Harde-eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring als projectleider in tenminste drie projecten gerelateerd aan één of meer van de volgende onderwerpen: infrastructuur, cloud, datacenter en/of netwerk;
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring als projectleider in tenminste twee projecten waarbij een migratie plaatsvond;
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een diploma van Prince2 Practitioner;
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met projecten met een IV-component in de rol van projectleider;
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring binnen de (rijks-)overheid.

Wensen

  • Ervaring binnen de justitie-/migratie-/strafrechtketen is een pre;
  • Technische inhoudelijke kennis met betrekking tot infa, cloud, datacenters en netwerken;
  • HBO/WO werk- en denkniveau;
  • Nederlandstalig, tenminste B1-niveau.

Competenties

  • Communicatief vaardig;
  • Stakeholder management;
  • Delegeren;
  • Organisatiesensitiviteit.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats van 03-06 tm 06-06 2024. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Gerard Tummers bereikbaar op het nummer: 0615021386. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2024-05-23 13:33:45

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden