Senior Technisch Process Coach | Amersfoort
Functie omschrijving
Bedrijfsonderdeel
Je gaat aan de slag binnen het NS Tool Support Team. Dit team levert de dienst ‘TOPAAS ontwikkelstraat’ NS breed. Het team beheert de omgevingen, de tooling, coacht de afnemers bij het gebruik, ontwikkelt de kennisbank en faciliteert de doorontwikkeling van de ontwikkelstraat op basis van gebruikerswensen en marktconforme ontwikkelingen.
Doel van de functie & Verantwoordelijkheden
De afdeling ”Service Transition” van NS IT – Infrastructure & Operations is verantwoordelijk voor de generieke IT diensten binnen NS zoals werkplekken, hosting en generieke applicaties. De subafdeling “Toolsupport” is verantwoordelijk voor ontwikkeling en beheer van de “TOPAAS” dienst, de generieke ontwikkelstraat voor alle NS onderdelen. Deze dienst zal komend jaar flink verbeterd en veranderd worden, om beter de NS ambities voor Continuous Delivery en de implementatie van een Continuous Delivery Pipeline binnen TOPAAS te kunnen ondersteunen.
Vanuit deze subafdeling wordt je ingezet als technisch process coach.
Je gaat, samen met de interne coach, gebruikers en teams coachen en begeleiden in het toepassen van de tools in de ontwikkelstraat.
Je bent hierbij de linking pin tussen de gebruikers en het ToolSupport team. Waar nodig schakel je additionele expertise in uit het ToolSupport team om te ondersteunen.
Je werkt samen met de key users van TOPAAS om het gebruik van de ontwikkelstraat binnen teams te stimuleren, ervaringen te delen en gebruikerswensen te bespreken
- Ondersteunen / coachen van gebruikers en teams in het gebruik van TOPAAS tooling
- Stimuleren van het gebruik van TOPAAS tooling binnen teams
- Faciliteren van kennisdeling over het gebruik van TOPAAS tooling
- Binnen het ToolSupport team bespreken van gebruikerservaringen en wensen
- Samen met de product owner TOPAAS beoordelen van inhoud en prioriteit van user stories op de TOPAAS backlog
- Samenwerken met het continuous delivery implementatieteam op het gebied van toolgebruik binnen de context van TOPAAS.
Realisatie van de lean verbeterdoelstellingen van het ToolSupport team op het gebied van coaching
Functie eisen
- Minimaal hbo werk- denkniveau.
- Uitgebreide en aantoonbare ervaring met software ontwikkeling & ontwikkelstraten binnen grote bedrijven.
- Uitgebreide ervaring als coach.
- Kennis van, en ervaring met, de Agile manier van werken.
- Aantoonbare ervaring met een of meerdere ontwikkelings tools als
- Jira, Confluence, EazyBI, Structure
- Sharepoint
- Enterprise Architect
- Bitbucket, GIT, Jenkins, Nexus
- Pre: Kennis van, en ervaring met, Continuous Delivery en gebruik & inzet van Continuous Delivery Pipeline
- Pre: Kennis en ervaring met public cloud diensten en API’s als Azure.
- Goede mondelinge en schriftelijke communicatie in het Nederlands en Engels
Gedrag, Vaardigheden/ Competenties
- Verantwoordelijkheidsgevoel
- Uitstekende analytische vaardigheden
- Een flexibele instelling
- Dynamiek / daadkracht
- Kwaliteitsgerichtheid / Accuratesse
- Methodisch werken
- Verantwoordelijkheidsgevoel
De kernwaarden van NS zijn proactief, verbindend, vakkundig en gastvrij
Extra informatie
- Standplaats
-
Amersfoort
- Aanvraagnummer
- 833
- Startdatum:
- 2017-05-15
- Verwachte einddatum
- 2017-08-15
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2017-05-05
- Contactpersoon Quest4:
- Wendy van Ooijen
Aanvullende informatie
Geplaatst op 2017-04-25 16:29:02