Teammanager 1e lijns Servicedesk | Apeldoorn

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Apeldoorn
Aanvraagnummer:
A2022-0282
Startdatum:
21-03-2022
Verwachte einddatum:
31-05-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
03-03-2022 12:00
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Belastingdienst op zoek naar een  Teammanager 1e lijns Servicedesk op basis van 36 uur per week. 

Wij zijn op zoek naar een ervaren teammanager die verantwoordelijk is voor de aansturing en resultaten van de IT-professionals van de Servicedesk, hetgeen resorteert onder de afdeling GD (Generieke Dienstverlening).

Samen met een eigen personeel teammanager geeft de exterbe leiding aan 60 tot 65 deskundige IT professionals, deels eigen personeel, deels externen. Van de teammanager wordt verwacht helder te zijn in de verwachtingen en op resultaat stuurt. De teammanager leg verantwoordelijkheid af aan het afdelingshoofd GD. De teammanager weet strategie te vertalen naar de operatie.

De nadruk van de werkzaamheden liggen op het coachen en begeleiden van deze professionals, zodat zij optimaal kunnen presteren. De teammanager faciliteert een sfeer van openheid, veiligheid en vertrouwen waarin medewerkers zich vrij voelen om te zeggen wat zij denken en voelen. De teammanager weet situationeel leiderschap naadloos toe te passen en waar nodig bij te sturen. Op het gebied van verdere professionalisering van medewerkerkers heeft de teammanager een faciliterende rol. Samen met collega-manager van de Servicedesk en van de overige teams zorgt de teammanager voor onderlinge afstemming en samenwerking. Ook draag de teammanager bij aan de realisatie van onderwerpen uit het jaarplan.

De opdracht betreft een tijdelijke opdracht. 

Achtergrond Opdracht:
De Servicedesk is het contactpunt binnen B/CIE voor eindgebruikers binnen het ministerie van Financiën om hun verstoringen te melden, registreren en op te laten lossen. De Servicedesk streeft naar een hoog oplossend vermogen waardoor de verstoringen en incidenten in de ICT-dienstverlening al na één contact met de Servicedesk opgelost worden. Het oplossend vermogen ligt momenteel op ong. 70%, waarbij ong. 60% al na één contact wordt opgelost. De Servicedesk is het portaal van DCS waar eindgebruikers en interne klanten van IV Servicerequests kunnen aanleveren.

De Servicedesk is voor de eindgebruikers een Single Point Of Communication bij:

  • Verstoringen of vragen op het gebied van ICT;
  • Klachten en/of complimenten;
  • Servicerequests zoals bijv. aanvragen van produkten uit de Produkten- en Diensten Catalogus. 

De servicedesk is altijd telefonisch bereikbaar. Op werkdagen tussen 7.00 en 20.00 uur wordt normaal gesproken gewerkt vanaf een desk op locatie in Apeldoorn. De invulling van de bezetting wordt geregeld via een rooster.Tussen 20.00 en 7.00 de volgende werkdag en in het weekend zijn er consignatiediensten. De servicedesk zet in op bereikbaarheid via meerdere channels (telefoon, e-mail, webcare, ..)De servicedesk verwerkt jaarlijks ongeveer 200.000 telefoon oproepen. 

Organisatorische context en cultuur:
De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Datacenter Services (DCS) faciliteert de Belastingdienst met optimale infrastructuurdiensten, nu en in de toekomst. Dat doet het samen met de andere onderdelen van de IV-keten. Het datacenter levert generieke diensten waar dat kan, en specifieke diensten waar dat moet. Dat is ontstaan uit het besef dat IT een cruciale enabler is voor de taak van de Belastingdienst.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Projectmanagement: Een brede kennis van ICT-infrastructuur, bij voorkeur kennis van Windows, KA, laptops, etc;
  • Affiniteit met een Servicedesk;
  • (2 jaar) Werkervaring als leidinggevende binnen een IT-organisatie;
  • Ervaring in het toepassen van situationeel leiderschap;
  • HBO/WO-werk- en denkniveau door ervaring in een relevante richting bijvoorbeeld ICT of Bedrijfskundige Informatica ( 3 jr );
  • Proactief in het leiden en coachen van een team.

Wensen:

  • Competenties: – Leiderschap – Organisatiesensitiviteit – Omgevingsbewustzijn – Klant- en resultaatgericht – Plannen en organiseren – Besluitvaardigheid – Samenwerken;
  • Ervaring met HR, zoals werving en selectie, ziekteverzuim, vak ontwikkeling en ontwikkeling van medewerkers;
  • Ervaring als teameider van een ICT-Servicedesk;
  • HBO/WO-diploma, bij voorkeur minimaal 3 jaar, in een relevante richting bijvoorbeeld ICT of Bedrijfskundige Informatica,of bedrijfs- of bestuurskunde.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-03-02 07:18:57

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden