Teamleider Infrastructuur & Servicedesk | Omgeving Amsterdam
Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Omgeving Amsterdam
- Aanvraagnummer:
- A2022-1202
- Startdatum:
- 05-12-2022
- Verwachte einddatum:
- 31-05-2023 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief:
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 25-11-2022 09:00
- Contactpersoon Quest4:
- Martin Notmeijer
- Telefoonnummer:
- +31 6 29040901
Functieomschrijving Teamleider Infrastructuur & Servicedesk
Wij zijn op zoek naar een Teamleider Infrastructuur & Servicedesk op basis van 36 uur per week.
Als teamleider ICT Infrastructuur & Servicedesk ICT ben jij verantwoordelijk voor de resultaten van het team en de dagelijkse aansturing/coaching van de ICT-professionals. In de rol van teamleider werk je intensief samen met collega’s binnen de afdeling A&I. Jij bent verantwoordelijk voor het beheer van het netwerk, het systeembeheer, de technische aspecten van informatiebeveiliging, de bedrijfscontinuïteit en de Servicedesk ICT.
ICT Infrastructuur zorgt voor een betrouwbare, efficiënte en kwalitatief hoogwaardige inrichting van de ICT-infrastructuur, waaronder een eigen datacenter. De focus ligt hierbij op beveiliging, privacy, continuïteit, een goede kosten-baten verhouding, lifecycle management, configuratiemanagement en change management.
Servicedesk ICT vormt het visitekaartje voor de gehele afdeling A&I waar medewerkers altijd terecht kunnen voor vragen en ondersteuning. We staan garant voor een optimale telefonische bereikbaarheid, een gastvrije ontvangst bij de balie, tijdige uitgifte en inname van werkplekpakketten, voorraadbeheer, meldingenbeheer en incident management.
De organisaties zijn volop bezig met een digitale transformatie. De stip op de horizon is – in lijn met de landelijke ontwikkelingen – volledige digitalisering van onze dienstverlening en bedrijfsvoering. Hiervoor is veel nodig, zoals het leveren van een stabiele en hoogwaardige ICT-dienstverlening aan de organisatie en het bestuur van de beiden organisaties. Het inrichten van flexibele, plaats- en tijdonafhankelijke werkplekken en toegang tot informatie. In ons geval is dat de W365 werkplek met MS-Teams en Sharepoint. Het verder ontwikkelen van onze ICT-organisatie tot een volwaardige ICT-dienstverlener op het gebied van informatiemanagement en ICT-beheer is een ander belangrijk element.
Naast teamleider ben je ook lid van het managementteam van de afdeling A&I. Je geeft op tactisch- en strategisch niveau mede vorm aan de ontwikkeling van de gezamenlijke informatiehuishouding van de organisaties. Hierin heb je een proactieve rol. Verder heb je als teamleider de volgende taken:
- verantwoordelijk voor eerstelijns ICT ondersteuning aan de gebruikersorganisatie;
- verantwoordelijk voor het beheren en tijdig vernieuwen van infrastructurele ICT-componenten en telecomvoorzieningen;
- verantwoordelijk voor de dienstverlening op infrastructurele producten en diensten conform SLA;
- aanspreekpunt voor jouw leveranciers waarmee jij afspraken maakt over de te leveren dienstverlening. Ook monitor je de geleverde prestaties en stuur je eventueel bij;
- verantwoordelijk voor alle personele en financiële aspecten van het team inclusief rapportage;
- verantwoordelijk voor de dienstverlening en prestaties van jouw team inclusief rapportage;
- verantwoordelijk voor de ontwikkeling, documentatie, realisatie en bewaking van technische standaarden en uitgangspunten;
- organisatie brede sparringpartner op tactisch en operationeel niveau, waarbij jij goed kunt schakelen op verschillende organisatieniveaus.
De opdracht loopt 31 mei 2023 er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.
Kandidaatomschrijving:
- Je hebt HBO/WO werk en denkniveau en bij voorkeur een opleiding in de richting van informatica;
- Je hebt aantoonbaar leidinggevende ervaring en capaciteiten;
- Je hebt ruime ervaring in lijnmanagement, procesmanagement en verandertrajecten;
- Je hebt ervaring met de ontwikkeling van ICT-architectuur, ICT-documentatie en ICT-beleid;
- Je hebt kennis en ervaring met ITIL, scrum, Agile en TOPdesk;
- Ervaring bij overheidsorganisaties is een pré.
Klant- en procesgericht denken en handelen past bij jou. Jij vindt innovatie belangrijk en bent van nature een communicator tussen interne en externe partijen. Jij kan goed inschatten waar prioriteiten liggen binnen jouw team. Hierop stuur jij dan ook aan, stelt grenzen en organiseert de beheer- en servicedeskcapaciteit. Jij bent verantwoordelijk voor het beheer van het netwerk, het systeembeheer, de technische aspecten van informatiebeveiliging en de Servicedesk. Jij weet teamleden te inspireren en te motiveren. Draagvlak in het team vind jij belangrijk, waardoor jij medewerkers betrekt in de transitie naar de hybride cloudarchitectuur. Daarnaast heb jij een proactieve rol in organisatie brede ontwikkelingen.
Eisen en wensen voor de functie Teamleider Infrastructuur & Servicedesk
Harde eisen:
- Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde bachelor of master opleiding op het gebied van ICT;
- Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring in een leidinggevende functie op het gebied van ICT, opgedaan in de afgelopen 10 jaar. Referentie vereist.
Wensen:
- Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in ICT lijnmanagement, procesmanagement en verandertrajecten. Licht toe waar en hoe (25% weging);
- Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring in een leidinggevende functie op het gebied van Servicedesk ICT, opgedaan in de afgelopen 5 jaar. ( 10% weging);
- Aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen een ICT-organisatie, gelijkwaardig in omvang (1200 gebruikers) en complexiteit aan de AA-organisatie (Amstelveen en Aalsmeer). Licht hieronder toe waar deze ervaring is opgedaan en om hoeveel gebruikers het ging (10% weging);
- Op CV aantoonbaar minimaal … jaar ervaring in een leidinggevende functie op het gebied van ICT, opgedaan in de afgelopen 5 jaar. 7 jaar (10 %), 10 jaar (15 %);
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden plaats op 30 november tussen 09:00u-11:00u. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Martin Notmeijer bereikbaar op het nummer: +31 6 29040901. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2022-11-16 15:54:20