Strategisch (implementatie) adviseur | Amsterdam & Remote

Sorry, deze opdracht voor Strategisch (implementatie) adviseur is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam & Remote
Aanvraagnummer:
A2023-1320
Startdatum:
16-10-2023
Verwachte einddatum:
15-10-2024 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
32-36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
05-10-2023 10:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Strategisch (implementatie) adviseur

Wij zijn namens onze klant op zoek naar een Strategisch (Implementatie) Adviseur op basis van 32-36 uur.

Als strategisch (implementatie) adviseur op het vlak van IV & ICT ben je integraal onderdeel van de Directie IV & ICT. Samen met de 4 afdelingshoofden ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren en bestendigen van deze nieuwe Directie en haar veranderopgave. Hiermee wordt feitelijk verder vorm gegeven aan de digitale opgave van de klant de komende jaren. Met name in de aankomende fase van de genoemde implementatie is het voor de klant belangrijk de juiste keuzes te maken (per afdeling) en een goed fundament voor een toekomstbestendige IV organisatie neer te zetten. Als strategisch adviseur breng je hier advies over uit waar dit nog nodig is. Dit gebeurt veelal op Directie IV & ICT niveau, maar waar relevant ook per afdeling. Op overeengekomen momenten breng je het advies naar de Directietafel. Gezien de complexiteit van de organisatie en de omvang van het implementatieplan zullen er onvoorziene situaties optreden. Hier is de klant zich van bewust. Als strategisch adviseur ben je in staat om op dit soort momenten snel evenwel een accuraat advies uit te brengen. Belangrijk is ook dat je afdelingshoofden ondersteund met het op orde krijgen van de zogeheten “check & balances” ten tijde van de verandering in de aankomende fase. Een goed advies over de juiste governance voor de fasen daarna maakt integraal onderdeel uit van je opdracht. Ook hierin aarzel je niet een rol te spelen bij de implementatie als projectleider. Je dagelijkse werkzaamheden bestaan logischerwijs uit: 

  • Het uitbrengen van gevraagd en ongevraagd strategisch advies. Zowel mondeling als schriftelijk
  • Er mede voor zorgen dat de Directie IV & ICT toekomstbestendig is
  • In verbinding blijven met alle MT leden van de nieuwe Directie
  • Stakeholdermanagement, zowel binnen IV & ICT als daarbuiten richting de business domeinen
  • Tijdelijke projectleiding van eventuele deelprojecten uit het implementatieplan

Achtergrond:
Binnen de Directie IV & ICT is er een door de directie geaccordeerd implementatieplan n.a.v. een reorganisatie dat tot uitvoer wordt gebracht. Dit is de verantwoordelijkheid van de Directeur IV & ICT. Doelstelling van dit reeds uitgewerkte plan is om via verschillende ‘sporen’ belangrijke thema’s (denk hierbij aan samenwerking, transformatie, het vormen van een I-strategie etc.) daadwerkelijk te verankeren in de daarvoor opgezette organisatie. De 4 afdelingshoofden dragen primair de verantwoordelijkheid hiervoor. De IV & ICT veranderopgave is echter van dien aard dat er vanuit de afdelingshoofden en de directie van de klant behoefte is aan een strategisch (implementatie) adviseur die ondersteund bij deze veranderopgave. De adviseur aarzelt dan ook niet op verzoek en waar nodig op te treden als projectleider bij de implementatie van het door hem / haar gegeven advies.

Eisen en wensen voor de functie Strategisch (implementatie) adviseur

Harde eisen:

  • WO diploma in de richting van informatietechnologie of bedrijfskunde;
  • Minimaal 10 jaar ervaring op het gebied van verandermanagement, programmamanagement en projectmanagement op het snijvlak van organisatie, processen en ICT, waarvan minimaal 5 jaar ook actief in adviserende rollen;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met projecten of advies in de publieke sector;
  • Aantoonbare ervaring met stakeholdermanagement op directie en MT niveau;
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Competenties: Verbinden; Duidelijk Communiceren; Leiderschap; Innovatief; Planmatig; Stressbestendig; Analytisch.

Wensen:

  • Kennis van diverse business transformatiemodellen (40%);
  • Kennis en inzicht in directie en bestuurlijk krachtenveld (40%);
  • Ervaring met het communiceren binnen diverse niveaus van een organisatie (20%).

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op 12 oktober 2023 – 9.30 uur – 12.30 uur en 13 oktober 2023 – 9.30 uur – 13.30 uur. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-09-25 10:43:40

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden