Stafadviseur Documentaire Informatievoorziening | Den Haag

Sorry, deze opdracht voor Stafadviseur Documentaire Informatievoorziening is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2023-1016
Startdatum:
24-07-2023
Verwachte einddatum:
30-06-2024 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
14-07-2023 12:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Stafadviseur Documentaire Informatievoorziening

Wij zijn voor Stichting ICTU op zoek naar een Stafadviseur Documentaire Informatievoorziening op basis van 36 uur per week.

Opdrachtbeschrijving:
ICTU zoekt per direct een stafadviseur Documentaire Informatievoorziening bij de afdeling Staf/IV van de Koninklijke Marechaussee (KMar).

ICTU werkt aan een betere digitale overheid in diverse projecten en programma’s. Eén daarvan is het Team Strategische vraagstukken voor de Koninklijke Marechaussee (hierna KMar). Dit is een multidisciplinair ICTU-team dat naast het adviseren over strategische vraagstukken ook als sparringpartner fungeert voor de Staf/IV van de KMar.

De stafadviseur Documentaire Informatievoorziening werkt vanuit het ICTU-team voor de afdeling Staf KMar cluster IV, een militaire dienst die valt onder het ministerie van Defensie. Als politieorganisatie met een militaire status is de KMar een unieke partner in criminaliteitsbestrijding. De opsporing is een van de belangrijkste middelen die de KMar hierbij inzet.

Algemene omschrijving van de functie: De informatieproducten van de KMar komen op allerlei plekken de organisatie binnen en worden ook via allerlei kanalen verzonden. Volgens de Archiefwet moeten de informatieproducten van de KMar worden opgeslagen en bewaard. Dit vraagt een grote faciliterende en adviserende rol van de CODIV (Coördinator Documentaire Informatievoorziening). Bovendien is er steeds minder sprake van documenten (analoog) en steeds meer van bestanden en data (digitaal). De Documentaire Informatievoorziening (DI) transformeert. Informatie moet vindbaar, beschikbaar, interpreteerbaar en authentiek en volledig zijn.

In het kader hiervan zal binnen de KMar een aantal trajecten starten die als doel hebben de interne bedrijfsvoering beter te laten aansluiten op de digitale transformatie.

De stafadviseur Documentaire Informatievoorziening zal een bijdrage leveren aan deze trajecten in de vorm van review, advies of processen inrichten of beschrijven en het maken van selectielijsten. Het gaat om de volgende trajecten in volgorde van prioriteit.

  • Bijdrage leveren aan het defensie brede programma voor de WOO (Wet open overheid);
  • Toekomstbestendige inrichting van Bureau Justitiële Archieven;
  • WPG-selectielijst implementeren;
  • Het toegankelijk maken van HOTSPOT-informatie binnen de KMar (procesinrichting);
  • Het updaten van de Generieke Selectielijst Defensie;
  • Het uitfaseren van enkele verouderde systemen;
  • Procesinrichting Afloopberichten;
  • Bijdrage leveren aan de Standaard metadataset;
  • Beschrijving van Digitale informatie processen.

Eisen en wensen voor de functie Stafadviseur Documentaire Informatievoorziening

Harde eisen:

  • Minimaal afgeronde HBO-opleiding op gebied van bedrijfskunde, informatiemanagement of soortgelijke opleiding;
  • Minimaal 1,5 jaar aantoonbare ervaring op het gebied van informatiestandaarden, infrastructuren, processturing en analysemethodieken;
  • Minimaal 1,5 jaar aantoonbare ervaring met projecten bij de overheid voor digitale informatie voorziening in relatie tot de archiefwet.

Wensen:

  • Ervaring in het werken in digitale informatievoorzienings projecten;
  • Ervaring in het werken op het gebied van documentaire informatievoorziening;
  • Ervaring in werken binnen overheidsprojecten;
  • Aantoonbare ervaring op het gebied van communicatieve en sociale vaardigheden (schriftelijk, mondeling en visualisatie).

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op een nader te bepalen datum. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-07-12 15:15:27

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden