Specialistisch adviseur digitalisering rijks inkoop | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2022-1175
Startdatum:
21-11-2022
Verwachte einddatum:
31-05-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
24
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
15-11-2022 07:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving Specialistisch adviseur digitalisering rijks inkoop

Wij zijn voor het Ministerie van Binnenlandse Zaken op zoek naar een Specialistisch adviseur digitalisering rijks inkoop op basis van 24 uur per week. 

Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) werkt aan brede maatschappelijke en politieke opgaven, bijvoorbeeld aan een efficiënte bouw- en woningmarkt en één effectieve rijksdienst met een efficiënt functionerende bedrijfsvoering. Zo zijn we ook verantwoordelijk voor efficiënt beheer en ontwikkeling van het Rijks vastgoed en een goede ontwikkeling van bestuurders en ambtenaren. We beschermen de nationale veiligheid en waarborgen de grondwet en koninkrijksrelaties. BZK is de hoeder van de democratie.

De beleidsdirectie Inkoop-, Faciliteiten- en Huisvestingsbeleid Rijk (IFHR) is onderdeel van Directoraat-generaal Overheidsorganisatie en bestaat uit de beleidsafdelingen Faciliteiten- en Huisvestingsbeleid (FH), Beleidsinformatie (BI), Inkoop- en Aanbestedingsbeleid (IA), BVA Rijk en een directiebureau.

De rijksdienst koopt jaarlijks voor € 10 – 12 miljard in en is daarmee een van de grootste inkopers van Nederland. De rijksdienst koopt goederen en diensten in op alle denkbare (deel)markten; daarmee moet ze over zeer brede kennis beschikken. Hierbij let het Rijk niet alleen op de kosten, maar juist ook op de maatschappelijke impact. Het Rijk heeft een voorbeeldrol voor de rest van Nederland.

De afdeling Inkoop en Aanbestedingsbeleid draagt zorgt voor de realisatie van de sociale en milieudoelstellingen uit Inkopen met Impact. De afdeling ondersteunt de directeur Inkoop, Faciliteiten en Huisvesting (IFH) in zijn rol van Chief Procurement Officer Rijk als stelselverantwoordelijke voor de inkoop van het Rijk. 

Opdrachtomschrijving:
Voor onze opdrachtgever(s) zijn we op zoek naar een gedreven specialistisch adviseur Digitalisering Rijksinkoop voor het adviseren en ondersteunen van de IFHR bij het verder brengen van ambities op het gebied van de digitalisering van de rijks inkoop. In jouw rol ben je de Informatiemanagement expert die vanuit DGOO de inhoudelijk expertise meeneemt in gesprekken met de rijksdiensten. Bovendien ben je in staat om de beleidsvraagstukken waarmee de directie IFHR wordt geconfronteerd goed te kunnen duiden en te vertalen naar uitvoeringsdoelstellingen. De belangrijkste werkzaamheden bestaan verder uit:

  • Het verbinden van de beleidskant met de uitvoering;

  • Het bewaken van de samenhang van lopende en nieuwe initiatieven vanuit DGOO als opdrachtgever, denk aan bijvoorbeeld de ontwikkeling van de standaarden ten behoeve van het automatiseren van inkoopinformatie.

  • Het fungeren als sparringpartner en inhoudelijk aanspreekpunt voor de Rijksdiensten m.b.t. over lopende en nieuwe digitaliseringsinitiatieven

  • Nadruk op het aansturen op de ontwikkeling en implementatie van open berichtstandaarden en inkoopinformatiestandaarden Purchase-to-Pay. (inhoud en proces)

  • Het participeren als inhoudelijk expert in diverse interdepartementale gremia namens DGDOO

  • Het vanuit DGDOO beleidsmatig aansturen van collega’s van het Logius Centrum voor Standaarden in het kader van standaardenontwikkeling. 

Je opereert in de volle breedte van de procesketen van leverancier via inkoop tot financieel domein (over de domeinen heen) en werkt nauw samen met de collega’s van de departementen en de uitvoeringsvoeringsorganisaties.

Binnen de omgeving waarin je werkzaam zal zijn is inhoudelijk veel kennis van zaken over het inkoopstelsel en is een goede procesbewaking en voortgangscontrole essentieel voor het succes van het traject. Kennis van ICT en het rijksinkoopstelsel is een must. Daarnaast heb je als spin in het web affiniteit met beleid en uitvoering en hands-on een mentaliteit.

Je werkt nauw samen met de manager digitalisering Rijksinkoop (DGDOO). Verder heb je veel contact met collega’s die werkzaam zijn voor het rijksinkoopstelsel en bij de uitvoeringsorganisaties. 

Kennis, ervaring, competenties en vaardigheden.

De volgende competenties behoren toe aan de kandidaat die we voor ogen hebben:

  • Organisatiesensitiviteit;
  • Empathisch;
  • Gedreven;
  • Enthousiast;
  • Overtuigingskracht;
  • Samenwerkend vermogen ;
  • Oordeelsvormend;
  • Netwerken;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Plannen en Organiseren;
  • Motiveren;
  • Creativiteit.

Overige kennis: 

  • Afgeronde hbo-opleiding (bij voorkeur bedrijfskundige informatica);
  • Kennis en ervaring binnen grote overheidsorganisaties is een pre;
  • Kunnen acteren op verschillende niveaus in een interdepartementale settings.

Eisen en wensen voor de functie Specialistisch adviseur digitalisering rijks inkoop

Harde eisen:

  • Kandidaat beschikt over HBO werk- en denkniveau;
  • Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring binnen de Rijksoverheid;
  • Kandidaat heeft werkervaring op het gebied van digitalisering en inkoop gerelateerde applicaties en voorzieningen;
  • Kandidaat heeft werkervaring op het gebied van procure-to-pay processen.

Wensen:

  • Mate van ervaring met het werken in een complexe omgeving, waarin veel deelbelangen samenkomen;
  • Mate waarin kandidaat beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden (toetsbaar in motivatiebrief/CV en/of mogelijk gesprek);
  • De kandidaat kan aantonen dat deze ervaring heeft met open standaarden, netwerken/infrastructuur en applicaties die in het rijksinkoopstelsel worden toegepast.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-11-10 12:53:05

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden