Solution Architect | Utrecht

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2022-1247
Startdatum:
27-12-2022
Verwachte einddatum:
26-06-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
05-12-2022 12:00
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Solution Architect

Wij zijn namens heet Ministerie van Justitie & Veiligheid opzoek naar een Solution Architect op basis van 36 uur.

De kandidaat heeft het volgende takenpakket:De Solution Architect is een allround, ervaren Business/IT architect en gebruikt de unieke mogelijkheden van het Be Informed Platform om oplossingen te ontwerpen voor klantspecifieke problemen.

De Solution Architect werkt doorgaans in kleine, agile teams en is verantwoordelijk voor:

  • Afronden van de behoeften en wensen van de klant (het verzamelen van eisen);
  • Ontwerpen van oplossingen;
  • In korte tijd prototype-applicaties maken;
  • Organiseren en hosten van presentaties en demonstraties;
  • Ondersteunen en trainen van architecten van klanten om hen in staat te stellen het Be Informed Platform voldoende toe te passen;
  • Patronen ontwerpen en componenten toevoegen.

Achtergrond:
Het College van Procureurs-Generaal van het Openbaar Ministerie heeft in 2020 een OM Informatiestrategie en meerjarenplan 2020-2027 laten opstellen: het Business + Informatieplan OM (BIPOM). In het BIPOM is het doel vastgelegd om in 2027 één uniforme werkwijze te hebben, ondersteund door één modulair opgebouwd zaaksysteem voor alle zaakstromen binnen het strafrecht. Het gaat om de ondersteuning van werkprocessen die nu ondersteund worden door 7 verschillende zaaksystemen. Dit betekent dat op alle parketten van het OM dusdanig uniform gewerkt gaat worden, dat iedereen gebruik kan maken van hetzelfde zaaksysteem, zonder lokale uitzonderingen of technische workarounds.Het project EMMA geeft invulling aan de uitvoering van de strategie die is beschreven in het BIPOM en heeft als doel de 7 zaakssystemen te vervangen en de werkprocessen binnen het OM te uniformeren.

Organisatie:
Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt – samen met de politie en andere ketenpartners – voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Dit varieert van winkeldiefstal tot moord en van belastingontduiking tot cybercrime en terrorisme. Het werk van het OM is erop gericht dat daders een passende straf krijgen en dat slachtoffers en nabestaanden het gevoel hebben dat zorgvuldig met hun belangen wordt omgegaan. Het OM bestaat uit een hoofdkantoor (het Parket-Generaal), 10 arrondissementsparketten, 1 landelijke ressortsorganisatie en een aantal ‘bijzondere’ eenheden t.w. het Landelijk Parket, het Functioneel Parket, het parket CVOM (Centrale Verwerking OM), de DVOM (Dienst Verleningsorganisatie OM) en de Rijksrecherche. Het Openbaar Ministerie is op ca. 35 locaties door heel Nederland gevestigd. In totaal werken ongeveer 5.000 mensen bij het OM. Aan het hoofd van het OM staat het College van procureurs-generaal. Het College bepaalt het landelijke opsporings- en vervolgingsbeleid van het OM. De zorg voor de organisatie en de bedrijfsvoering ligt eveneens bij het College. 

Het College van Procureurs-Generaal van het Openbaar Ministerie heeft in 2020 een OM Informatiestrategie en meerjarenplan 2020-2027 laten opstellen: het Business + Informatieplan OM (BIPOM). In het BIPOM is het doel vastgelegd om in 2027 één uniforme werkwijze te hebben, ondersteund door één modulair opgebouwd zaaksysteem voor alle zaakstromen binnen het strafrecht. Het gaat om de ondersteuning van werkprocessen die nu ondersteund worden door 7 verschillende zaaksystemen. Dit betekent dat op alle parketten van het OM dusdanig uniform gewerkt gaat worden, dat iedereen gebruik kan maken van hetzelfde zaaksysteem, zonder lokale uitzonderingen of technische workarounds.Het project EMMA geeft invulling aan de uitvoering van de strategie die is beschreven in het BIPOM en heeft als doel de 7 zaakssystemen te vervangen en de werkprocessen binnen het OM te uniformeren.

Eisen en wensen voor de functie Solution Architect

Harde eisen:

  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde WO opleiding;
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar recente, relevante werkervaring in een vergelijkbare functie, waarbij die werkzaamheden grotendeels overeenkomen met de gevraagde werkzaamheden in deze functie;
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar relevante werkervaring op het gebied van Agile software ontwikkeling;
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met BeInformed of vergelijkbare tooling;
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante werkervaring met het opstellen van nieuwe architectuur in een greenfield omgeving;
  • De kandidaat heeft een TOGAF certificering.

Wensen:

  • De kandidaat heeft x-aantal jaar relevante aantoonbare werkervaring in een soortgelijke functie (9+ jr=100 pt, 7-9 jr=75 pt, 5-7 jr=50 pt)(20%);
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met Business Prototyping Methoden by Design Thinking (6+ jr=100 pt, 4-6 jr=75 pt, 2-4 jr=50 pt, 0-2 jr=25 pt)(20%);
  • De kandidaat heeft een Be Informed Foundation training gevolgd en succesvol afgerond(10%);
  • De kandidaat heeft een Be Informed Advanced training gevolgd en succesvol afgerond(10%);
  • De kandidaat heeft relevante aantoonbare werkervaring met requirements engineering(6+ jr=100 pt, 4-6 jr=75 pt, 2-4 jr=50 pt, 0-2 jr=25 pt)(15%);
  • De kandidaat heeft relevante aantoonbare werkervaring met Architectuur Frameworks zoals Archimate, TOGAF, SOA of anders(6+ jr=100 pt, 4-6 jr=75 pt, 2-4 jr=50 pt, 0-2 jr=25 pt)(10%);
  • Interviewcriteria: -De kandidaat benut de kwaliteiten en eigenschappen van de groepsleden optimaal en ondersteunt de medewerker bij het bereiken van resultaten(20%); -De kandidaat legt verbanden tussen gegevens en/of vraagstukken en hanteert bij de analyse verschillende invalshoeken(20%); -De kandidaat levert de afgesproken resultaten op het afgesproken moment en geeft het behalen van resultaten hoge prioriteit(20%); – De kandidaat zoekt zelf kansen en mogelijkheden op en draagt uit eigen beweging ideeën of oplossingen aan(20%); -De kandidaat spreekt begrijpelijk en correct en stemt daarbij het taalgebruik en de wijze van presenteren af op de doelgroep(20%).

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op 8 en 9 december. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-11-29 06:26:48

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden