Softwaretester | Den Haag
Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Junior
- Standplaats:
-
Den Haag
- Aanvraagnummer:
- A2022-0361
- Startdatum:
- 02-05-2022
- Verwachte einddatum:
- 31-12-2022
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief:
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 30-03-2022 11:00
- Contactpersoon Quest4:
- Winhold Bartelink
- Telefoonnummer:
- 06 – 46 12 98 22
Functieomschrijving
Wij zijn voor het Ministerie van Justitie en Veiligheid op zoek naar een Softwaretester op basis van 36 uur per week.
Doel van het inhuren van expertise:
Het project VB heeft behoefte aan een softwaretester financiële dienstverleners. In het kader van project VB2 moeten de op het Verwijzingsportaal Bankgegevens aangesloten financiële dienstverleners voor het eind van 2022 VB release 1.2 implementeren en moeten de voorbereidingen getroffen worden voor het aansluiten van de grootbanken op release 2.0 in 2023.
Om dit proces te begeleiden en ervoor te zorgen dat de aansluiting van alle op het VB aangesloten financiële dienstverleners op release 1.2 eind 2022 is gerealiseerd, heeft het project behoefte aan een softwaretester. Deze is verantwoordelijk voor het testen en het beoordelen van de door de financiële dienstverleners aangeleverde testresultaten. Deze tester zal de geschiktheid van koppelingen gemaakt door financiële dienstverleners die VB release 1.2 moeten implementeren testen.
Achtergrond opdracht:
Het project Verwijzingsportaal Bankgegevens 2 (VB2) is omvangrijk en complex van aard en kent tevens een hoog politiek afbreukrisico. Gewerkt wordt onder meer met een veelheid aan belanghebbenden en organisatieculturen. Om succesvol te zijn, moet het project nauw samenwerken met publieke en private partijen in de financiële sector en de veiligheidsketen.
In het kader van de rijksbrede aanpak van fraude wordt Financial Intelligence (financieel rechercheren) gebruikt om criminele geldstromen en vermogen in beeld te brengen om criminele feiten te achterhalen en criminele winsten af te pakken, ten behoeve van de ontmanteling van criminele organisaties. De Europese commissie heeft een richtlijn gelanceerd om dit financieel rechercheren effectiever te maken door middel van een Verwijzingsportaal Bankgegevens (hierna VB). Sinds 2020 is het VB operationeel. Met het VB kunnen identificerende gegevens van bankcliënten geautomatiseerd gevorderd worden door de Politie, FIOD, FIU, Bijzondere Opsporingsbevoegdheden-kamer van het OM en Belastingdienst als zij daar wettelijk toe bevoegd zijn. Nederland staat al jaren in de top 8 van meest aantrekkelijke landen om geld dat verkregen is uit criminele activiteiten wit te wassen. De minister van Justitie en Veiligheid heeft daarom in het ‘Plan van aanpak witwassen’ aan de Tweede Kamer toegezegd dat saldo- en transactiegegevens op korte termijn via een doorontwikkeld VB (hierna VB2) geautomatiseerd geleverd kunnen worden. Het doel van VB2 is om deze criminele geldstromen sneller en beter in beeld te brengen door nog beter verdachte transacties op te sporen waardoor er sneller beslag kan worden gelegd op vermogen dat op criminele wijze is verkregen.
Organisatie:
Het ministerie van Justitie en Veiligheid (MJenV) draagt zorg voor de rechtsstaat in Nederland, zodat mensen in vrijheid kunnen samenleven, ongeacht hun levensstijl of opvattingen. Directoraat-Generaal Ondermijning (DGO) is onderdeel van het Bestuursdepartement MJenV.
DGO staat voor de doorlopende opgave om de georganiseerde criminaliteit en de ontwrichtende en ondermijnende effecten daarvan op de samenleving terug te dringen. Belangrijke elementen bij de aanpak zijn het verstoren van criminele verdienmodellen (in het bijzonder de drugsproductie en -handel), het oprollen van criminele netwerken, het afpakken van crimineel vermogen, het versterken van een effectieve preventie gericht op het voorkomen van criminele carrières en het verhogen van de sociale en fysieke weerbaarheid en integriteit. De bestrijding draagt bij aan duidelijke normstelling tegen ondermijnende criminaliteit en aan het minder aantrekkelijk maken van het vestigingsklimaat voor criminelen. Programma Directie DGO regie afpakketen heeft de ambitie om criminele geldstromen, crimineel vermogen en bijbehorende investeringen te verminderen waardoor de invloed van de onderop de bovenwereld afneemt.
De afpakketen is ‘een complex geheel van processen en organisaties dat tot doel heeft om financiële opbrengsten en goederen uit criminele activiteiten strafrechtelijk te ontnemen’. Het afpakken van crimineel vermogen is zowel juridisch als praktisch een ingewikkelde opgave en kent zowel een beleidsmatige als een beheersmatige kant. De betrokken partijen in deze keten richten zich op criminele geldstromen en het afpakken van crimineel vermogen. Zo werken het Openbaar Ministerie, Politie en de Bijzondere Opsporingsdiensten samen aan de intensivering van de focus op criminele geldstromen.
Eisen en wensen voor de functie
Harde eisen:
- 36 uur – Dit is een gemiddelde. Van u wordt verwacht dat bij pieken of dalen qua werkaanbod uw werkweek in overleg met de testcoördinator tot ongeveer 10% van het gemiddelde kan variëren;
- De eerste twee maanden werkt u gemiddeld 60% van uw tijd op kantoor in Den Haag en 40% thuis. Daarna kunt u in overleg een groter aandeel van uw werkweek thuis uitvoeren;
- Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring met “REST API”. U dient uw ervaring in max. 350 woorden nader toe te lichten. Het toetscriterium voor deze eis is of toelichting overtuigend genoeg is;
- Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring met T-Map en/of ISTQB (ervaring dient nader te worden toegelicht in CV);
- Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring met werken in een Agile Scrumteam (ervaring dient nader te worden toegelicht in CV);
- Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring met “Team Foundation Server” (ervaring dient nader te worden toegelicht in CV);
- Aantoonbare ervaring met ‘basis testwerk’ waarbij repeterende werkzaamheden en nauwkeurigheid voorop staan. Kandidaat is zich er van bewust dat het grootste deel van de werkweek uit dit soort werkzaamheden bestaat (ervaring dient nader te worden toegelicht in CV);
- HBO-denkniveau met de ambitie om in de loop van de tijd naast de genoemde werkzaamheden in eis 7 complexere testcases te begeleiden en te controleren;
- Minimaal 2 jaar ervaring met schriftelijke en mondelinge communicatie in zowel de Nederlandse als Engelse taal op minimaal B2-niveau (onafhankelijke gebruiker). Ervaring dient nader te worden toegelicht in CV. De mondelinge communicatie in het Engels zal tijdens het interview geverifieerd worden.
Wensen:
- Aantoonbare ervaring met het werken in een Agile/Scrum team bedraagt 1 jaar of langer. Geef aan hoeveel jaar ervaring;
- Aantoonbare werkervaring met “REST API”. Geef aan hoeveel jaar ervaring;
- Aantoonbare ervaring met het werken met Team Foundation Server bedraagt 1 jaar of langer. Geef aan hoeveel jaar ervaring;
- Aantoonbare werkervaring met T-Map en/of ISTQB bedraagt 1 jaar of langer. Geef aan hoeveel jaar ervaring;
- Aantoonbare werkervaring met ReadyAPI en/of Microsoft Visual Studio en /of soortgelijke test tooling bedraagt 2 jaar of langer. Geef aan hoeveel jaar ervaring;
- Interview: Probeem oplossend vermogen: Kunt u een voorbeeld geven waar dit uit blijkt? U illustreert dit aan de hand van een case uit uw ervaringsverleden (maximaal 3 minuten). Getoetst wordt op de competenties: Luisteren, probleem analyserend, omgang met details, creatief, toegewijd; – Zelfstandige persoonlijkheid die goed functioneert in teamverband. Kunt u een voorbeeld geven waar dit uit blijkt? Dit dient u uit uw eigen ervaringsverleden te putten (maximaal 3 minuten). Getoetst wordt op de competenties: Proactief, prioriteiten stellend, samenwerken, overtuigingskracht, optreden; – Beheren van de ketentest: Kunt u een voorbeeld geven waar dit uit blijkt? Dit dient u uit uw eigen ervaringsverleden te putten (maximaal 3 minuten). Getoetst wordt op de competenties: Discipline, plannen en organiseren, taakgericht aansturen, voortgangscontrole; – Werken met veranderingen binnen een omgeving waarbij tijdsdruk en deadlines belangrijke elementen zijn. Kunt u een voorbeeld geven waar dit uit blijkt. Dit dient u uit uw eigen ervaringsverleden te putten (maximaal 3 minuten). Getoetst wordt op de competenties: Flexibel, snel schakelen, adaptief vermogen, doorzettingsvermogen, stressbestendig.
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden plaats op maandag 11 april 2022. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2022-03-21 11:44:28