Senior Servicemanager
Functie omschrijving
Doelstelling
Het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) gaat haar ICT dienstverlening onderbrengen bij SSC-ICT Haaglanden. Vastgoedspecifieke ICT processen blijven bij RVB in huis. Tegelijkertijd is het RVB aan het fuseren en worden drie ICT omgevingen geharmoniseerd naar één. De afdeling Informatievoorziening van het RVB wordt hiervoor gereorganiseerd en toegerust op de nieuwe beheertaak, terwijl ‘de winkel’ open blijft.
Visie
Het RVB maakt integraal deel uit van de Rijksoverheid, en heeft daarbinnen een aantal specifieke taken op vastgoedgebied. Daarom maakt het RVB maximaal gebruik van de voorzieningen die vanuit DGOBR rijksbreed geleverd worden aan de rijksonderdelen, zoals is opgedragen door de ministerraad met de vaststelling van de Hervormingsagenda Rijksdienst. RVB betrekt alle ICT diensten van het SSC-ICT die niet specifiek voor ondersteuning van de vastgoedprocessen zijn ingericht. Voor de vastgoed specifieke diensten wordt een ‘leveringsketen’ ontwikkeld waarin SSC-ICT de beschikbaarstelling van de ICT voorzieningen levert, en het RVB de proces specifieke configuraties beheert. Hiermee kan het RVB haar eigen verantwoordelijkheid voor het voortbrengingsproces in het vastgoeddomein van de rijksoverheid borgen.
Programma
Na afronding van het programma Inbesteding RVB-SSC beschikt het RVB over een goed functionerende ICT dienstverleningsketen, waarbij SSC-ICT de ICT hoofdleverancier is. Het SSC levert haar diensten als system integrator met vastgelegde kwaliteitseigenschappen integraal aan het RVB. De governance procedures zijn schriftelijk vastgelegd en in gebruik in de respectievelijke lijnorganisaties van RVB en SSC-ICT. Het RVB beschikt na afronding over een IV afdeling met één procesarchitectuur gebaseerd op ITIL, ASL en BiSL, competente medewerkers, en is in staat om de afgesproken producten en diensten uit te leveren aan de RVB- eindgebruikers. De governance op het change management is ingericht en operationeel in de keten vanaf behoeftesteller (afdeling Proces- en InformatieManagement, PIM) tot aanbieder (afdeling ICT) tot leverancier (SSC-ICT).
De projecten
Het programma bestaat uit 5 projecten:
– Project 1: Inrichting e-mailvoorziening
– Project 2: Transitie RVOB (+dRV)
– Project 3: Transitie RGD
– Project 4: Transitie DV
– Project 5: Transformatie IV RVB
Na verwachting zal het totale programma in mei 2016 zijn afgerond.
Functie eisen
Gezocht profiel
Gevraagd wordt een ervaren servicemanager voor het complete programma. De projecten binnen het programma worden gedeeltelijk sequentieel en gedeeltelijk parallel uitgevoegd. De verwachting is dat de belasting voor het gevraagde profiel in eerste instantie op circa 24 per week neerkomt. De servicemanager:
Maakt cq beoordeelt de bekende servicemanagement producten (zoals SLA’s, PDC’s, DVO’s, DAP’s) en stemt dit af met de diverse betrokkenen;
Werkt mee aan en adviseert over de inrichting van de nieuwe ICT dienstverleningsorganisatie en de daarbij horende governance binnen en buiten de RVB
organisatie;
Werkt nauw samen met de bestaande beheerorganisaties en andere disciplines binnen en buiten het programma;
Rapporteert aan de projectmanager.
De benodigde kennis en vaardigheden:
Ruime ervaring als servicemanager in de ICT-dienstverlening binnen de rijksoverheid;
Ruime ervaring met opstellen van SLA’s, DAP, DVO’s, e.d.
Ervaring met het inrichten van een ICT dienstverleningsorganisatie en bijbehorende governance binnen de Rijksoverheid;
Ervaring met transities van ICT beheerorganisaties van ‘in huis’ en outsourcingsconcepten naar ‘Shared Service’ concepten;
Ervaring met en opgeleid in IT-beheerprocessen (ITIL/ASL/BISL);
Communicatieve vaardigheden en klantgericht;
Standplaats is Den Haag. Is bereid circa 2x per week te reizen naar Apeldoorn en Utrecht.
Nb: grote voorkeur gaat uit naar iemand met ervaring met Transitietrajecten zoals hierboven beschreven.
Selectiecriteria
Mate van ervaring als servicemanager in de ICT-dienstverlening binnen de rijksoverheid.
Mate van kennis van en ervaring met het inrichten van een ICT dienstverleningsorganisatie en bijbehorende governance binnen de Rijksoverheid.
Mate van ervaring met transities van ICT beheerorganisaties van ‘in huis’ en outsourcingsconcepten naar ‘Shared Service’ concepten.
Mate van ervaring met opstellen van SLA’s, DAP, DVO’s.
Mate van ervaring met en opgeleid in IT-beheerprocessen (ITIL/ASL/BISL).
Bereidheid om circa 2x per week te reizen naar Apeldoorn en Utrecht.
Gevraagde competenties zoals hierboven beschreven.
Initieel tarief.
Extra informatie
- Standplaats
-
Den Haag
- Aanvraagnummer
- 461
- Startdatum:
- 2017-05-31
- Verwachte einddatum
- 2018-05-31
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2016-11-03
- Contactpersoon Quest4:
- Wendy van Ooijen
Aanvullende informatie
Geplaatst op 2016-10-31 10:17:00