Servicemanager Ontvangen & Mededelen | Apeldoorn
Sorry, deze opdracht voor Servicemanager Ontvangen & Mededelen is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Apeldoorn
- Aanvraagnummer:
- A2023-705
- Startdatum:
- 01-06-2023
- Verwachte einddatum:
- 31-12-2023 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 36
- Indicatie uurtarief:
n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 14-05-2023 23:00
- Contactpersoon Quest4:
- Remco Blommesteijn
- Telefoonnummer:
- 06-11355233
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving Servicemanager Ontvangen & Mededelen
Jouw doel als servicemanager? Onze dienstverlening verder verbeteren. Daarbij neem je de rol van accountmanager en die van leveranciersmanager op je. Als accountmanager stem je processen en informatievoorziening af op de product(ie)eisen van de productieketens aanslag, aangifte, douane,inning, toeslagen en gegevens. Ook lever je vanuit de uitvoering actieve inbreng in het informatievoorzieningsportfolio en ben je betrokken bij ontwerp- en architectuurvraagstukken. Je evalueert de grotere verstoringen die zich voordoen en realiseert structurele verbetermaatregelen. Als leveranciersmanager ben je verantwoordelijk voor een goede strategische samenwerking met externe partners zoals Logius en RINIS en interne partners als de Datacenter Services. Dit geef je vorm door samen met de leverancier het lifecycle management in te richten. Dit start bij het contracteren, servicelevel Agreements opstellen, bespreken, evalueren tot het initiëren van verbeteringen bij de leverancier.
Jouw werk is sterk verweven met de productieketens van onze partners. We leveren cruciale diensten in de doorlevering van producten van en naar hun klanten. Tot slot: onze eigen ICT-platformen worden opnieuw ontwikkeld en de daarbij behorende proces- en organisatieontwikkeling maakt een belangrijk deel uit van je werkomgeving en je takenpakket.
Eisen en wensen voor de functie Servicemanager Ontvangen & Mededelen
Aanvullende informatie
Achtergrond van de opdracht
De Centrale Administratieve Processen (CAP) in Apeldoorn is het zenuwcentrum voor de informatieverwerking van de Belastingdienst.
Binnen CAP richt het team Ontvangen en Mededelen zich op de uitvoering van de massale productieprocessen en het servicemanagement van de informatievoorziening voor alle ketens en de portalen.
We zijn de in- en uitgaande poort van de Belastingdienst; de logistieke dienst van het berichtenverkeer van en naar de middelenketens en partijen buiten de Belastingdienst. Denk bijvoorbeeld aan Logius, RINIS en internationale berichtenstromen, de brieven die de Belastingdienst verstuurt of de digitale berichten in MijnOverheid.
325 miljoen berichten, zowel digitaal als op papier. Die wisselt de Belastingdienst jaarlijks uit met burgers en bedrijven. Borgen dat deze op de juiste plaats terechtkomen én op een veilige wijze worden verwerkt, is een klus van jewelste.
De toenemende digitalisering en realtime interactie met burgers en bedrijven stelt hoge eisen aan de processen en systemen die het berichtenverkeer van de Belastingdienst in goede banen leidt.
Het team waar in komt te werken is verantwoordelijk voor de inrichting en werking van deze processen en systemen.
Je werkt in een omgeving die rap verandert, en waarin de afdeling zich steeds meer beweegt in de richting van een dienst. Enerzijds richt je je op de productie; daarnaast werk je met de afdeling Informatievoorziening aan de changekant. Ook werk je samen met andere afdelingen binnen de Belastingdienst en Toeslagen als het gaat om het berichtenverkeer.
Organisatorische context en cultuur
De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center.
Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-05-09 16:00:30