Servicemanager Ontvangen & Mededelen | Apeldoorn

Sorry, deze opdracht voor Servicemanager Ontvangen & Mededelen is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Apeldoorn
Aanvraagnummer:
A2023-1012
Startdatum:
01-08-2023
Verwachte einddatum:
31-12-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


€ 93,00


Sluitingsdatum aanvraag:
19-07-2023 08:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Servicemanager Ontvangen & Mededelen

Wij zoeken voor de Belastingdienst een Servicemanager Ontvangen & Mededelen op basis van 36 uur per week.

Opdrachtbeschrijving:
Burgers, bedrijven en de politiek stellen steeds hogere eisen aan de massale processen van de Belastingdienst. En terecht! Het onderdeel Centrale Administratieve Processen (CAP) is hiervoor verantwoordelijk. We willen deze hoge eisen tijdig realiseren en altijd de juiste gegevens leveren. Een verantwoordelijkheid van formaat, waarover veel partijen een oordeel of mening hebben.

Dit ga je doen bij de Belastingdienst:
In jouw rol van servicemanager zorg je voor een ongestoord productieverloop. Dit doe je door vroegtijdig afspraken te maken met andere ketens. Zo stel je bijvoorbeeld een servicelevelagreement of serviceniveau-overeenkomst op. Ook werk je mee aan de verbetering van onze dienstverlening, door de massale processen en informatievoorziening af te stemmen op interne product- en productie-eisen. Daarnaast ben je betrokken bij ontwerp- en architectuurvraagstukken.

Als servicemanager speel je een belangrijke rol bij de verbetering van de kwaliteit van het productieproces. Je geeft deskundig advies over de nodige structurele verbeteringen. Ook bewaak je dat de specificaties en acceptatiecriteria in wijzigingen van een ICT-voorziening worden meegenomen. Daarvoor werk je nauw samen met procescoördinatoren, functioneel beheerders, procesinrichters en ketenregisseurs. Ook evalueer je grote verstoringen, waarna je structurele verbetermaatregelen realiseert. Jouw werkveld is sterk verweven met de productieketens. Jij bent hierin verantwoordelijk voor een goede samenwerking met de verschillende ketenpartners.
Je werkveld kenmerkt zich door sterke verwevenheid met de productieketens en verantwoordelijk voor een goede samenwerking met de verschillende ketenpartners. Dat vraagt van jou als servicemanager een sterke betrokkenheid op de producties van de ketenpartners.
Jij het initiatief neemt om partijen bij elkaar te brengen wanneer dit nodig is. Daarbij behartig je de verschillende belangen en weet je prioriteiten te stellen.

Achtergrond Opdracht:
De Centrale Administratieve Processen (CAP) in Apeldoorn is het zenuwcentrum voor de informatieverwerking van de Belastingdienst. Binnen CAP richt het team Ontvangen en Mededelen zich op de uitvoering van de massale productieprocessen en het servicemanagement van de informatievoorziening voor alle ketens en de portalen.

We zijn de in- en uitgaande poort van de Belastingdienst; de logistieke dienst van het berichtenverkeer van en naar de middelenketens en partijen buiten de Belastingdienst. Denk bijvoorbeeld aan Logius, RINIS en internationale berichtenstromen, de brieven die de Belastingdienst verstuurt of de digitale berichten in MijnOverheid. 

325 miljoen berichten, zowel digitaal als op papier. Die wisselt de Belastingdienst jaarlijks uit met burgers en bedrijven. Borgen dat deze op de juiste plaats terechtkomen én op een veilige wijze worden verwerkt, is een klus van jewelste.

De toenemende digitalisering en realtime interactie met burgers en bedrijven stelt hoge eisen aan de processen en systemen die het berichtenverkeer van de Belastingdienst in goede banen leidt.
Het team waar in komt te werken is verantwoordelijk voor de inrichting en werking van deze processen en systemen. Je werkt in een omgeving die rap verandert, en waarin de afdeling zich steeds meer beweegt in de richting van een dienst. Enerzijds richt je je op de productie; daarnaast werk je met de afdeling Informatievoorziening aan de changekant. Ook werk je samen met andere afdelingen binnen de Belastingdienst en Toeslagen als het gaat om het berichtenverkeer.

Organisatie:
De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center.

Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt.

Eisen en wensen voor de functie Servicemanager Ontvangen & Mededelen

Harde eisen:

  • Je hebt ervaring met massale productieprocessen bij een grote en complexe organisatie;
  • Je hebt kennis van en ervaring met verandermanagement en organisatie-, proces- eninrichtingsprincipes;
  • Je vindt het niet erg om incidenteel buiten kantoortijden te werken en hebt ervaring met inrichten van accountmanagement processen;
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met de agile- of scrummethodiek;
  • Je hebt kennis van logistieke processen met een sterke relatie tot ICT;
  • Je hebt een relevant wo-diploma, bij voorkeur in de richting van logistiek, informatica of technische bedrijfskunde.

Wensen:

  • resultaatgerichtheid; creativiteit; organisatiesensitiviteit; samenwerken overtuigingskracht;
  • De vele relaties met in- en externe partners kun jij vanwege je communicatieve vaardighedenuitstekend onderhouden. Daarnaast heb je een op samenwerking gerichte en flexibele houding. Datbetekent dat je snel schakelt tussen personen en werkzaamheden, en zonder problemen incidenteelook buiten kantoortijden werkt;
  • Je hebt bij voorkeur kennis van de processen en systemen met betrekking tot het domeinontvangen en mededelen.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op een nader te bepalen datum. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-07-12 13:29:35

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden