Senior Servicemanager/ implementatiemanager | Amstelveen
Functie omschrijving
Wij zoeken per direct een Senior Servicemanager met aantoonbare hands on ervaring.
De servicemanager zal in samenwerking met de DWS projectleiders zorgen voor een geruisloze en beheersbare overdracht naar beheer.
De taken van de servicemanager op het project zijn:
- Operationele ESP aansturing, in samenwerking met project en CLM
- Implementeren (inclusief verkrijgen draagvlak) nieuwe diensten binnen de beheerorganisatie
- Inzichtelijk maken van de door de businesspartner gewenste IT-dienstverlening
- Vaststellen en borgen van het gewenste dienstverleningsniveau
- Beschrijven en implementeren van (veranderende) ITIL beheer processen in samenspel ESP’s en de interne beheerafdelingen
- Actief begeleiden changes conform geldende processen, incl. evidence
Functie eisen
De kandidaat is een senior specialist op het gebied van service management. Hij of zij draagt zorg voor een “warme overdracht” van producten uit het project naar beheer, inclusief implementatie en borging (nieuwe) ITIL processen en services die een complexe keten vormen.
De interactie met anderen is erop gericht hen te overtuigen, te inspireren, te ontwikkelen en te motiveren. Het creëren van optimale samenwerking is van doorslaggevend belang. Hij/ zij opereert op tactisch/strategisch niveau tussen de afdelingsmanager, stafmanagers, CIO office, (enterprice) architect, projectmanager en businesspartner op managementniveau.
Coördinatie over verschillende disciplines binnen en buiten de IT organisatie.
- 10 jaar aantoonbare servicemanagement hands on ervaring waarvan vijf jaar in een soortgelijke omgeving (operationeel en tactisch)
- Ervaring met service management in een omgeving met meerdere samenwerkende ESP’s, ISP’s en klanten
- Vaardigheid in het signaleren en analyseren van ontwikkelingen en problemen;
- Vaardigheid in het inhoudelijk toelichten van bedrijfsvoeringproducten, -diensten, -beleid en -processen, nieuwe ideeën en concepten;
- Vaardigheid in het beheer (laten) nemen van nieuwe diensten
- Vaardigheid in het tot stand brengen, implementeren en uitvoeren van producten, diensten, beleid en processen conform ITIL;
- Vaardigheid in het opstellen van SLA’s en DAP’s en andere contracten.
- Ervaring met oprichting van een regie organisatie en/ of ervaring met overgang naar regieorganisatie voor ESP’s
- Een uitstekend analyserend vermogen en een groot gevoel voor werk in een politieke context;
- Vakkennis
- Organisatiesensitiviteit
- Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
- Overtuigingskracht
- Klantgerichtheid
- Resultaatgerichtheid
- Initiatief
- Sociabiliteit
- Energie
- Hands on mentaliteit
- HBO+
- ITIL V3 certificering met changemanagement certificering
- Basiskennis Agile werken
Extra informatie
- Standplaats
-
Amstelveen
- Aanvraagnummer
- 1261
- Startdatum:
- 2017-10-15
- Verwachte einddatum
- 2018-01-31
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2017-10-09
- Contactpersoon Quest4:
- Wendy van Ooijen
Aanvullende informatie
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06-29985899. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het onderstaand aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2017-10-05 07:19:29