Servicemanager | Groningen

Sorry, deze opdracht voor Servicemanager is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Groningen
Aanvraagnummer:
A2024-606
Startdatum:
01-05-2024
Verwachte einddatum:
30-11-2024 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
23-04-2024 17:00
Contactpersoon Quest4:
Gerard Tummers
Telefoonnummer:
0615021386
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Servicemanager

Binnen Servicemanagement van het team Informatiemanagement van de RDI wordt een belangrijk project uitgevoerd met betrekking tot de doorontwikkeling van de Cloudwerkplek omgeving. Hiervoor is de RDI op zoek naar een projectleider. Het project behelst onder andere de migratie naar Microsoft Exchange Online, OneDrive online en SharePoint Online. Dit vindt gefaseerd plaats. Het gaat om in totaal ongeveer 450 werkplekken voor medewerkers van RDI. Het betreft een project dat centraal wordt aangestuurd vanuit het ministerie van EZK/LNV. Het project raakt het gehele ministerie en alle dienstonderdelen die daaronder vallen. De deelname aan het project is verplicht. Het werkelijk beheer van de Cloudwerkplek omgeving is belegd bij DICTU. Dit is een Shared Service Center binnen EZK/LNV en is een apart dienstonderdeel. Het project betreft dus veel afstemming en samenwerking met de medewerkers van DICTU. Recent is de migratie van de telefoons naar Intune succesvol afgerond. Dit was ook een onderdeel van het project. De projectleider vormt onderdeel van het team Servicemanagement. De projectleider heeft een redelijk zelfstandige positie binnen het project.

Achtergrond

RDI heeft een drietal ICT afdelingen, te weten Informatiemanagement, Gegevensmanagement en CIO Office. In totaal werken hier ongeveer vijftig medewerkers. Een groot deel van IT is door RDI uitbesteed aan een Shared Service Center (SSC) bij EZK. Totaal betreft het ongeveer 80 applicaties en ruim 450 werkplekken. Het team informatiemanagement van 30 personen bestaat uit de servicelijnen architecten, strateeg, projecten, business analisten, product owner, servicemanagement en functioneel beheer. RDI is volop bezig om servicemanagement te versterken, onder andere door de verdere invoering van ITIL processen en beheer tools. Servicemanagement bestaat nu uit drie medewerkers. Binnen servicemanagement worden reguliere taken uitgevoerd, maar ook een aantal projecten. De resources die dit vergt staan op gespannen voet. Daarom wil RDI tijdelijk een projectleider aantrekken die servicemanagement ontlast en zich volledig focust op het realiseren van de projecten binnen servicemanagement.

Organisatie

Wij zijn de Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (RDI). Wij staan voor een veilig verbonden Nederland.

Cyberveiligheid, digitaal veilige apparatuur, kunstmatige intelligentie, 5G, energietransitie, digitale weerbaarheid en frequentiemanagement zijn de grote thema’s van vandaag en morgen. Bij de Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (na 1 januari 2023 de nieuwe naam van Agentschap Telecom) voeren wij de wet- en regelgeving op deze – en nog veel meer – gebieden uit. En we houden er toezicht op dat iedereen zich aan de regels, eisen en voorwaarden houdt.

Wij doen dit met ruim 400 enthousiaste collega’s vanuit onze kernwaarden: maatschappelijke verantwoordelijkheid, gedeelde visie, samenwerking, verantwoordelijkheid nemen en professionaliteit. Bij de RDI hechten we waarde aan een inclusieve organisatiecultuur, waarin alle medewerkers zichzelf kunnen zijn, zich vrij voelen om hun mening te geven, zich gewaardeerd en gerespecteerd voelen.

De Rijkinspectie Digitale Infrastructuur is onderdeel van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat en omvat vijf directies:

  • Infrastructuur
  • Apparatuur
  • Digitale Weerbaarheid
  • Bestuur, Juridische Zaken en Communicatie
  • Mens en Middelen

Eisen en wensen voor de functie Servicemanager

Harde-eisen

  • HBO Niveau op het gebied van servicemanagement;
  • ITIL foundation;
  • BiSL Foundation;
  • Systeembeheer Microsoft Windows omgevingen;
  • HBO werk en denkniveau (5 jaar);
  • Projectmanagement werk en denkniveau (5 jaar);
  • Servicelevelmanagement werk en denkniveau (5 jaar).

Wensen

  • Kennis van Microsoft 365;
  • Maatschappelijke verantwoordelijkheid;
  • Gedeelde visie;
  • Samenwerking;
  • Verantwoordelijkheid nemen;
  • Professionaliteit.

Competenties

  • Communicatievaardigheden;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Schriftelijke vaardigheden;
  • Gestructureerd en planmatig werken;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Doortastenheid.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Extra standplaats: Amersfoort.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Gerard Tummers bereikbaar op het nummer: 0615021386. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2024-04-22 11:21:38

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden