Senior Servicemanager | Gouda
Functie omschrijving
Informatie over de opdracht:
Als Servicemanager ben je verantwoordelijk voor het overeenkomen van de te leveren dienstverlening met de klant en de interne organisatie. Op basis van de overeengekomen dienstverlening zorg je voor de verantwoording aan de klant en initieer je verbeteringen. Deze verbeteringen realiseer je in samenwerking met de beheerorganisatie en waar nodig de projectorganisatie. Hierin acteer je als primair aanspreekpunt voor zowel de klant als de interne organisatie op tactisch en strategisch niveau. Je vervult de brugfunctie tussen business en ICT. Intern ben je de verbindende schakel tussen de beheerorganisatie, projecten, accountmanagement, bedrijfsvoering en het management team.
Naast de reguliere servicemanagement werkzaamheden wordt van de Senioren in het team verwacht dat zij zorgdragen voor de eenduidigheid van werken in het team en het streven naar continue verbetering van zowel het servicemanagement team als de dienstverlening die geleverd wordt.
Aanvullingen op het functieprofiel en de taken:
De Senior Servicemanager houdt zich bezig met het
· uitvoeren van kwalitatieve en kwantitatieve vraagprognoses en op basis daarvan schrijven van Service Level Agreements
· omzetten van eisen en specificaties in ICT-dienstverlening
· evalueren en rapporteren over de uitvoering van ICT-diensten
· borgen van ICT-diensten op basis van overeengekomen Service Level Agreements
· maken van voorcalculaties voor ICT-diensten
· schrijven van service improvement plannen voor ICT-diensten
· opbouwen en onderhouden van een klant- en leveranciersnetwerk, ook leveranciers van de directie beheer
· adviseren aan en ondersteunen van lijnmanagement en medewerkers bij ontwikkelings- en veranderingsprocessen
· opstellen van plannen en begeleiding bij implementatie en uitvoering van complexe ontwikkelings- en veranderingsprocessen
· het in beheer nemen van projecten (bestaande uit nieuwe klanten en/of diensten) en zorgen dat deze in de projectfase goed geborgd worden binnen beheer
Functie eisen
Meer dan 8 jaar relevante ervaring
WO werk- en denkniveau
Kennis
- ITIL v3 op Intermediate niveau
- Kennis van PRINCE2, BiSL, Informatiemanagement, ASL, CCM(i), KPI’s en ISO27000 en 9000.
- Kennis van financial management
- Allround ICT i.r.t reguliere technieken en terminologie.
Inzicht in:
- Bedrijfsvoering en financiële processen van een complexe ICT-organisatie
- Organisatorische, procesmatige en vakinhoudelijke samenhang in bredere context dan de eigen aandachtsgebieden.
Werkervaring met:
- Service (Level) Management
- Service Design
- Service Transition
- ICT Kostprijsmodellen
- Tactisch en strategisch niveau kunnen acteren, maar ook gemakkelijk kunnen schakelen met de werkvloer
- Functionele aansturing op operationeel niveau
- Opdrachtgeverschap
- Contractonderhandelingen
- ICT gerelateerde aanbestedingen
- Politiek gevoelige situatiesFinanciële processen binnen complexe IT-organisaties
- ITIL processen
- Complexe IT-projecten en bijbehorende PRINCE2 methodiek
- Definiëren van voor ICT-beheer essentiële project producten
- Risicomanagement
- Kwaliteitsmanagement
- Methoden en technieken voor beheer en exploitatie van informatiesystemen
- Aansturen van verbeter- en adviestrajecten
Competenties:
- Samenwerken
- Een doener
- Analyserend vermogen
- Overtuigingskracht
- Communicatief vaardig
- Klantgerichtheid
- Politiek sensitief
- Plannen en organiseren
- Innovatief handelen
- Pro-actief handelen
Extra informatie
- Standplaats
-
Gouda
- Aanvraagnummer
- 791
- Startdatum:
- 2017-04-17
- Verwachte einddatum
- 2017-06-30
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2017-04-10
- Contactpersoon Quest4:
- Wendy van Ooijen
Aanvullende informatie
Geplaatst op 2017-04-07 11:35:10