Senior Servicemanager | Gouda

Functie omschrijving

Informatie over de opdracht:

Voor de omvangrijke projecten liggen er zeer specifieke acties voor afdeling Service management.
Deze acties vereisen een dedicaded sr. Servicemanager met zeer hoge mate van pro-activiteit,‘alertheid, onderhandelingsvaardigheid, inzicht in de onderliggende contracten, producten & diensten,inzicht in de samenhang van applicatie- en systeemcomponenten, inzicht in en begrip van de klantbehoefte, in belangen en de vraag-achter- de-vraag.

Aanvullingen op het functieprofiel en de taken:

Wij zijn op zoek naar een ervaren Servicemanager als versterking van ons servicemanagement team. 
Als Servicemanager ben je verantwoordelijk voor het overeenkomen van de te leveren dienstverlening met de klant en de interne Organisatie. Op basis van de overeengekomen dienstverlening zorg je voor de verantwoording aan de klant en initieer je verbeteringen. Deze verbeteringen realiseer je in samenwerking met de beheerorganisatie en waar nodig de projectorganisatie. Hierin acteer je als primair aanspreekpunt voor zowel de klant als de interne organisatie op tactisch en strategisch niveau. Je vervult de brugfunctie tussen business en ICT. Intern ben je de verbindende schakel tussen de beheerorganisatie, projecten, accountmanagement, bedrijfsvoering en het management team.

De Senior Servicemanager houdt zich bezig met het

• uitvoeren van kwalitatieve en kwantitatieve vraagprognoses en op basis daarvan schrijven van Service Level Agreements

• omzetten van eisen en specificaties in ICT-dienstverlening

• evalueren en rapporteren over de uitvoering van ICT-diensten

• borgen van ICT-diensten op basis van overeengekomen Service Level Agreements

• maken van voorcalculaties voor ICT-diensten

• schrijven van service improvement plannen voor ICT-diensten

• opbouwen en onderhouden van een klant- en leveranciersnetwerk, ook leveranciers van de directie beheer

• adviseren aan en ondersteunen van lijnmanagement en medewerkers bij ontwikkelingen veranderingsprocessen

• opstellen van plannen en begeleiding bij implementatie en uitvoering van complexe ontwikkelings- en veranderingsprocessen

• het in beheer nemen van projecten (bestaande uit nieuwe klanten en/of diensten) en zorgen dat deze in de projectfase goed geborgd worden binnen beheer

Functie eisen

Meer dan 8 jaar relevante ervaring

WO werk- en denkniveau

Kennis

• ITIL v3 op Intermediate niveau

• Kennis van PRINCE2, BiSL, Informatiemanagement, ASL, CCM(i), KPI’s en 1S027000 en 9000.

• Kennis van financial management

• Allround ICT i.r.t reguliere technieken en terminologie.

Inzicht in:

• Bedrijfsvoering en financiële processen van een complexe ICT-organisatie

• Organisatorische, procesmatige en vakinhoudelijke samenhang in bredere context dan de eigen aandachtsgebieden

Werkervaring met:

• Service (Level) Management

• Service Design

• Service Transition

• ICT Kostprijsmodellen

• Tactisch en strategisch niveau kunnen acteren, maar ook gemakkelijk kunnen schakelen met de werkvloer

• Functionele aansturing op operationeel niveau

• Opdrachtgeverschap

• Contractonderhandelingen

• ICT gerelateerde aanbestedingen

• Politiek gevoelige situaties Financiële processen binnen complexe IT-organisaties

• ITIL processen

• Complexe IT-projecten en bijbehorende PRINCE2 methodiek

• Definiëren van voor ICT-beheer essentiële project producten

• Risicomanagement

• Kwaliteitsmanagement

• Methoden en technieken voor beheer en exploitatie van informatiesystemen

• Aansturen van verbeter- en adviestrajecten

Competenties:

• Samenwerken

• Een doener

• Analyserend vermogen

• Overtuigingskracht

• Communicatief vaardig

• Klantgerichtheid

• Politiek sensitief

• Plannen en organiseren

• Innovatief handelen

• Pro-actief handelen

Extra informatie

Standplaats

Gouda
Aanvraagnummer
965
Startdatum:
2017-06-19
Verwachte einddatum
2018-03-19
Aantal uur per week:
36
Uurtarief
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
2017-06-09
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink

Aanvullende informatie

Een VOG procedure maakt deel uit van de selectieprocedure,

DJI vergoedt geen reis- en verblijfskosten, ook geen dienstreizen.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: +31646129822. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het onderstaand aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2017-06-08 11:36:09

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden