Senior Servicemanager | Den Haag
Functie omschrijving
Het Ministerie van Buitenlandse Zaken is opzoek naar een service manager
Opdrachtomschrijving:
Je bent verantwoordelijk voor het realiseren van de overeengekomen kwaliteit (op de aspecten betrouwbaarheid, klantgerichtheid, efficiëntie, doorlooptijd en wendbaarheid) van de bestaande dienstverlening. In deze functie breng jij in gezamenlijk overleg met de klant prioritering aan in de wijzigingsverzoeken. Binnen het klantteam werk je nauw samen met de business consultant (die de focus meer heeft op innovatie), de changemanager en de contractmanager. Je hebt een antennefunctie voor de service portfoliomanager en business consultant voor wat betreft de innovatie van diensten. In de klantteams die meer gericht zijn op de lopende dienstverlening verzorg je een meer trekkende rol, in nauwe samenwerking met de business consultant.
Organisatie-omschrijving:
Het ministerie van Buitenlandse Zaken is de spil in de communicatie tussen de Nederlandse regering en de regeringen van andere landen én tussen de Nederlandse regering en internationale organisaties. Het ministerie coördineert het buitenlands beleid van de Nederlandse regering en voert dit uit. Naast het departement in Den Haag opereert het ministerie vanuit ambassades, permanente vertegenwoordigingen en consulaten-generaal, verspreid over de hele wereld.
Afdelingsomschrijving:
IT-regie is de verantwoordelijkheid van Cluster DBV/IV, dat zorgt voor een goede afstemming tussen de vraag naar en het aanbod van I(CT)-diensten bij het ministerie, op zowel strategisch, tactisch als operationeel niveau. De vraag naar I(CT)-diensten komt voort uit de ontwikkelingen en behoeften van dienstonderdelen en posten. Het aanbod van ICT-diensten wordt geleverd door een palet van externe ICT-leveranciers, waaronder het rijksbrede S(hared) S(ervice) C(enter)-ICT.
Als belangrijkste werkzaamheden kunnen we noemen:
- Je onderzoekt de efficiëntie en effectiviteit van de vraag- en voortbrengingsproces in de totale keten waarbij afnemers en leveranciers betrokken worden.
- Je analyseert knelpunten in deze totale keten en lost deze op. Je werkt hierbij functioneel vooral samen met de change managers.
- Je rapporteert af over de continuïteit van de dienstverlening in de keten en voert daarover
overleg met de contractmanagers. - Je hebt een voortrekkende rol in klantteams die meer gericht zijn op de lopende
dienstverlening. - Ook heb je een antennefunctie voor innovaties die van belang zijn voor verbeteringen in de
lopende dienstverlening. - Je richt een adequate communicatiestructuur met afnemers en gebruikers in en maakt gebruik van de communicatiekanalen met leveranciers met betrekking tot de service kwaliteit.
- Je rapporteert over de totale kwaliteit waaronder de effectiviteit van de diensten en de efficiëntie, snelheid en wendbaarheid van de voortbrengingsketen.
- Je zorgt dat benodigde disciplines en bijbehorende rollen zijn aangesloten op de (operationele) levering van de diensten.
- Je treedt op bij major verstoringen in de applicaties en fungeert als escalatiepunt voor de klant vooral op het gebied van de on going business.
Je bespreekt complexe wijzigingsverzoeken met de klant en voert deze door.
Je rapporteert aan plv. hoofd DBV/IV over de kwaliteit van de werkzaamheden. Je neemt beslissingen bij het analyseren en bewaken van de performance, bij het inrichten van de communicatiestructuur naar afnemers, gebruikers en leveranciers, bij escalaties en bij het doorvoeren van wijzigingen.
Functie eisen
WO opleiding, bv. richting Bestuurlijke
informatiekunde of een overeenkomstige combinatie van kennis en ervaring
Je hebt ICT ervaring opgedaan in uitvoerende functies (bv. ontwikkelaar, beheerder) of je hebt het vak service management zelf uitgevoerd.
Je kunt aantoonbaar het gehele proces van start-up tot het beheer van ICT-diensten begeleiden
Je bent in staat om over de gehele keten een klant- en relatienetwerk op te bouwen en te
onderhouden.
Je bent in staat om de producten en diensten (en de problemen / oplossingen) inhoudelijk toe te lichten.
Je weet te acteren in een intermediaire rol tussen afnemers en leveranciers
Kennis van Professional ITSM Alignment of IT and the Business (ISO 2000), Service design, Service Offerings and Agreements, en/of ASL Foundation, BiSL Foundation, ITSM Foundation/ITIL Foundation, Prince2 Foundation en Serviceportfolio Management.
Tevens beschik je over de volgende set aan competenties:
• Organisatiesensitiviteit
• Analyseren
• Overtuigingskracht
• Netwerken
• Omgevingsbewustzijn
• Plannen en organiseren
• Creativiteit
• Klantgerichtheid
Extra informatie
- Standplaats
-
Den Haag
- Aanvraagnummer
- 998
- Startdatum:
- 2017-06-26
- Verwachte einddatum
- 2018-04-01
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2017-06-22
- Contactpersoon Quest4:
- Wendy van Ooijen
Aanvullende informatie
Intakes zullen plaatsvinden op:
30 juni 2017 tussen 10:00 uur en 12:00 uur
30 juni 2017 tussen 14:00 uur en 15:00 uur
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06-29985899. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het onderstaand aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2017-06-21 08:35:45