Servicedeskmedewerker | Den Haag
Functie omschrijving
Wij zijn SSC-ICT, het Shared Service Centrum ICT van en voor het rijk, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. We zijn een van de grootste fullservice ICT-dienstverleners binnen het rijk en servicen de gehele rijksdienst met onder meer rijksbrede IT-services. Ons shared service centrum ondersteunt meer dan 50.000 werkplekken en mobiele devices in Nederland en op 160 ambassadeposten over de gehele wereld. Daarnaast beheren en ontwikkelen we ruim 1000 applicaties, verzorgen housing en hosting in het state of the art overheidsdatacenter (ODC), bieden IT-diensten met extra hoge beveiligingsniveaus en voeren jaarlijks zo’n 260 ICT-projecten uit, waaronder internationale evenementen als het EU-voorzitterschap. Zo zorgen we dat ambtenaren hun belangrijke werk in dienst van de samenleving altijd, overal en veilig kunnen doen
De afdeling gebruikersondersteuning (GOS) is het aanspreekpunt voor alle ICT-gerelateerde vragen en verzoeken voor eindgebruikers. Naast de loket(balie)functie ondersteunt GOS de klant ookk op verschillende locaties en voert zij ondersteunende werkzaamheden uit voor de uitgifte, installatie en levering van hard- en software zoals afgesproken in de DVO’s (dienstverleningsovereenkomsten). De afdeling locatieondersteuning 2 doet dit voor de ministeries van AZ, Ministerie van Financieën, Veiligheid en Justitie en Binnenlandse zaken en Koninkrijksrelaties
SSC-ICT levert aan het ministerie van Algemene Zaken (AZ) medewerkers op locatie ter ondersteuning van de ICT dienstverlening. AZ heeft een bijzondere karakter met veel VIP’s onder de gebruikers, screening is voor inzetbaarheid ook een vereiste.
SSC-ICT heeft behoefte aan een senior servicedeskmedewerker die ingezet gaat worden bij haar klant. Het ministerie van Algemene Zaken (AZ). Binnen de functie senior servicedeskmedewerker zal de nadruk enerzijds liggen op het het ondersteunen van alle VIP medewerkers binnen het ministerie. Anderzijds ook op het participeren binnen projecten en het aansturen van een team medewerkers die ook werkzaam zijn bij AZ.
De servicedeskmedewerker heeft een ruime ervaring als in zijn vakgebied en heeft ervaring met het operationeel aansturen van mensen. Tevens moet hij bekend zijn met het ondersteunen, ook buiten de reguliere werktijden, van VIP’s. Tot slot moet de senior servicedeskmedewerker in staat zijn deel te nemen aan projecten en AZ te vertegenwoordigen in in de verschillende overlegstructuren. Als Senior servicedeskmedewerker heb je contacten met leveranciers en klanten, waarbij de nadruk ligt op de Vipondersteuning zowel intern als extern.
De volgende taken en resultaatgebieden worden onderkend:
• ondersteuning VIP’s;
• Bekend met de ITIL en Prince 2 processen; Bekend met Lean
• AZ kunnen vertegenwoordigen in de verschillende overlegstructuren;
• Het kunnen opleveren van rapportages aan de hand van detailinformatie;
Functie eisen
- Minimal 2 jaar ervaring in vergelijkbare ICT functie en ervaring met het werken met VIP’s.
- Bekend met de ITIL en Prince 2 en Leanprocessen
- Bekend met het werken in Topdesk
- HBO diploma is vereist
- A screening is benodigd om de functie uit te kunnen voeren
- Moet in het bezit zijn van een rijbewijs
- ITSM Foundation; ITIL Foundation
- Onze voorkeur gaat uit naar een kandidaat met al een veiligheidsonderzoek op A niveau (MIVD of AIVD).
- Gewend om met VIP’s om te gaan.
- Moet goed bestand zijn tegen druk.
- probleemanalyse
- resultaatgericht
- dienstverlenende instelling en bereid om buiten reguliere werktijden te werken ivm plaatsgebonden piketdienst
Extra informatie
- Standplaats
-
Den Haag
- Aanvraagnummer
- 1397
- Startdatum:
- 01-01-2018
- Verwachte einddatum
- 30-06-2018
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 08-11-2017 09:00
- Contactpersoon Quest4:
- Wendy van Ooijen
Aanvullende informatie
CV in het Nederlands en max 5 pagina’s
Gesprekken vinden plaats op dinsdag 14 november 2017
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06-29985899. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2017-11-06 13:19:22