Service Manager | Groningen
Sorry, deze opdracht voor Service Manager is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Groningen
- Aanvraagnummer:
- A2023-1318
- Startdatum:
- 02-10-2023
- Verwachte einddatum:
- 31-03-2024 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 32
- Indicatie uurtarief:
n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 26-09-2023 10:00
- Contactpersoon Quest4:
- Winhold Bartelink
- Telefoonnummer:
- 06 – 46 12 98 22
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving Service Manager
Wij zijn namens de RDI op zoek naar een Service Manager op basis van 32 uur.
Binnen Servicemanagement van het team Informatiemanagement van de RDI worden twee projecten uitgevoerd. Hiervoor is de RDI op zoek naar een projectleider. Het gaat hierbij om de volgende projecten:
- Doorontwikkeling Cloudwerkplek. Hierin zijn we o.a. bezig met de migratie naar OneDrive online, een nieuwe beheersoftware voor het zakelijk smartphone en tablet. Deze generieke doorontwikkeling is geïnitieerd vanuit EZK. RDI lift hier in mee. Dit zowel in het beleid als in de uitvoering. Deze casus heeft betrekking op de uitvoering.
- Vervanging server. De huidige ‘wordserver’ voldoet niet meer aan de wensen en moet vervangen worden. De aanschaf, installeren en migratie wordt door de servicemanager/ projectleider geleid.
Achtergrond:
RDI heeft een drietal ICT afdelingen te weten Informatiemanagement, Gegevensmanagement en CIO Office. Totaal werken hier ongeveer vijftig medewerkers. Een groot deel van IT is door RDI uitbesteed aan een Shared Service Center (SSC) bij EZK. Totaal betreft het ongeveer 80 applicaties en ruim 450 werkplekken. Het team informatiemanagement van 30 personen bestaat uit de servicelijnen architecten, strateeg, projecten, business analisten, product owner, servicemanagement en functioneel beheer. RDI is volop bezig om servicemanagement te versterken o.a. door de verdere invoering van ITIL processen en beheer tools. Servicemanagement bestaat nu uit drie medewerkers. Binnen servicemanagement worden reguliere taken uitgevoerd maar ook een aantal projecten. De resources die dit vergt staan op gespannen voet. Daarom wil RDI tijdelijk een projectleider aantrekken die servicemanagement ontlast en zich volledig focust op het realiseren van de projecten binnen servicemanagement.
Organisatie:
Wij zijn de Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (RDI). Wij staan voor een veilig verbonden Nederland.
Cyberveiligheid, digitaal veilige apparatuur, kunstmatige intelligentie, 5G, energietransitie, digitale weerbaarheid en frequentiemanagement zijn de grote thema’s van vandaag en morgen. Bij de Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (na 1 januari 2023 de nieuwe naam van Agentschap Telecom) voeren wij de wet- en regelgeving op deze – en nog veel meer – gebieden uit. En we houden er toezicht op dat iedereen zich aan de regels, eisen en voorwaarden houdt.
Wij doen dit met ruim 400 enthousiaste collega’s vanuit onze kernwaarden: maatschappelijke verantwoordelijkheid, gedeelde visie, samenwerking, verantwoordelijkheid nemen en professionaliteit. Bij de RDI hechten we waarde aan een inclusieve organisatiecultuur, waarin alle medewerkers zichzelf kunnen zijn, zich vrij voelen om hun mening te geven, zich gewaardeerd en gerespecteerd voelen.
De Rijkinspectie Digitale Infrastructuur is onderdeel van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat en omvat vijf directies:
•Infrastructuur
•Apparatuur
•Digitale Weerbaarheid
•Bestuur, Juridische Zaken en Communicatie
•Mens en Middelen
Eisen en wensen voor de functie Service Manager
Harde eisen:
- HBO niveau op het gebied van servicemanagement;
- ITIL Foundation;
- BiSL Foundation;
- Systeembeheer Microsoft windows omgevingen;
- HBO werk en denkniveau (5 Jaar);
- Projectmanagementervaringen (5 Jaar);
- Servicemanagement (5 Jaar).
Wensen:
- Ervaring bij de Rijksoverheid;
- Ervaring met de changemangement;
- Kennis van ‘ICT techniek’;
- Kennis van Microsoft 365 is een pre;
- Competenties: Communicatievaardigheden zijn in deze functie als projectleider van belang; Evenals omgevingsbewustzijn; schriftelijke vaardigheden; gestructureerd en planmatig werken; resultaatgericht.
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-09-25 08:35:33