Service Manager | Den Haag

Sorry, deze opdracht voor Service Manager is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2024-681
Startdatum:
01-06-2024
Verwachte einddatum:
30-11-2024 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
02-05-2024 10:00
Contactpersoon Quest4:
Gerard Tummers
Telefoonnummer:
0615021386
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Service Manager

Wil jij een sleutelrol vervullen in het faciliteren van veilige en moeiteloze communicatie tussen burgers, bedrijven en de overheid? Logius biedt deze mogelijkheid met oplossingen zoals DigiD en MijnOverheid. In onze dynamische technologische omgeving is de rol van een Service Manager net zo dynamisch. Ben jij klaar om deel uit te maken van een organisatie waar de belangen groot zijn en het speelveld ontzettend interessant is?

Jouw Rol:
Als Service Manager speel je een cruciale rol in het waarborgen van de continuïteit van onze dienstverlening. Je opereert in een agile omgeving binnen een organisatie die een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt. Logius is voortdurend in beweging, met verschillende migraties en veranderende werkwijzen. Zowel technologische als organisatorische ontwikkelingen zorgen ervoor dat de rol continu aan het evolueren is, wat het een dynamische en boeiende positie maakt.

Jouw Uitdaging:
Als Service Manager maak je onderdeel uit van een Agile Release Train. Je bent verantwoordelijk voor het waarborgen van de kwaliteit van onze diensten en het onderhouden van sterke relaties met zowel afnemers als leveranciers. Deze rol biedt een breed scala aan verantwoordelijkheden en een ketenverantwoordelijkheid die van cruciaal belang is voor het succes van Logius.

Jouw Verantwoordelijkheden:

  • Zorg voor de continue verbetering van onze dienstverlening door het bewaken van kwaliteitskenmerken en non-functionele eisen, zoals beschikbaarheid, prestaties, beveiliging en schaalbaarheid.
  • Monitor de implementatie van ITIL-processen en initieer verbeteringen waar nodig.
  • Beheer de voortgang en kwaliteit van onze dienstverlening volgens de afspraken in SLA’s en DAP’s met afnemers en leveranciers.
  • Onderhandel en actualiseer SLA’s en DAP’s met leveranciers en afnemers, en stuur operationeel/tactisch aan op samenwerking met leveranciers.
  • Evalueer de prestaties van de dienstverlening, beoordeel leveranciersrapportages en stel verbeteringen voor, in samenwerking met afnemers en leveranciers.

Achtergrond

Nederland digitaliseert; burgers en bedrijven kunnen online steeds vaker 24×7 terecht bij publieke organisaties. Logius zorgt ervoor dat digitale dienstverlening voor publieke dienstverleners beschikbaar is en helpt hen deze zo in te richten dat burgers en bedrijven betrouwbaar en eenvoudig zaken kunnen regelen. Logius verbindt publieke en private organisaties door wensen en eisen om te zetten in betrouwbare oplossingen. Om dit te bereiken wordt het gesprek gevoerd met eindgebruikers, klanten en opdrachtgevers. Samen zorgen wij voor een digitale overheid die werkt voor iedereen. De wensen en eisen van mensen en organisaties veranderen voortdurend, ook ten aanzien van de digitale overheid. Daarom wil Logius diensten ontwikkelen met oog voor de eindgebruiker (burgers en bedrijven) en deze aanbieden op een manier die past bij het tempo van een samenleving die nooit stilstaat.

Organisatie

Logius gelooft in een overheid die altijd, overal en voor iedereen beschikbaar en toegankelijk is. Daarom bieden we publieke organisaties producten en diensten waarmee we er samen voor zorgen dat burgers en bedrijven digitaal zaken kunnen regelen met de overheid. Dat doen wij betrouwbaar, vakkundig en in eenvoud. Ga je bij Logius aan de slag, dan zet je jouw kennis en ervaring in voor heel Nederland. Samen met fijne en behulpzame collega’s werk je (agile) aan een digitale overheid voor iedereen. En dat in een omgeving waar je de vrijheid en verantwoordelijkheid krijgt om de zaken op te pakken die jij belangrijk vindt. Waar innovatie centraal staat. En waar je alle kansen krijgt om je verder te ontwikkelen. Wees welkom in het hart van de digitale overheid!

Eisen en wensen voor de functie Service Manager

Harde-eisen

  • Professional ITSM Alignment of IT and the Business (ISO 2000); ITIL Service Design; ITIL Service Offerings and Agreements;
  • ITIL V4 Foundation;
  • Ervaring met ticketbeheersysteem JIRA en het bijbehorende Confluence;
  • Ervaring met ketensturing (denk hierbij aan externe- en interne leveranciers, afnemers en belanghebbenden;
  • Afgeronde hbo-opleiding met academische werk en denkniveau;
  • Ervaring in soortgelijke rol als servicemanager (5 jaar);
  • Je hebt ervaring met Agile, DevOps, SIAM en ITIL, bij voorkeur met certificering (3 jaar).

Wensen

  • Je bent bekend met het ICT-landschap van de Rijksoverheid en de relevante wet- en regelgeving die van invloed is op de dienstverlening.

Competenties

  • Je kunt omgaan met de politieke en bestuurlijke sensitiviteit die bij dit werk hoort;
  • Je bent iemand die gemakkelijk communiceert, op verschillende lagen in de organisatie;
  • Je hebt het enthousiasme en het overwicht om anderen mee te nemen in jouw bevindingen;
  • Klantgericht betekent voor jou dat je goed naar de behoeften van de afnemers luistert en daarop acteert. Dat doe je heel actief.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats in de week van 13 mei. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Gerard Tummers bereikbaar op het nummer: 0615021386. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2024-04-30 10:50:42

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden