Service Manager | Den Haag
Sorry, deze opdracht voor Service Manager is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Den Haag
- Aanvraagnummer:
- A2023-1289
- Startdatum:
- 09-10-2023
- Verwachte einddatum:
- 31-03-2024 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 36
- Indicatie uurtarief:
n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 19-09-2023 10:00
- Contactpersoon Quest4:
- Remco Blommesteijn
- Telefoonnummer:
- 06-11355233
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving Service Manager
Wij zijn namens Logius op zoek naar een Service Manager op basis van 36 uur.
Als Service Manager ben je verantwoordelijk voor de kwaliteit van de dienstverlening van de producten en diensten bij Logius. Je werkt samen met 1 of meerdere Agile/DevOps teams en bent mede verantwoordelijk voor de bewaking van kwaliteit kenmerken en non-functional requirements zoals Beschikbaarheid, Onderhoudbaarheid, Performance, Betrouwbaarheid, Schaalbaarheid, Security, Privacy, etc. Daarnaast monitor je de werking van ondersteunde ITIL practices en initieer je verbeteringen. Je bent het aanspreekpunt voor afnemers en leveranciers van de dienstverleningsketen en behartigt de belangen van de Logius dienstverlening. Je zorgt voor voortgangsbewaking, kwaliteitsborging en prioritering voor de levering van diensten volgens de afspraken in SLA’s en DAP’s met afnemers en leveranciers. Ook ben je verantwoordelijk voor het overeenkomen en actualiseren van SLA’s en DAP’s met leveranciers en afnemers binnen de keten. Je geeft operationele/tactische aansturing aan de leveranciers in samenwerking met de contract manager en bewaakt en evalueert de dienstverleningsprestaties. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de werking en het genereren van rapportages in ServiceNow en ondersteun je bij de transitie van voorzieningen.
Achtergrond Opdracht
Logius zorgt ervoor dat digitale dienstverlening voor publieke dienstverleners beschikbaar is en helpt hen deze zo in te richten dat burgers en bedrijven betrouwbaar en eenvoudig zaken kunnen regelen. Logius verbindt publieke en private organisaties door wensen en eisen om te zetten in betrouwbare oplossingen. Als Service Manager speel je een belangrijke rol in het realiseren van een digitale overheid die werkt voor iedereen. Logius voert regie op de samenhang binnen de generieke digitale infrastructuur en ondersteunt publieke organisaties bij het maken van afwegingen over het inzetten van middelen. Daarnaast levert Logius standaard oplossingen voor de digitale overheid en bundelt kennis en expertise op dit gebied voor efficiënte dienstverlening.
Organisatorische context en cultuur
Logius is de dienst digitale overheid en onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Het doel van Logius is om eenvoudig, snel, groen en betrouwbaar zaken te regelen tussen overheden, burgers en bedrijven. Logius vervult een centrale en leidende rol in de infrastructuur van de e-overheid en is verantwoordelijk voor het beheer, de doorontwikkeling en de overheidsbrede toepassingen van diensten en standaarden.
Eisen en wensen voor de functie Service Manager
Harde eisen:
- Professional ITSM Alignment of IT and the Business (ISO 2000); ITIL Service Design; ITIL Service Offerings and Agreements
- Ervaring met ticketbeheersysteem JIRA en het bijbehorende Confluence
- Afgeronde hbo-opleiding met academische werk en denkniveau
- Ervaring in soortgelijke rol als servicemanager (5 jr)
- Meerjarige kennis en ervaring met Agile/Safe (3 jr)
- Ervaring met Service Now, Power BI en Key Hub (5 jr)
Wensen:
- Ervaring als Servicemanager binnen de Rijksoverheid
- Ervaring met werken binnen de rijksoverheid binnen een rijksbrede (interdepartementale) context
- Je bent in het bezit van functie-gerelateerde (SAFe-Agile) certificeringen of bent bereid deze op korte termijn te behalen
- Politiek/bestuurlijke sensitiviteit
- Plannen en organiseren
- Analytisch vermogen
- Overtuigingskracht
- Communicatief vaardig
- Klantgerichtheid
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-09-18 08:42:11