Service Manager | Den Haag
Sorry, deze opdracht voor Service Manager is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Den Haag
- Aanvraagnummer:
- A2023-737
- Startdatum:
- 03-07-2023
- Verwachte einddatum:
- 31-12-2023 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 36
- Indicatie uurtarief:
n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 17-05-2023 12:00
- Contactpersoon Quest4:
- Remco Blommesteijn
- Telefoonnummer:
- 06-11355233
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving Service Manager
Wij zijn voor Logius op zoek naar een Service Manager op basis van 36 uur per week.
Je bent als Service Manager voor 1 of meerdere Agile/DevOps teams mede verantwoordelijk voor de kwaliteit van de dienstverlening van de producten en diensten bij Logius. Tevens ben je samen met de Product Owner het aanspreekpunt voor afnemers en leveranciers van de dienstverleningsketen. Je behartigt de belangen van de Logius dienstverlening en overziet het grote geheel met de onderstaande uitgangspunten.
Als Service Manager zorg je voor een juiste uitvoering van: Kwaliteit kenmerken en continue service verbetering:
- Bewaking van kwaliteit kenmerken en non-functional requirements zoals Beschikbaarheid, Onderhoudbaarheid, Performance, Betrouwbaarheid, Schaalbaarheid, Security, Privacy etc.;
- Monitoring van de werking van ondersteunde ITIL practices, en het initiëren van verbeteringen.
- Contractueel afgesproken werkzaamheden:
– Voortgangsbewaking, kwaliteitsborging, en prioritering voor de levering van diensten volgens de afspraken in SLA’s en DAP’s met afnemers en leveranciers (intern/extern);
– Overeenkomen van SLA’s en DAP’s met leveranciers en afnemers binnen de keten en het actualiseren hiervan;- Operationele/tactische aansturing van de leveranciers in nauwe samenwerking met de contract manager;
– Bewaken en evalueren van de dienstverlening prestaties. Hiervoor worden leverancier rapportages beoordeeld, en Logius rapportages opgesteld en besproken met de afnemers. Daarnaast worden verbetervoorstellen geïnitieerd en gecoördineerd richting leveranciers. - Financiële werkzaamheden:
– Het bewaken van budgetten en uitgaven van de Out of Pocket kosten;
– Input leveren voor de periodieke financiële rapportages ter verantwoording voor de uitgaven van de Out of Pocket kosten in afstemming met de budgetverantwoordelijke;
– Input leveren bij het opstellen van jaarplannen en jaarlijkse budgetten in samenspraak met de budgetverantwoordelijke. Compliance & IB-werkzaamheden:- Het inzichtelijk krijgen en beheersen van operationele- en IB-risico’s en de bewaking van benodigde maatregelen;
– Het (laten) uitvoeren van risicoanalyses;
– Het begeleiden van security testen.
Achtergrond Opdracht:
Nederland digitaliseert; burgers en bedrijven kunnen online steeds vaker 24×7 terecht bij publieke organisaties. Logius zorgt ervoor dat digitale dienstverlening voor publieke dienstverleners beschikbaar is en helpt hen deze zo in te richten dat burgers en bedrijven betrouwbaar en eenvoudig zaken kunnen regelen. Logius verbindt publieke en private organisaties door wensen en eisen om te zetten in betrouwbare oplossingen. Om dit te bereiken wordt het gesprek gevoerd met eindgebruikers, klanten en opdrachtgevers. Samen zorgen wij voor een digitale overheid die werkt voor iedereen. De wensen en eisen van mensen en organisaties veranderen voortdurend, ook ten aanzien van de digitale overheid. Daarom wil Logius diensten ontwikkelen met oog voor de eindgebruiker (burgers en bedrijven) en deze aanbieden op een manier die past bij het tempo van een samenleving die nooit stilstaat.
Dit doet Logius door:
- Regie te voeren op de samenhang binnen de generieke digitale infrastructuur en besluitvorming daarover, met oog voor de eindgebruikers;
- Alle publieke organisaties te ondersteunen bij het maken van een heldere afweging over hoe middelen het best ingezet kunnen worden;
- Het leveren van standaard oplossingen voor de digitale overheid en het bundelen van kennis en expertise op dit gebied voor efficiënte dienstverlening. Publieke organisaties kunnen zich zo maximaal richten op hun kerntaken.
Organisatorische context en cultuur:
Eenvoudig, snel, groen en betrouwbaar zaken regelen tussen overheden, burgers en bedrijven. Met als doel een betere dienstverlening, kosten- besparing en administratieve lastenverlichting. Daar gaat de overheid voor. Logius vervult hierin een centrale en leidende rol met oog voor de samenhang in de infrastructuur van de e-overheid. Logius is de dienst digitale overheid en onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De diensten en standaarden van Logius zijn voor de gehele overheid ontwikkeld. Logius is verantwoordelijk voor het beheer, de doorontwikkeling en de overheidsbrede toepassingen van deze diensten en standaarden.
Eisen en wensen voor de functie Service Manager
Harde eisen:
- Service Alignment: Professional ITSM Alignment of IT and the Business (ISO 2000); ITIL Service Design; ITIL Service Offerings and Agreements;
- Ervaring met ticketbeheersysteem JIRA en het bijbehorende Confluence;
- Afgeronde hbo-opleiding met academische werk en denkniveau;
- Ervaring in soortgelijke rol als servicemanager ( 5 jr);
- Meerjarige kennis en ervaring met Agile/Safe ( 3 jr).
Wensen:
- Competenties: – Politiek/bestuurlijke sensitiviteit; – Plannen en organiseren; -Analytisch vermogen; – Overtuigingskracht; – Communicatief vaardig; Klantgerichtheid;
- Ervaring als Servicemanager binnen de Rijksoverheid;
- Ervaring met werken binnen de rijksoverheid binnen een rijksbrede (interdepartementale) context;
- Je bent in het bezit van functie-gerelateerde (SAFe-Agile) certificeringen of bent bereid deze op korte termijn te behalen.
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-05-12 10:46:40