Service (level) manager | Den Haag

Sorry, deze opdracht voor Service (level) manager is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2023-698
Startdatum:
01-06-2023
Verwachte einddatum:
31-12-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
22-05-2023 08:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Service (level) manager

Wij zijn voor het Ministerie van Buitenlandse Zaken op zoek naar een Service (level) manager op basis van 36 uur per week. 

“Het Ministerie van Buitenlandse Zaken (BZ) is op zoek naar een ervaren Service (level) manager. Ben jij de persoon die ons helpt om het service level management team te verstevigen en naar een hoger niveau te tillen met jouw ervaring, kennis & kunde?

  • Jij bent verantwoordelijk voor de realisatie en levering van de huidige en toekomstige IT dienstverlening door leveranciers aan je collega’s binnen Buitenlandse Zaken conform de overeengekomen kwaliteit (op de aspecten betrouwbaarheid, klantgerichtheid, efficiëntie, doorlooptijd en wendbaarheid). Binnen het klantteam werk je nauw samen met de business consultants (die de focus meer heeft op innovatie), de service integratie managers en de contractmanagers;
  • Jij vervult een antennefunctie voor de portfoliomanager en de business consultants voor wat betreft innovatie van diensten vanuit de staande dienstverlening, inventariseert ideeën of wensen en geeft deze door;
  • Samen met de business consultant vervul jij een trekkende rol in het totaal van de IT dienstverlening;
  • Je ondersteunt en adviseert BZ directies bij het formuleren van het door hun gewenste diensten niveau en voert hierover de onderhandelingen met de leverancier(s) van deze diensten;
  • Je rapporteert en informeert de BZ directies over de totale kwaliteit van IT dienstverlening en adviseert hun over de mogelijkheden om meerwaarde vanuit de IT dienstverlening te verhogen;
  • Samen met leveranciers en service integratie managers analyseer je knelpunten in de voortbrengingsketen en regisseert de implementatie van de oplossing;
  • Je legt verantwoording af over de continuïteit van de IT dienstverlening en voert daarover overleg met de contractmanagers;
  • Je richt een adequate communicatiestructuur in en treedt in samenspraak met de service Integratie managers op bij major verstoringen en fungeert in de dagelijkse praktijk als escalatiepunt vanuit BZ;
  • Je draagt zorg voor de ontwikkeling en implementatie van IT diensten met specifieke, meetbare en intern afgestemde doelstellingen;
  • Je zorgt dat alle benodigde expertises en rollen zijn aangesloten op de (operationele) levering van de IT diensten zodanig dat kwaliteitsverbeteringen van de diensten kunnen worden ingevoerd.”

Achtergrond opdracht:
De Directie Informatievoorziening en Digitale Innovatie (IDI) is verantwoordelijk voor de I(CT)-voorziening van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Met ruim 100 medewerkers voert IDI regie op externe leveranciers (zowel commercieel als overheidspartijen) die I(CT)-diensten aan BZ leveren, zodat de 5000 collega’s in binnen- en buitenland optimaal digitaal kunnen (samen)werken. IDI is de strategisch partner van de departementsleiding op het gebied van digitalisering en ondersteunt het departement om digitaal professioneel te functioneren. Door de inzet van nieuwe technologieën wil BZ vooroplopen als wereldwijd digitaal opererende diplomatieke dienst.

Het wereldwijde ICT-netwerk dat ook in minder ontwikkelde landen goed moet werken, de hoge beveiligingseisen die gelden voor internationale samenwerking en een inspirerend Data Competence Centre met een ‘state of the art’ dataomgeving zorgen voor een uitdagende werkomgeving voor een I(CT)professional.

Organisatie:
Algemeen: Het Ministerie van Buitenlandse Zaken is de spil in de communicatie tussen de Nederlandse regering en de regeringen van andere landen én tussen de Nederlandse regering en internationale organisaties. Het ministerie coördineert het buitenlandbeleid van de Nederlandse regering en voert dit uit. BZ steunt 24/7 Nederlanders in het buitenland. Naast het departement in Den Haag opereert het ministerie vanuit ca. 160 ambassades, permanente vertegenwoordigingen en consulaten(-generaal), verspreid over de hele wereld.

Eisen en wensen voor de functie Service (level) manager

Harde eisen:

  • HBO Bestuurlijke Informatiekunde of vergelijkbare opleiding;
  • ITSM Foundation/ITIL Foundation;
  • ITIL Service Offerings and Agreements;
  • Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift, minimaal niveau C1.

Wensen:

  • Kennis van de ASL en BiSL frameworks is een pré;
  • Ervaring met projectmatig en Agile werken is een pré.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-05-09 07:01:43

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden