Service (level) manager | Apeldoorn

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Apeldoorn
Aanvraagnummer:
A2022-0742
Startdatum:
18-07-2022
Verwachte einddatum:
31-12-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
23-06-2022 08:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Belastingdienst op zoek naar een Service (level) manager op basis van 36 uur per week.

De Douane beschikt over een groot aantal systemen waarin gegevens worden vastgelegd (bijvoorbeeld tbv aangiftes en handhaving), de bronsystemen. De gegevens van de bronsystemen worden beschikbaar gemaakt op het dataplatform van de Douane zoadat daar analyses op uitgevoerd kunnen worden. Hetzelfde geldt voor externe bronnen die relevant zijn voor deze analyse. De Douane is doende nieuwe bronnen te ontsluiten en onderzoekt welke tooling kan worden gebruikt om data beschikbaar te maken voor analyses en rapportages. Voor de ontwikkeling en het beheer van systemen maakt de Douane gebruik van de IV organisatie van de Belastingdienst (BD IV). Omdat de Douane tegenwoordig een zelfstandig onderdeel binnen het Ministerie van Financien is, is de relatie met de BD IV formeler geworden. In deze formelere setting is het maken, vastleggen en onderouden van afspraken over de levering van dataproducten en -diensten belangrijk. Hetzelfde geldt indien data wordt betrokken van externe organisaties. Voor het uitvoeren van deze taken is de Douane op zoek naar een professional. De taken betreffen: het opzetten en uitbreiden van de relatie met interne en externe leveranciers van data; het opzetten van de manier waarop de data wordt geleverd (leveringsproces); het afspreken en formaliseren van serviceniveaus; het monitoren van de serviceniveaus en op basis daarvan voorstellen doen voor het verbeteren van het leveringsproces; het bespreken van problemen en in gezamenlijkheid met leveranciers komen tot verbeteringen. 

Achtergrond Opdracht:
De komende jaren staat de Douane voor een grote opgave door een enorme groei van de goederenstromen. Om hierop te anticiperen heeft de Douane een visie opgesteld waarin de handhaving op basis van risico’s wordt gestuurd. Om dat te kunnen moet voor de Douanae beschikbare data optimaal worden gebruikt, de Douane wil dus meer data-gedreven werken. Door data uit eigen en externe bronnen te combineren en te analyseren, kan de Douane zijn kerntaken sneller, beter en efficiënter uitvoeren. Hierbij is het snel kunnen inspringen op nieuwe wet- en regelgeving en een breed scala aan klantvragen essentieel. Voor de verwerking van data maakt de Douane gebruik van een dataplatform dat wordt vernieuwd. Hiervoor worden meerdere nieuwe producten/systemen geincorpereerd in het systeemlandschap.

Organisatorische context en cultuur:
De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Service Alignment;
  • Afgeronde academische-opleiding en/of aantoonbare werkervaring op een relevant vakgebied, bijvoorbeeld informatica of bestuurlijke informatiekunde;
  • Aantoonbare ervaring met formaliseren van werkafspraken in een complexe ambtelijke omgeving;
  • Aantoonbare ervaring in het werkveld van gegevensleveringen;
  • Aantoonbare ervaring in relatiemanagement/service management ( 3 jr );
  • Academisch werkniveau ( 5 jr );
  • Alleen kandidaten die in loondienst zijn komen in aanmerking voor deze opdracht. Ben jij ZZP’er informeer dan naar onze mogelijkheden.

Wensen:

  • Competenties: – Analytisch, in staat om verbanden te leggen; – Het kunnen denken in verschillende alternatieven, niet op voorhand zaken uitsluiten; – Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken; – Communicatief sterk; – Resultaatgericht; – Organisatiesensitief;
  • Aanvullende kennis van: – Formuleren van meetbare prestatie-indicatoren; – Onderhandelingsvaardigheden.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-06-20 06:37:33

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden