Service Delivery Manager | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2022-0654
Startdatum:
01-07-2022
Verwachte einddatum:
31-05-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
02-06-2022 14:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor DICTU op zoek naar een Service Delivery Manager op basis van 36 uur per week.

Als Service Delivery Manager ben je verantwoordelijk voor het optimaal laten samenwerken van de diverse Agile (DevOps) teams welke benodigd zijn om de met de opdrachtgever (PO) van de klant afgesproken resultaten en doelstellingen te behalen. Om dit binnen de afgesproken kwaliteit, tijd en middelen te realiseren organiseer je de regie over de keten.

Daarnaast regel je het jaarbudget, de inkoop van licenties en toeleveranciers. Op operationeel niveau heb je overleg met de klant over de dienstverlening. Daarnaast creëer je draagvlak voor veranderingen en verdedig je (intern en extern) de plannen en de consequenties. Je ondersteunt de teams bij het wegnemen van impediments welke niet in het team kunnen worden opgepakt.

Ook ondersteun je de teamleider met betrekking tot het genereren van adequate Managementinformatie/rapportages; geeft input voor budgetten, facturen, begrotingen en jaarplannen.

Je draagt bij aan de ontwikkeling en realisatie van (strategisch) beleid en de vertaling daarvan naar verbeteractiviteiten.

Tenslotte zorg je dat je op operationeel/tactisch niveau netwerken opbouwt, onderhoudt en gebruikt en je daarin DICTU goed vertegenwoordigt. Waar nodig zorg je zowel binnen als buiten DICTU voor inhoudelijke toelichting, onderhandel je en creëer je draagvlak en coalities. Kortom, als Delivery Manager heb je contact met interne en externe opdrachtgevers/klanten om te onderhandelen, af te stemmen, te coachen in het toepassen van Agile principes, te adviseren, draagvlak te creëren en belangentegenstellingen te overbruggen met betrekking tot voorbereiding, implementatie en realisatie van overeengekomen doelstellingen en de consequenties daarvan (zoals SLA’s, (project-programma) resultaten, (financiële) kaders en randvoorwaarden).

Achtergrond opdracht:
In de context van deze opdracht werk je voor 1 opdrachtgever, te weten RVIG. Belangrijk bij deze opdracht is:

  • Vaardigheid in klantcontact, ook bij lastige onderwerpen;
  • Niet teveel beloven, kunnen nagaan wat haalbaar is en dit ook nakomen;
  • De vertaling maken van klantwensen naar techniek;
  • De vertaling maken van techniek naar planning en verwachtingen;
  • Afspraken kunnen maken met interne DICTU stakeholders;
  • Afspraken nakomen, voortgang bewaken;
  • Opstellen van de maandelijkse dienstniveau-rapportage en financieel dossier;
  • Inzicht in de DVO afspraken en financiële afspraken tussen DICTU en de opdrachtgevers;
  • Inzicht en deelname in het DICTU proces van financiële planning, facturatie en rapportage.

De Service Delivery manager voert de volgende taken uit:

  • Het erop toezien dat de dienstverlening conform de gemaakte afspraken met de klant (SLA) wordt geleverd en waar nodig bijsturen;
  • Het onderhouden van de contacten met de opdrachtgever op operationeel niveau over het functioneren van de door de servicemanager beheerder applicatieketen(s);
  • Het oplossen van problemen die de klant ondervindt bij de dienstverlening;
  • 1e aanspreekpunt voor escalaties over de dienstverlening en klachten vanuit de klant;
  • Afstemmen van teamcoördinatie activiteiten met de scrummasters en voormannen binnen de ketens, zodat de operationele activiteiten conform planningen verlopen;
  • Bewaken van de kwaliteit van de dienstverlening en het naleven van de afgesproken servicelevels binnen de ketens;
  • Het bijstellen van prioriteiten indien afwijking van reguliere afspraken wenselijk/noodzakelijk is;
  • Tweewekelijks bespreken van de dienstlevering voor bepaalde applicaties en/of voorzieningen met de daarvoor verantwoordelijke Service Level Manager (SLM);
  • Het maandelijks rapporteren over de dienstverlening, de uitnutting van het vastgestelde budget en de voortgang van de afgesproken verbeteringen binnen de dienstverlening.

Organisatie:
DICTU levert ICT en digitale diensten voor EZK en een aantal andere ministeries. Ze zet haar kennis en ervaring in om de beleids- en organisatiedoelen van haar opdrachtgevers optimaal te ondersteunen. Daarbij speelt ze in op de nieuwste technologische ontwikkelingen, zoals de Cloud. Ook borgt ze een hoogwaardige beveiliging van de gegevens die ze technisch beheert en bewaart.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Kennis van en meerjarige ervaring met (Agile)methoden en technieken voor het managen van de omgeving omtrent Software voorbrenging teams en servicelevel management (DevOps, Scaling Agile, ASL/ITIL);
  • Kennis van en inzicht in financieel-economische en bedrijfsvoering processen;
  • Inzicht in organisatorische, procesmatige en vakinhoudelijke samenhangen in bredere context dan de scope van de eigen doelstellingen en eigen ketenprocessen;
  • Inzicht in risicomanagement, risicoanalyse;
  • Vaardigheid in het faciliterend leiden, voorbereiden, implementeren en uitvoeren van operationele/projectmatige activiteiten en deze laten landen in een Agile software ontwikkel organisatie;
  • Vaardigheid in het signaleren en analyseren van informatie, ontwikkelingen en problemen;
  • Vaardigheid in het inhoudelijk toelichten/rapporteren over producten/activiteiten, projecten, (project)resultaten en consequenties en het creëren van draagvlak ervoor;
  • Vaardigheid in het bouwen en onderhouden van een netwerk, (inter)departementaal vertegenwoordigen en onderhandelen;
  • Wetenschappelijk onderwijs ( 5 jaar);
  • Alleen kandidaten die in loondienst zijn komen in aanmerking voor deze opdracht. Ben jij ZZP’er informeer dan naar onze mogelijkheden.

Wensen:

  • Scaled Agile (SAFE);
  • Behendig met Excel en het gebruik van draaitabellen;
  • Competenties: – Omgevingsbewustzijn/organisatiesensensitviteit; – Netwerken/verbinden; – Creativiteit; – Resultaatgerichtheid; – Coachen; – Plannen en organiseren.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

LET OP: Eigen GSM en Laptop!

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-05-30 11:40:54

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden