Relatiemanager en Servicemanager SOC JenV | Den Haag
Sorry, deze opdracht voor Relatiemanager en Servicemanager SOC JenV is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Den Haag
- Aanvraagnummer:
- A2023-71
- Startdatum:
- 06-02-2023
- Verwachte einddatum:
- 31-01-2024 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 36
- Indicatie uurtarief:
€ 87,00
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 23-01-2023 09:00
- Contactpersoon Quest4:
- Martin Notmeijer
- Telefoonnummer:
- +31 6 29040901
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving Relatiemanager en Servicemanager SOC JenV
Wij zijn voor het Ministerie van Justitie en Veiligheid op zoek naar een Relatiemanager en Servicemanager SOC JenV op basis van 36 uur per week.
Als Service Manager/ Relatiemanager ben je medeverantwoordelijk voor de kwaliteit van de dienstverlening van de producten en diensten van het SOC JenV.
- Je houdt je bezig met opbouwen, onderhouden en uitbouwen van relaties met taakorganisaties en opdrachtgevers en waar mogelijk opdrachtnemers/leveranciers. Je bent verantwoordelijk voor het gehele proces; • Opstellen KPI’s dienstverlening;
- Inrichten/opstellen van SLA’s en DAP’s met opdrachtgevers en afnemers binnen de JenV-keten en het actualiseren hiervan;
- Voortgangsbewaking, kwaliteitsborging en prioritering voor de levering van diensten volgens de afspraken in SLA’s en DAP’s en (model)overeenkomsten met opdrachtgevers en afnemers;
- Bewaken en evalueren van de dienstverlening. Het opstellen van SOC JenV rapportages en deze bespreken met de afnemers, de manager SOC JenV en betrokken projectteams. Het initiëren van verbetervoorstellen en deze coördineren richting betrokkenen.
De volgende taken en verantwoordelijkheden worden onderkend:
- Opbouwen en onderhouden relatie met de 30+ taakorganisaties binnen JenV;
- Uitdragen en onderhouden Dienstenportfolio SOC JenV en taakorganisaties hierop kunnen aansluiten;
- Inrichten / opstellen van SLA’s en DAP’s; Opstellen rapportages over afgesproken KPI’s.
Achtergrond opdracht:
Het Security Operations Center van het ministerie van Justitie en Veiligheid bewaakt de belangrijkste digitale systemen en netwerken van het ministerie. Hierbij ondersteunt het de taakorganisaties en levert hen generieke diensten. Het SOC JenV heeft een stevige ambitie en gaat heeft vanwege een sterk uitgebreide dienstverlening behoefte aan een ervaren Servicemanager/relatiemanager.
Organisatie:
Het Ministerie van Justitie en Veiligheid (JenV) verdedigt en beschermt de rechtsorde. Het bestuursdepartement maakt beleid, wetten en regels over de meest uiteenlopende vraagstukken. Bijvoorbeeld over veiligheid op straat, internetfraude, jeugdcriminaliteit, nationale veiligheid en rampenbestrijding. We houden ons bezig met de nationale politie, crisisbeheersing en terrorismebestrijding. De afdeling I-Control en Security zorgt voor de sturing, beheersing en verantwoording, (informatie)beveiliging en privacybescherming van de informatievoorziening van JenV. We stellen kaders, toetsen de naleving daarvan, adviseren, en bevorderen professionalisering daarvan. We vormen het CIO-office en adviseren de Chief Information Officer (CIO) van JenV.
Eisen en wensen voor de functie Relatiemanager en Servicemanager SOC JenV
Harde eisen:
- De kandidaat heeft minimaal HBO of Academisch werk-, en denkniveau. Dit blijkt uit het cv;
- De kandidaat heeft minimaal 5 jaar relevante werkervaring als service manager, binnen meerdere grote organisatie. Dit blijkt uit het cv;
- De kandidaat heeft inhoudelijke kennis en ruime ervaring met digitale dienstontwikkeling, dienstverlening en servicemanagement. Dit blijkt uit het cv;
- De kandidaat heeft ervaring met ICT-projecten op het gebied van service transition en is bekend met ICTkostprijzen. Dit blijkt uit het cv;
- De kandidaat heeft ervaring met de implementatie van zowel ITIL, BISL en ASL. Dit blijkt uit het cv.
Wensen:
- De kandidaat is beschikbaar binnen x-aantal weken na gunning. Geef aan binnen hoeveel weken je beschikbaar bent. 2 weken = 100 pt 3 weken = 75 pt 4 weken = 50 pt Meer dan 4 weken = 25 pt (weging 15%);
- De kandidaat heeft een hbo- of wo-niveau op het gebied van (bedrijfskundige) informatica of bijvoorbeeld business-IT en management/ of soortgelijk. (weging 25%);
- De kandidaat heeft relevante werkervaring binnen de rijks- of gemeentelijke overheid en/of een van de convenant- c.q. ketenpartijen. (weging 25%);
- De kandidaat heeft brede (theoretische) kennis van en inzicht in ICT-landschap. Dit blijkt uit het cv. Geef aan uitstekend, goed, voldoende of minder dan voldoende. (weging 20%);
- Kandidaat is deskundig en in staat zijn kennis en (werk)ervaring snel in te zetten. O.a. wat betreft: Digitale dienstontwikkeling, dienstverlening en servicemanagement. Ervaring Servicemanagement. Brede (theoretische) kennis van en inzicht in ICT-landschap. (weging 50%);
- Kandidaat weet snel de kernvraag in complexe materie boven tafel te krijgen. ( weging 25%);
- Past binnen het team: Communicatief vaardig (ideeën en oplossingen kunnen overbrengen en klantgericht zijn), Secuur, Aanpassingsvermogen (zelfstandig en binnen team, zowel gestructureerd als improviserend kunnen werken), Stressbestendig (meerdere prioriteiten tegelijk aankunnen), Flexibel (kunnen omgaan met wijzigingen in prioriteiten) (weging 25%).
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden plaats in week 4. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Martin Notmeijer bereikbaar op het nummer: +31 6 29040901. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-01-18 08:19:17