Senior Relatiemanager / adviseur | Den Haag
Functie omschrijving
De functie van Relatiemanager is ondergebracht bij de afdeling Klantmanagement van de eenheid Services. Als Relatiemanager ben je verantwoordelijk voor één of meerdere klanten. Je weet onze (standaard) business services bij klanten te positioneren en te promoten. Daarnaast heb je oog voor de (latente) behoefte van klanten als het gaat om hun informatievoorziening. Deze klantbehoeftes koppel je vervolgens aan IT dienstverlening van SSC-ICT. Contacten met opdrachtgevers onderhoud je op tactisch niveau.
Samen met collega’s van relatiemanagement ontwikkel je één lijn in onze dienstverlening. Je houdt de interne organisatie op de hoogte van ideeën en behoeften van klanten en zorgt dat deze worden opgenomen in het klantportfolio. Daarnaast vertaal je de klantvraag met servicemanagement in offertes. Ook ben je verantwoordelijk voor de levering van specifieke rapportages over de geleverde diensten en je communiceert deze met de klant. In meerjarenplannen werk je mee aan de wijze waarop gestuurd wordt op een optimale afname uit het serviceportfolio.
Je sluit dienstverleningsafspraken (DVA’s) met afspraken en de randvoorwaarden van diensten af. Aan de hand van deze DVA’s en het afgesproken budget voer je regie op onze dienstverlening aan de klanten. Escalaties manage je op tactisch niveau in afstemming met gebruikers, klanten, leveranciers en binnen SSC-ICT zelf.
Functie eisen
Werkervaring
- Aantoonbare ervaring als Relatiemanager ICT zoals in taken in resultaatgebieden is beschreven 4 jaar ervaring in vergelijkbare functie, minimaal 2 jaar bij overheid)
- Kennis van IT informatievoorziening in relatie tot dienstverlening
- Aantoonbare ervaring op het grensvlak van klant en ICT
- Kennis van services level agreements, DAP’s (Afspraken en Procedures) en DFA’s; (Financiële Afspraken), raamcontracten en aanbestedingen;
- Aantoonbare ervaring uitvoering offerte proces (in een BLS – baten /lasten) binnen de overheid (van offerte tot en met doorbelasting).
Opleiding en Certificaten
- Opleiding HBO + niveau/WO
- Professional ITSM Alignment of IT and the Business (ISO 20000)
- ITIL Service Design
- ITIL Service Offerings and Agreements
Competenties
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
- Uitstekende communicatieve – en sociale vaardigheden
- Een hoog conceptueel denkniveau
Extra informatie
- Standplaats
-
Den Haag
- Aanvraagnummer
- 1090
- Startdatum:
- 2017-08-01
- Verwachte einddatum
- 2018-01-31
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2017-07-18
- Contactpersoon Quest4:
- Winhold Bartelink
Aanvullende informatie
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: +31646129822. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het onderstaand aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2017-07-14 11:44:36