Recordmanager hotspots | Den Haag

Sorry, deze opdracht voor Recordmanager hotspots is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2023-1005
Startdatum:
01-08-2023
Verwachte einddatum:
01-08-2024
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


€ 76,00


Sluitingsdatum aanvraag:
14-07-2023 15:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Recordmanager hotspots

Wij zoeken voor het Ministerie van Justitie en Veiligheid naar een Recordmanager Hotspots op basis van 36 uur per week.

Opdrachtbeschrijving:
De kandidaat zal de volgende werkzaamheden gaan uitvoeren:

  • Gesprekken voeren met medewerkers binnen het departement over hun COVID-gerelateerde taken en de opslaglocaties van informatie;
  • Vastleggen van de verzamelde informatie. Vastleggen van bevindingen over de risico’s die gelopen worden in de vorm van een adviesnota aan de betreffende directie;
  • Overleg voeren met collega-recordmanagers uit andere organisatieonderdelen over de te volgen aanpak en vastleggingen;
  • Begeleiden bij en adviseren over het daadwerkelijk veilig stellen van informatie in het DMS (‘DigiJust’).

De volgende taken en verantwoordelijkheden worden onderkend: 

  • Gesprekken voeren met medewerkers in het departement;
  • Overleg voeren met collega recordmanagers;
  • Vastlegging doen van bevindingen;
  • (Mee)schrijven aan adviesnota’s;
  • Overzicht bijhouden van de projectvoortgang bij de diverse directies ;
  • Bijdrage leveren in het verzamelen, opschonen en veiligstellen van informatie.

De recordmanager is verantwoordelijk voor een effectieve en efficiënte uitvoering van de eigen taken.

Achtergrond Opdracht:
De Corona-crisis is door het Nationaal Archief aangewezen als ‘archiefhotspot’. Dat betekent dat alle relevante informatie rond de taken die ons departement uitvoert in relatie tot de COVID-19 crisis, veilig gesteld moet worden. Hetzelfde geldt voor de opvang van ontheemden uit Oekraïne.
Er wordt geïnventariseerd wie in de organisatie betrokken is, welke informatie is opgemaakt, op welke locatie die is opgeslagen. Tenslotte wordt deze informatie overgezet naar het DMS DigiJust.

Organisatie:
Het ministerie van Justitie en Veiligheid bestaat uit een bestuursdepartement naast een aantal uitvoeringsorganisaties zoals de Immigratie en Naturalisatie Dienst, Dienst Justitiële Inrichtingen, het Openbaar Ministerie, et cetera.

Binnen het bestuursdepartement zijn de beleidsdirecties georganiseerd en de ondersteunende taken, zoals P&O, Informatisering en het Dienstencentrum. Het Dienstencentrum richt zich op facilitaire diensten, inkoop, ICT en de informatiehuishouding.

Het team Advies Informatievoorziening (AIV) is onderdeel van de afdeling Klantondersteuning binnen het Dienstencentrum van het Ministerie van Justitie en Veiligheid.
Het team AIV verzorgt de ondersteuning van het digitaal, zaakgericht werken in het DMS DigiJust (FileNet) en digitaal vergaderen met de vergadertoepassing iBabs. Gebruikers kunnen er terecht met concrete vragen, voor instructies maar ook voor advies om de informatiehuishouding beter op orde te krijgen.

Daarnaast is het team verantwoordelijk voor het duurzaam toegankelijk houden van archiefwaardige informatie (recordmanagement), zowel in papieren als digitale vorm. Informatieverzoeken worden afgehandeld en er wordt zo nodig archiefonderzoek gedaan.

Eisen en wensen voor de functie Recordmanager hotspots

Harde eisen:

  • De kandidaat heeft een afgeronde academische opleiding;
  • De kandidaat heeft een afgeronde vakopleiding (minimaal HBO-niveau) op het gebied van informatiemanagement en informatiebeheer (recordmanagement);
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring binnen de Rijksoverheid in de rol van Informatiespecialist en/of Recordmanager;
  • Kandidaat heeft een gemotiveerde belangstelling voor deze opdracht bij deze organisatie;
  • Kandidaat is in staat om zelfstandig te werken en is proactief ingesteld;
  • Kandidaat is in staat de eigen werkervaring te vertalen naar de specifieke klantsituatie;
  • Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, in woord en geschrift.

Wensen:

  • Interview met kandidaat op basis van aangeboden document(en) zoals cv en motivatie en verificatie van de eisen en wensen met eventuele bijstelling van de beoordeling (15%);
  • Kandidaat heeft ervaring met het inventariseren en veilig stellen van informatie in het kader van een ‘hotspot’ (30%);
  • Kandidaat heeft ervaring met het vastleggen en rapporteren over projectvoortgang (25%);
  • Kandidaat heeft ervaring met het houden van interviews (20%);
  • Kandidaat heeft recente ervaring met het inwerken op een nieuwe opdracht vanuit huis (10%).

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats in week 29. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-07-11 07:18:50

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden