Senior Projectondersteuner

Functie omschrijving

NCTV heeft per direct behoefte aan een Projectondersteuner.

Uren per week: 40; gedurende de looptijd van het project TRIP, indicatie gepland 16-11-2016,
met de mogelijkheid tussentijds op te zeggen of te verlengen.

Werkveld:
Opdracht
De Projectondersteuner is primair de ‘ogen en oren’ van de Projectleider voor de
project binnenwereld. De Projectleider wordt daardoor in staat gesteld om het project in
de dynamiek van zijn omgeving te managen zonder daarbij aandacht te verliezen voor
projectinterne zaken. De projectondersteuner biedt daarnaast administratieve
ondersteuning aan het Project Management Team (PMT) en begeleid de externe audit na
afloop van de projectfase.

Context
Het project is omvangrijk en zeer complex van aard en kent tevens een hoog politiek
afbreukrisico. Gewerkt wordt onder hoge druk en met een veelheid aan belanghebbenden en
organisatieculturen. Om succesvol te zijn moet het project nauw samenwerken met publieke en
private partijen in binnen- en buitenland. Relaties met belanghebbenden zijn vaak gevoelig en
moeten met zorg worden behandeld. Er wordt van je verwacht dat je goed kan bewegen in een
omgeving als deze.

Werkzaamheden:
De Projectondersteuner wordt ingezet voor de ondersteuning van de Projectleider en het
PMT bij de beheersing van het project. Daartoe voert de projectondersteuner de
volgende taken nauwgezet uit:
– Organiseren, voorbereiden en notuleren van uiteenlopende vergaderingen en bewaken van
daaruit voortkomende acties.
– Beheren van de projectadministraties, waaronder: planning, begroting,
voortgangsrapportages, issue- en risicologboek, contracten, urenadministratie en
boekhouding.
– Consolideren en analyseren van voortgangsrapportages van de deelprojecten.
– Proactief signaleren van (dreigende) projectafwijkingen en verstoringen aan de
Projectleider.
– Archiveren en de dossiervorming van projectstukken.
– Beheert de financiële administratie van het project in nauw overleg met de Projectleider en
de Controllers van de NCTV.
– Begeleiden van het inhuur- of detacheringsproces van medewerkers.
– Draagt zorg voor de correspondentie met en de verslaglegging aan de Europese Commissie
in de Engelse taal, in het bijzonder over de subsidiegelden.
– Opstellen en redigeren van nota’s en memo’s (met regelmaat ook in de Engelse taal).
– Organiseren van dienstreizen en ontvangen van buitenlandse delegaties.

Gezien de grote ICT-component in dit project is affiniteit met ICT benodigd. De
Projectondersteuner haalt voldoening uit het detecteren van onvolkomenheden in en tussen
plannen, planningen en rapportages. Hij/zij kan feedback geven zonder weerstand op te roepen
bij de ontvanger door zijn/haar ondersteunende opstelling.

Functie eisen

– minimaal afgeronde relevante HBO opleiding;

– minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring als Project- of Programmaondersteuner (PMO) in ten
minste 2 verschillende projectomgevingen;
– aantoonbare goede beheersing van Engels in woord en schrift;
– aantoonbare gevorderde kennis en ervaring van/met MS Office;
– aantoonbare gevorderde kennis en ervaring van/met MS Project.

Wensen ten aanzien van de kandidaat:
Het is wenselijk dat de kandidaat beschikt over de volgende aantoonbare kennis en ervaring:
– projectmanagementmethoden (PRINCE2, IPMA, P3O);
– kwaliteits- en risicomanagement;
– productgebaseerd plannen van (agile) ICT-projecten;
– kennis van de inrichting van de Rijksoverheid en in het bijzonder Min VenJ.

GEDRAGSKENMERKEN

Competenties die de kandidaat nodig heeft voor het succesvol vervullen van de opdracht zijn:
– affiniteit met ICT;
– initiatiefrijk;
– representatief;
– accuraat;
– professioneel;
– gevoel voor (politiek bestuurlijke) verhoudingen;
– hoge kwaliteitsmotivatie;
– zelfstandige persoonlijkheid;
– samenwerken;
– plannen en organiseren;
– uitstekende schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid;
– stressbestendig en flexibel.

Extra informatie

Standplaats

Den Haag
Aanvraagnummer
117
Startdatum:
2016-04-05
Verwachte einddatum
2016-11-16
Aantal uur per week:
40
Uurtarief
Sluitingsdatum aanvraag:
2016-02-26
Contactpersoon Quest4:
Jacqueline Slaap

Aanvullende informatie

Voor meer informatie over deze functie kunt u contact opnemen met Jacqueline Slaap Als u geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij u van harte uit een aanbieding te verzorgen via het onderstaand aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2016-02-23 15:16:08

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden