Senior Projectmanager Online Reisinformatie Verkoop en Service
Functie omschrijving
GVB Marketing heeft een productportfolio visie 2020 ontwikkeld. In deze visie worden duidelijke keuzes gemaakt hoe GVB in wil springen op de grote veranderingen die de komende jaren binnen het OV gaan spelen op het gebied van dragers (van OV-chipkaart naar mobiele telefoon, bankpas) en achteraf betalen. Om te borgen dat al die keuzes gecoördineerd in GVB worden geïmplementeerd, is er een programma opgestart. Onderdeel van dit programma is het project Online Reisinformatie, Verkoop & Service, met als scope: Het ontwerpen en (ver)bouwen van de kanalen Webshop, App, MijnGVB en homepage gvb.nl zodat een klant tijdens alle stappen in de customer journey via deze kanalen de voor hem/haar relevante (online visie!) informatie gepresenteerd krijgt en handelingen kan uitvoeren. Het ligt in de lijn der verwachting dat deze kanalen geheel nieuw zullen moeten worden opgezet. Daarbij dienen interfaces gecreëerd te worden tussen de nieuwe e-commerce omgeving(en) (Webshop, App en MijnGVB) en de interne klantsystemen van GVB (abonnementsysteem, SAP etc.) alsmede richting mogelijke externe wederverkopers. Dit alles in een externe omgeving die een sterke kanteling aan het maken is van reizen op saldo naar reizen op rekening en waarbij nieuwe online distributiemethoden zoals betalen en reizen met je mobiel (Smart CT en Smart OV) sterk in opkomst zijn.
Het project heeft grote raakvlakken met diverse andere gelijktijdig lopende projecten, waaronder:
– Klantrelatie, een meerjarig programma gebaseerd op de visie: Het realiseren van een gewaardeerde, duurzame relatie met de individuele reiziger, op het door hem gekozen moment en via het door hem gekozen kanaal. Er wordt gewerkt aan een centrale oplossing om alle klantdata te gaan verzamelen, te kunnen vertalen naar een 360grd klantbeeld en deze in te gaan zetten in de operationele processen van commercie
– Reisinformatie, waarin GVB de transitie doormaakt naar een service gerichte integrale reis van de reiziger. De kernwoorden hierbij zijn: pro-actief en op-maat en de reisinformatie is ABC (actueel, betrouwbaar en consistent).
– Een nauwe samenwerking met de andere projecten is noodzakelijk, zowel in tijd/planning, als inhoudelijk.
Functie eisen
– Aantoonbare ervaring met realiseren van Webshop(s), Apps en E-commerce omgevingen bij voorkeur bij een niet ICT-bedrijf.
– Ervaring in het aanbesteden van een e-commerce traject. Tevens ben jij goed ingevoerd in de e-commerce ‘bureauwereld’. Jouw netwerkkennis kan GVB gebruiken om versneld te komen tot een shortlist van leveranciers.
– Daarbij heb je gevoel voor politiek en presenteer je gemakkelijk in de directiekamer.
– Kennis er ervaring met online sales, marketing en CRM
– WO niveau (Informatica, Organisatie, ICT gerelateerd);
– Minimaal 5 jaar ervaring met het managen van (ICT-) projecten;
Competenties
– Overtuigingskracht;
– Communicator, organisatiesensitief;
– Analytisch;
– Resultaat gericht.
Extra informatie
- Standplaats
-
Amsterdam
- Aanvraagnummer
- 419
- Startdatum:
- 2016-10-31
- Verwachte einddatum
- 2016-12-31
- Aantal uur per week:
- 20
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2016-10-14
- Contactpersoon Quest4:
- Wendy van Ooijen
Aanvullende informatie
Geplaatst op 2016-10-12 07:52:53