Senior Projectmanager Marketingcommunicatie | Utrecht
Functie omschrijving
Omschrijving opdracht
Opdracht binnen de afdeling Marketing Communicatie (onderdeel NS Commercie & Ontwikkeling)
Binnen deze opdracht staat de ontwikkeling & uitvoering van 2 crossmediale communicatiecampagnes voor de segmenten Zakelijk International & (ex) Studenten centraal.
Doelstellingen:
Zakelijk International: Zakelijke reizigers overwegen (zoek en boek intentie) de trein als belangrijkste vervoersmiddel voor hun zakelijke bestemming op 600 km. De overweging trein ten opzichte van auto, bus en vliegtuig stijgt van 38% in Q4 2016 naar 40% gemiddeld eind 2017.
(ex)Studenten: 60% doelgroep kent (geholpen) het aanbod bij 1 jun, 80% op 31 december 2017.
Positieve houding t.o.v. het aanbod (score 7,5); 51.000 abonnementen op 31 december 2017.
Omschrijvingwerkzaamheden
• Ontwikkelen, regisseren en uitwerken van marketingcommunicatieadvies, -campagnes en activiteiten,gebaseerd op een vastgestelde marketingpropositie/doelstelling, gewenste informatie overdracht voor de marktsegmenten ‘Zakelijk International’ en ‘ex-Studenten’. In afstemming met en met oog voor de belangen van marketeers en andere interne stakeholders.
• Uitwerken van de benodigde communicatiemiddelen voor campagnes, zoals RTV-commercials, DM/EM, advertenties, out of home uitingen, activaties, PR-events, webvertising, SEA en SEO. En effectieve inzet van eigen marketingcommunicatiemiddelen zoals de Nieuwsbrief, narrowcasting, balieposters, balkonstickers, ns.nl (en nsinternationaal.nl), social media en het magazine SPOOR
• Aansturen van externe marketing communicatie bureaus. Zoals reclamebureaus, PR-bureaus, (online) activatiebureaus.
• Advies en inregelen media-inzet en –inkoop via het mediabureau.
• Monitoring en evaluatie campagnes ism Marketeers en Mediabureau.
Functie eisen
• HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur in communicatie of commerciële richting
• Minimaal 7 jaar werkervaring als projectmanager marketingcommunicatie, bij voorkeur in een commerciële omgeving
• Evenzoveel ervaring met aansturen van externe bureaus, zoals reclame-, DTP-, media- en activatiebureaus
• Werkervaring in grote organisaties met een complex karakter, waarin met veel stakeholders rekening moet worden gehouden
• Ervaring met ontwikkelen, regisseren en uitwerken van marketingcommunicatieadvies, online- en offline campagnes en activaties
• Bij voorkeur al werkervaring binnen NS
• Werkervaring aan bureauzijde is een pré
Gedrag, Vaardigheden/ Competenties
• Klantgericht
• Resultaatgericht
• Beschikt over organisatiesensitiviteit
• Is vaardig in omgang met diverse stakeholders
Omschrijving resultaten
Ontwikkeling en uitvoering van Marketingcommunicatiecampagnes, teneinde de benoemde doelstellingen van de segmenten Zakelijk International & (ex)studenten in 2017 te realiseren.
Extra informatie
- Standplaats
-
Utrecht
- Aanvraagnummer
- 941
- Startdatum:
- 2017-07-10
- Verwachte einddatum
- 2017-12-31
- Aantal uur per week:
- 32
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2017-06-01
- Contactpersoon Quest4:
- Wendy van Ooijen
Aanvullende informatie
Geplaatst op 2017-05-30 13:48:27