Projectmanager Ketenvoorziening | Almelo

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Almelo
Aanvraagnummer:
A2022-1201
Startdatum:
01-12-2022
Verwachte einddatum:
31-08-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
18-11-2022 12:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving Projectmanager Ketenvoorziening

Wij zijn namens het Ministerie van Justitie & Veiligheid op zoek naar een Projectmanager Ketenvoorziening op basis van 36 uur.

Als projectmanager ketenvoorziening leid je omvangrijke projecten in een politiek-bestuurlijke omgeving. Deze projecten hebben een operationeel en/of tactisch karakter en zijn voor onze klanten van strategisch belang. Deze projecten bevatten vaak een stevig ICT- component, gericht op het realiseren van nieuwe of verbeteren van bestaande producten en diensten. Denk bijvoorbeeld aan het ontwikkelen van voorzieningen waarbij diverse organisaties informatie vanuit diverse systemen kunnen uitwisselen. Dat vraagt om samenwerking met ketenpartners en andere partijen, waarbij de belangen groot en mogelijk tegengesteld zijn en kunnen leiden tot (inter)nationale afbreukrisico’s voor betrokkenen. Uiteraard doe je dit niet alleen. Je werkt nauw samen met de programma manager waar de projecten onder vallen, business owner, product owner en devops teams. In dit uitdagende speelveld ben jij in de omgeving het aanspreekpunt en boegbeeld van jouw project(en), manage je verwachtingen bij de opdrachtgever en draag je de visie van je project uit die binnen Justid gepland zijn op het portfolio. Kortom een mooie uitdaging voor een ervaren projectmanager die zijn tanden wil zetten in een complexe en dynamische omgeving!

Achtergrond:
De huidige projectmanager gaat een andere opdracht oppakken binnen Justid en de capaciteit binnen het team is op dit moment ontoereikend om zijn vertrek intern op te vangen. De op te pakken opdrachten vallen onder het Justid Programma Digitaal Werken en zijn hieronder omschreven:

  • Het opstellen van het plan van aanpak en coördineren van de werkzaamheden binnen Justid voor Fase 2 van het project Wet Straffen en Beschermen na inwerktreding van de wet per 1 juli 2021. Binnen de scope van dit project valt de afstemming in ketenverband. Daarnaast gaat het om aanpassingen aan werkprocessen en ICT systemen. Bij Justid betreft het wijzigingen aan de volgende kernsystemen: Justitieel Documentatie Systeem, JD-Online, Justitie Informatie Punt en mogelijk Injus, SKDB en CDD+. In deze fase wordt de informatie uitwisseling stapsgewijs verbeterd en worden de ketenprocessen ingericht conform de Keten Doel Architectuur Strafrechtketen.
  • De bijdrage vanuit Justid coördineren van een aantal projecten die uitvoering geven aan de verdere digitalisering van de executieketen na de invoering van de wet herziening tenuitvoerlegging strafrechtelijke beslissingen (wet USB). De werkzaamheden betreffen o.a.:- Deelname aan Stuurgroepen, Projectleidersoverleggen en interne overleggen, – Input aanleveren voor voortgangsrapportages, lezen en annoteren stukken van ketenoverleggen,- Algemeen aanspreekpunt zijn voor ontwikkelingen binnen Justid, voortgang monitoren van issues die bij Justid liggen,- Coördinatie van de inzet Justid medewerkers op projecten en ketentestwerkzaamheden.
  • Het analysetraject coördineren voor de Centrale Voorziening Beslag volgens een agile aanpak. Deze voorziening wordt gebouwd in opdracht van en in nauwe samenwerking met het Openbaar Ministerie. Aan het einde van het analysetraject moeten de volgende producten opgeleverd worden:- een globaal functioneel ontwerp en een solution-architectuur,- een scope omschrijving van de voorziening in een verzameling use cases en non- functional requirements,- een plan van aanpak voor de realisatie van de Centrale Voorziening Beslag, inclusief de koppelvlakken voor de systemen van de partners,- een offerte voor de realisatie en implementatie van de voorziening, inclusief koppelvlakken én een doorkijk naar het beheer.

Organisatie:
De Justitiële Informatiedienst zorgt dat cruciale informatie beschikbaar is op het juiste moment voor de juiste persoon. In de strijd voor een rechtvaardige en veilige samenleving helpt de Justitiële Informatiedienst met betrouwbare informatie en slimme oplossingen. Wij bouwen aan een krachtige verbinding tussen mens, informatie en technologie.

Eisen en wensen voor de functie Projectmanager Ketenvoorziening

Harde eisen:

  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het aansturen van agile teams en weet Agile werken te combineren met Prince2;
  • Kandidaat heeft een afgeronde HBO+ of WO-opleiding;
  • Kandidaat kan in het CV aantonen dat hij opereert op Ipma C-niveau. Eventueel onderbouwen met een diploma;
  • Kandidaat heeft kennis van project management in programmaverband en het werken volgens de MSP methodiek;
  • Kandidaat beschikt over aantoonbare kennis en ervaring in de ontwikkeling van complexe informatiesystemen;
  • Kandidaat toont op basis van cv aan dat hij ervaring heeft in het aansturen van ontwikkelteams die applicaties ontwikkelen gebaseerd op bouwblokken. De methode voor ontwikkelen is gebaseerd op Agile Scrum of SAFe;
  • Kandidaat heeft kennis van de principes van Functioneel ontwerp en Startarchitectuur in de context van een agile aanpak;
  • De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het werken in een politiek en bestuurlijk gevoelige omgeving (5 Jaar);
  • De kandidaat heeft ervaring met het zelfstandig aansturen van projecten die een gemeenschappelijk (keten)eindresultaat opleverden voor verschillende organisaties (bedrijf, instelling, werkmaatschappij of zelfstandige unit). Dit moet blijken uit het cv (5 Jaar);
  • De kandidaat heeft kennis van het domein J&V en de strafrechtketen in het bijzonder. Deze kennis is opgedaan door het uitvoeren van opdrachten voor en tussen ketenpartners. Dit moet blijken uit het cv (3 Jaar).

Wensen:

    Aanvullende informatie

    Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

    De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

    Volgens hybride werken in overleg 2 dagen per week op locatie.

    Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

    Geplaatst op 2022-11-16 10:25:23

    Opdracht delen

    Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



    Status : Gesloten

    Reageer


    Aanmelden voor functie

    Maximum file size: 5MB

    ‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

    Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

    ‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

    Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

    ‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

    Jan Versluijs, HR professional

    ‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

    Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

    ‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

    Bianca Ashruf (Logius)

    Ontvang opdrachten in je mailbox

    Job Alert maken

    Meld je aan voor onze talentpool

    CV aanbieden