Projectmanager informatievoorziening wervengebied | Utrecht
Sorry, deze opdracht voor Projectmanager informatievoorziening wervengebied is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Utrecht
- Aanvraagnummer:
- A2023-973
- Startdatum:
- 24-07-2023
- Verwachte einddatum:
- 24-07-2024 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 36
- Indicatie uurtarief:
n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 07-07-2023 10:00
- Contactpersoon Quest4:
- Remco Blommesteijn
- Telefoonnummer:
- 06-11355233
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving Projectmanager informatievoorziening wervengebied
Wij zijn voor een klant op zoek naar een Projectmanager informatievoorziening Wervengebied op basis van 36 uur per week.
De werven zijn een rijksmonument en onderdeel van een slim middeleeuws havencomplex van werven en werfkelders. Werven, muren, kelders, water en wegen zijn allemaal nauw verweven. Hetzelfde geldt voor het eigendom van bewoners, ondernemers en gemeente. Met het Programmaplan “werk aan de werf” werken we aan het herstellen en voorkomen van schade aan erfgoed, het beheren van het erfgoed, het voorkomen van onveilige situaties en het beter invullen van onze buren en zorgplicht. Dit doen we o.a. door het uitvoeren van onderhoud aan de wal- en kluismuren, het herstel van kelders en het weren van te zwaar verkeer. Betrouwbare, actuele en toegankelijke registraties zijn nodig voor het beheer, onderhoud en herstel van het wervengebied. Hierbij werken we naar een proces gestuurde en systeem ondersteunende werkwijze.
Dit is je werk:
Als Projectmanager Informatievoorziening Wervengebied ben jij eindverantwoordelijk voor het deelprogramma Informatievoorziening.
In deze rol coördineer jij de eenduidige registratie van de gegevens rondom de objecten in het Wervengebied en zorg jij ervoor dat dit wordt gedragen door de verschillende betrokken Organisatieonderdelen. Dit om te komen tot een integrale beheerde registratie: het Wervenkadaster.
Daarnaast ga jij aan de slag om een slag te maken als afdeling naar een proces gestuurde en systeem ondersteunende werkwijze, waarbij gekeken wordt naar nieuwe en innovatieve eindproducten van de werkprocessen. Dit traject is inclusief de digitalisering van het papieren archief..
Hierbij horen de volgende werkzaamheden:
Algemeen:
- Functioneel leidinggeven aan de medewerkers binnen het team Informatievoorziening. Je bent de schakel tussen de lijn en het programma;
- Eindverantwoordelijk voor de borging van IT gerelateerde vragen vanuit het programma;
- Coördinatie van implementatietrajecten, zoals SkyCloud, Dialog en Commonground/Open Zaak.
Wervenkadaster:
- Samen met specialisten uit de verschillende organisatieonderdelen het wervenkadaster door ontwikkelen op basis van userstories van stakeholders en conform opgesteld plan van aanpak. Het gaat hierbij om zaken als actueel inzicht in veiligheid, staat van onderhoud en eigendom in een Geo-gerelateerde objectregistratie in 3D;
- Waar mogelijk inspelen op (landelijke) ontwikkelingen zoals SOR/CORE, Digital Twin en andere relevante onderdelen van het programma Digitale Stad;
- Beheer van de ontwikkelde onderdelen van het wervenkadaster borgen zodat dit toekomstbestendig wordt. Hierbij zijn betrokken: Ruimte (waaronder de afdeling Erfgoed), Vastgoedorganisatie Utrecht Stadsbedrijven, (IT) architectuur en de Geo- en Datavoorziening van Domstad IT;
- In samenwerking en verbondenheid met overige programma’s (zoals Digitale Stad) een aantal innovatieve onderzoeken uitvoeren;
- Opdrachtgever en stuurgroep rapporteren over de voortgang van de resultaten.
Erfgoed:
- Samen met de specialisten van Erfgoed en de Geovoorziening alle werkprocessen analyseren, beschrijven en implementeren wat betreft werkwijze en ondersteunende systemen;
- Digitaliseren en overbrengen van het papieren archief naar en in samenwerking met Het Utrechts Archief;
- Opdrachtgever en stuurgroep rapporteren over de voortgang van de resultaten.
Eisen en wensen voor de functie Projectmanager informatievoorziening wervengebied
Harde eisen:
- Minimaal een hbo-bachelor in de richting van techniek en/of bedrijfskunde (zoals technische bedrijfskunde);
- Afgeronde cursus of training in projectmanagement (zoals Prince 2 of vergelijkbaar);
- In de afgelopen 8 jaar heb je minimaal 5 jaar ervaring binnen het gemeentelijke domein in de rol van projectmanager. Hoe groter de gemeente hoe hoger de waardering, gezien de complexiteit; Graag de grootste gemeentelijke ervaring aanvinken;
- Ervaring met Common Ground / Zaakgericht werken;
- Ervaring met aansturing IPM team;
- Voor deze aanvraag ontvangen wij graag twee relevante referenties die door Gemeente Utrecht nagebeld mogen worden. Je geeft met het indienen van de referenties Gemeente Utrecht akkoord om contact op te nemen met de referenten. Geef de volgende informatie op: 1. Naam organisatie waar opdracht werd vervuld; – 2. Contactpersoon; – 3. Afdeling; – 4, Telefoonnummer contactpersoon;
- Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
Wensen:
- Heb je ervaring met werken met data of registratie binnen het gemeentelijke domein. Het liefst minimaal 4 jaar. Geef aan hoeveel jaar ervaring je hebt.
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden plaats op 12 en 13 juli. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-07-03 09:54:49