Projectmanager GDA | Utrecht

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2022-0422
Startdatum:
01-06-2022
Verwachte einddatum:
31-12-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
08-04-2022 14:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Belastingdienst op zoek naar een Projectmanager GDA op basis van 36 uur per week. 

Aansturing van een complex project vanuit de business met een grote IV component. De te bereiken (tussentijdse) projectresultaten helder in beeld hebben en duidelijk sturen op het bereiken daarvan. De context van de organisatie speelt hierin een belangrijke rol. Opstellen en bijwerken van projectdocumentatie die voldoet aan de starteisen van de organisatie en gedragen wordt door het projectteam en stakeholders gedragen. Zorgdragen dat het project op tempo blijft, waarbij het de taak van de projectmanager is dat het team en overige stakeholders mee gaan in de realisatie van de doelstellingen van het project. Sturing geven aan een groep professionals, zowel externe inhuur als vast in dienst. Denk aan projectleiders, projectsecretaris, productowners, business analisten, informatiemanager en scrummaster. Inrichten van een door alle stakeholders gedragen eenduidige projectorganisatiestructuur en daar ook uitvoering en invulling aan geven.

Achtergrond opdracht:
Voor een complex project is SSO-CFD, afdeling Informatiehuishouding, team Advies & Regie op zoek naar een door de wol geverfde inspirerende en motiverende senior projectmanager. De doelstelling van het project is om een Generiek platform voor Document- en Archiefbeheer (GDA) te ontwikkelen én te implementeren. Dit platform bevat digitale services die verleend worden aan de afzonderlijke directies van de Belastingdienst. De digitale services bestaan (niet uitputtend) uit: generieke aansluitvoorwaarden voor directies (hoe komen hun document- en informatiestromen in document- en archiefbeheer en hoe zijn deze duurzaam raadpleegbaar), voor beheren en besturen (als de document- en informatiestromen aangesloten zijn, onder welke voorwaarden worden deze dan wel of niet geaccepteerd binnen de onderliggende database) en op het gebied van beveiliging en toegankelijkheid (met welke beveiliging worden documenten opgeslagen en wie heeft er toegang toe om deze te kunnen raadplegen).

Organisatie:
De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt.

Opdrachtgever is verantwoordelijk voor archiefbeheer binnen de Belastingdienst, heeft daartoe de bevoegdheden die nodig zijn om de voorzieningen te realiseren. Het betreft hier een fundamenteel onderdeel van het grotere doel de informatiehuishouding binnen de Belastingdienst op orde te krijgen in het kader van het rijksprogramma “Open op Orde”. In de besturing van het project is nog meer winst te behalen. Bijvoorbeeld binnen de stuurgroep, de relatie met bovenliggende programma’s, portfoliotafels etc. We hebben daadkracht nodig en commitment.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Projectmanagement / HBO/WO opleiding in de richting Bedrijfskunde of Informatica;
  • Projectmanagement / IPMA-B certificering of vergelijkbaar;
  • WO werk- en denkniveau ( 10 jr );
  • Minimaal 10 jaar werkervaring met het leiden van projecten in een rijksoverheid organisatie ( 10 jr );
  • Ervaring met de combinatie van projectmatige sturing en agile voortbrenging ( 10 jr ).

Wensen:

  • Competenties: – Leiderschapsstijl: Initiatief nemend / proactief, vooruitlopend op de situaties om de situaties te voorkomen; Resultaatgerichtheid en koers vasthouden; – Verbindend, binnen het team, en buiten het team met andere teams (stakeholders); Coachend, richting het team en daarbuiten; Reflecterend, ook op eigen handelen; Flexibel, mee bewegen indien de situatie daarom vraagt; Motiverend en stimulerend, weet zijn team de dingen te laten doen die gedaan moeten worden; Faciliterend aan de medewerkers in het team en overige betrokkenen; Brengt besluitvorming tot stand in stuurgroep en andere (verwante) gremia; Organisatiesensitiviteit – Houding en gedrag: Enthousiast en straalt dat ook uit; Onderzoekend naar nieuwe en/of frisse ideeën; Intrinsieke waarde hechten aan om te kijken naar: wat kan er wel gehaald worden; Open en transparant is een basisprincipe – Resultaatgerichtheid: Stelt duidelijke en SMART gedefinieerde doelen en plannen;Het proces om tot de doelen te komen, is strak en efficiënt ingericht – Communicatieve vaardigheden: Managing by walking and talking around, ook bij hybride werken; Spreekt verwachtingen uit; Laat zelf voorbeeldgedrag zien; Geeft opbouwende feedback; Brengt sfeer.
  • Affiniteit met Documentaire informatievoorziening, Informatiehuishouding, Document- en Archiefbeheer;
  • Affiniteit met IV-organisaties.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-04-01 09:03:04

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden