Senior Projectmanager Front Office | Den Haag

Functie omschrijving

De senior projectmanager dienstverleningsconcept fysieke FO is verantwoordelijk voor het ontwerp en de implementatie van de dienstverlening aan klanten die vanuit het BZ proces nog een fysiek bezoek aan een BZ vertegenwoordigende locatie wereldwijd moeten brengen. Hierbij kan gedacht worden aan klanten die een visum of paspoort aanvragen en deze aanvraag, inclusief biometrie gegevens en de bijbehorende stukken en betaling, fysiek moeten inleveren/afhandelen op een BZ vertegenwoordigende locatie. Strategie van DCV is om deze fysieke bezoeken onder te brengen bij EDV’s. De projectmanager is verantwoordelijk om met zijn/haar team de procesmatige, operationele, technische, juridische en aanbestedingstechnische onderdelen van het dienstverleningsconcept in kaart te brengen, uit te werken, besluitvorming hieromtrent te organiseren en vervolgens te implementeren. Dit alles in nauw overleg en samenwerking met relevante DCV beleidsafdelingen, de overige DCV veranderprojecten, posten en regionale BO organisaties (RSO’s). Daarbij zal de nadruk in eerste instantie liggen op het in kaart brengen van het reeds bestaande dienstverleningsconcept voor het indienen van visa aanvragen bij EDV’s, het succesvol afronden van de pilot die momenteel wordt uitgevoerd met het indienen van paspoortaanvragen via EDV’s en het op korte termijn opzetten en uitvoeren van een aanbesteding voor de inhuur en wereldwijde inzet van EDV’s ten behoeve van deze dienstverlening in de toekomst. In tweede instantie zal de nadruk liggen op het aanbieden van een middelenpakket om het dienstverleningsconcept, inclusief uitbestede delen, op een effectieve, efficiënte en vooral kwalitatief professionele manier aan te sturen en op de implementatie van het dienstverleningsconcept wereldwijd.

Je stuurt een projectteam aan met BZ specialisten op het gebied van juridische, technische, procesmatige en operationele invulling van de dienstverlening rondom het verstrekken van paspoorten en visa, eventueel aangevuld met externe expertise waar nodig.
Daarnaast stuur je daarbinnen de verschillende deelprojecten aan (pilot paspoorten via EDV’s, aanbesteding EDV’s, implementatie nieuw dienstverleningsconcept inclusief EDV’s. Je  zorgt voor naadloze en continue afstemming met de verantwoordelijke beleidsafdeling binnen DCV, en met relevante andere spelers zoals regionale back office organisaties (RSO’s) en posten. Bent bereid in overleg met relevante spelers de strategie rondom het dienstverleningsconcept voor en legt de strategische keuzes die daaruit voortkomen voor aan de stuurgroep. Je maakt in overleg met relevante spelers en de stuurgroep van het programma een implementatieplan, inclusief gedegen mile stone planning, budget etc.. Stuurt op de kwalitatieve inhoud van de projectdeliverables en op projectplanning en budget. Brengt je eigen kennis en ervaring omtrent inhoud van dergelijke dienstverleningsconcepten en de inrichting van de serviceverlening daaromheen nadrukkelijk in in de verschillende deelprojecten. 
Je werkt nauw samen met de projectleiders van andere DCV veranderprojecten die raakvlakken hebben met dit project

Functie eisen

Je hebt uitgebreide ervaring met ontwerp en implementatie van een nieuw bedieningsconcept waarbij digitale en fysieke dienstverleningselementen gecombineerd worden en serviceverlening op verschillende locaties uniform en kwalitatief goed moet worden uitgevoerd.  Ervaring met inrichten, begeleiden en uitvoeren van een aanbesteding rondom (onderdelen van) klantenservice diensten en middelen. Kennis en ervaring met het inrichten van diensten die mede afhankelijk zijn van netwerk-, telecom-, en andere verbindingen. Ervaring met het succesvol opzetten en leiden van grootschalige projecten/programma’s in een complexe omgeving met multifunctioneel samengestelde teams die op projectmatige basis werken. Goede schrijfvaardigheid

Overige kennis/competenties die een pré zijn 

 Je hebt ervaring met adviestrajecten en projecten voor nieuwe dienstverleningsconcepten. Affiniteit met customer experience, klantenservice en dienstverlening in het algemeen. Affiniteit met telecom en netwerk gedreven diensten en bent een  ‘;hands on’ en actie- en resultaat gerichte persoon.
 Sterke communicator

COMPETENTIES 

* Resultaatgericht
* Oordeelsvorming
* Analytische vaardigheden
* Organisatie sensitiviteit                

Extra informatie

Standplaats

Den Haag
Aanvraagnummer
798
Startdatum:
2017-05-01
Verwachte einddatum
2018-02-28
Aantal uur per week:
36
Uurtarief
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
2017-04-14
Contactpersoon Quest4:
Jera Remer

Aanvullende informatie

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Jera Remer Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het onderstaand aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2017-04-10 13:38:42

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden