Senior Projectmanager | Den Haag/ Zoetermeer
Functie omschrijving
Wij zijn SSC-ICT, het Shared Service Centrum ICT van en voor het rijk, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. We zijn een van de grootste fullservice ICT-dienstverleners binnen het rijk en servicen de gehele rijksdienst met onder meer rijksbrede IT-services. Ons shared service centrum ondersteunt meer dan 50.000 werkplekken en mobiele devices in Nederland en op 160 ambassadeposten over de gehele wereld. Daarnaast beheren en ontwikkelen we ruim 1000 applicaties, verzorgen housing en hosting in het state of the art overheidsdatacenter (ODC), bieden IT-diensten met extra hoge beveiligingsniveaus en voeren jaarlijks zo’n 260 ICT-projecten uit, waaronder internationale evenementen als het EU-voorzitterschap. Zo zorgen we dat ambtenaren hun belangrijke werk in dienst van de samenleving altijd, overal en veilig kunnen doen.
Jaarlijks voert SSC-ICT zo’n 260 ICT-projecten uit voor acht ministeries van het Rijk. Het totale projectportfolio bestaat uit een breed scala aan domeinen, waaronder “slimme” Rijkskantoren, Housing & Hosting, Applicaties, Rijkswerkomgeving, en insourcing van nieuwe dienstverlening. Je bent als projectmanager verantwoordelijk voor het leiden en uitvoeren van één of meerdere projecten in het domein Applicaties, met daarin aansprekende projecten zoals de (door)ontwikkeling van ECM, Identity Management, ERP, vreemdelingenketentoepassingen en webapplicaties. De projectopdracht betreft de SSC-ICT brede implementatie van het pakket TOPdesk obv beschreven processen en ITIL methodieken.
Als projectmanager geef je leiding aan complexe ICT programma’s en projecten die doorgaans SSC-ICT overstijgend zijn. Met jouw expertise zorg je ervoor dat programma’s tijdig, binnen budget en naar volle tevredenheid van klanten worden opgeleverd. Risico’s weet je in te schatten en te beperken, escalaties weet je tijdig in goede banen te leiden. Je realiseert doelstellingen in samenwerking met opdrachtgever, projectteam, security specialisten, architecten en de beheerorganisatie. Je houdt hierbij rekening met de vele klanten en hun soms conflicterende belangen. Je creëert draagvlak op operationeel niveau tot aan de bestuurstafel. Door jouw daadkracht, hands-on mentaliteit en flinke dosis doorzettingsvermogen weet jij de beste resultaten neer te zetten!
Functie eisen
- Minimaal 5 jaar leidinggevende ervaring met ICT-professionals en een inspirerende manager
- Minimaal 7 jaar aantoonbare ervaring als project-/programmamanager met succesvol afgeronde, complexe ICT-programma’s
- Minimaal 3 jaar ervaring met managen van complexe opdrachtgever relaties binnen de Rijksoverheid en/of vergelijkbare grote organisaties
- Minimaal 3 jaar uitgebreide ervaring met het product TOPdesk, zowel inhoudelijk van de diverse modules als met aspecten rondom implementatie
- Minimaal 3 jaar uitgebreide kennis van Service Management processen, bij voorkeur op ITIL Expert niveau
- Minimaal ITIL Foundation, bij voorkeur ITIL Expert
- Aantoonbare kennis van informatiebeveiliging
- Aantoonbare kennis van LEAN, Yellow of green belt
- Prince 2 Practitioner certificaat
- Ervaring in het werken bij SSC-ICT
- Kennis van de omgevingen BZK, BuZa en V&J
Extra informatie
- Standplaats
-
Den Haag/ Zoetermeer
- Aanvraagnummer
- 1066
- Startdatum:
- 2017-08-01
- Verwachte einddatum
- 2018-01-31
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief
- €
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2017-07-12
- Contactpersoon Quest4:
- Wendy van Ooijen
Aanvullende informatie
Gesprekken vinden plaats op donderdag 20 juli 2017 tussen 12:00 en 14:00
CV max 5 pagina´s en in het Nederlands
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06-29985899. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het onderstaand aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2017-07-06 08:27:45