Senior Projectmanager | Den Haag
Functie omschrijving
De digitale keten wordt (gepland) op 1 juni in gebruik genomen voor vreemdelingenzaken waarbij een beperkt aantal advocatenkantoren de mogelijkheid krijgt om digitaal te procederen bij de Raad van State. Afhankelijk van de ervaringen wordt deze gebruikersgroep geleidelijk uitgebreid. Bij de ingebruikname bevat deze keten alle noodzakelijke functionaliteit maar nog niet alle gewenste functionaliteit. Een van de zaken die moeten
worden doorontwikkeld is de koppeling voor digitale dossieroverdracht met de IND en de Raad voor de rechtspraak. De projectmanager heeft de opdracht om deze en andere gewenste functionaliteit te realiseren.
Vanaf het moment van in productie name is de afdeling IT-beheer verantwoordelijk voor het beheer van de digitale keten. Wanneer zich bij dat beheer urgente problemen voordoen die niet door de beheerorganisatie kunnen worden opgelost (zoals bugs in programmatuur), dan worden medewerkers uit het project vrijgemaakt om de beheerorganisatie te ondersteunen.
Verantwoordelijkheden zijn:
– aansturen projectteam (ongeveer zeven personen)
– plannen en budgetteren van projectwerkzaamheden;
– releasematig opleveren van wijzigingen;
– afstemming met de beheerorganisatie;
– contact onderhouden met IND en Raad voor de rechtspraak.
De senior projectmanager rapporteert aan het hoofd CIO-office van de Raad van State.
Het project ‘Digitaal procederen’ betreft het digitaliseren en deels automatiseren van de processen die de Raad van State heeft als hoogste algemene bestuursrechter van Nederland. Het project is er op gericht om ervoor ter zorgen dat er op 1 juni 2016 een werkende keten digitaal procederen is, zodat:
-Rechtzoekende een procedure kunnen starten
-Partijen stukken kunnen uploaden, zodat deze kunnen worden toegevoegd aan lopende zaken
-Partijen dossiers kunnen inzien
-Partijen documenten uit deze dossiers kunnen downloaden
-Digitale communicatie van en naar partijen wordt ondersteund, inclusief notificaties
-Het digitaal portaal is benaderbaar voor burgers, rechtshulpverleners en rechtspersonen
Na de in productie name dienen de nog niet ontwikkelde functionaliteiten te worden gerealiseerd. De communicatielijnen met de projectleden en projectomgeving zijn kort. De sfeer in het project wordt gekenmerkt door samenwerken, gedegen voorbereiden, kwaliteit en vooral resultaten boeken.
Functie eisen
HBO werk- en denkniveau
Minimaal 5 jaar ruime aantoonbare en actuele ervaring als projectleider van complexe IT-projecten
Minimaal 3 jaar actuele ervaring met IT-ketenprojecten en digitalisering werkprocessen
Competenties
planmatig, resultaatgericht
klantgericht, verbindend
communicatief vaardig
Kennis
Kennis tav iteratief ontwikkelen
Kennis en ervaring met verandertrajecten (verandermanagement)
Kennis en ervaring van digitalisering binnen de rechtsketen
Actueel inzicht in datacenters, infrastructuur, softwareontwikkeling en beheer.
Opleiding / Certificaat
Scrum Agile of Ivar Jacobson Unified process
Training Verandermanagement
Professional Projectmanager; PRINCE2 Practitioner
Extra informatie
- Standplaats
-
Den Haag
- Aanvraagnummer
- 889
- Startdatum:
- 2017-06-05
- Verwachte einddatum
- 2017-12-31
- Aantal uur per week:
- 32
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2017-05-17
- Contactpersoon Quest4:
- Wendy van Ooijen
Aanvullende informatie
Geplaatst op 2017-05-10 09:17:24