Projectmanager Bijzondere informatievoorziening | Den Haag

Sorry, deze opdracht voor Projectmanager Bijzondere informatievoorziening is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2023-624
Startdatum:
08-05-2023
Verwachte einddatum:
07-05-2024 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
02-05-2023 12:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Projectmanager Bijzondere informatievoorziening

Wij zijn namens het Ministerie van VWS op zoek naar een Projectmanager Bijzondere informatievoorziening op basis van 36 uur.

Onderstaand is illustratief, het werkpakket is dynamisch.

  • Inrichten en doorontwikkelen van proces en informatie-ontsluiting ten behoeve van bijzondere informatievragen (Wob, onderzoeksvragen, beleidsevaluatie, hotspot- archivering);
  • Organiseren van een team dat met hoog kwaliteitsniveau de informatievragen behandelt. Dit team wordt in samenwerking met opdrachtgever geformeerd.
  • Toevoegen van professionaliteit en inzicht om departement te ondersteunen in vereiste vernieuwing. Dit gaat bijvoorbeeld om beleidsvragen rondom e-mail, chatberichten en samenwerkingsruimtes.
  • Met het team snel en wendbaar acteren op diverse vraagstelling. Vaak spoedeisend en gepaard gaand met zeer veel te verwerken informatie.
  • Checks op compliancy, onder toezicht van CISO en Privacy-Officer.

Achtergrond:
We zoeken een stevige Projectmanager met veel ervaring bij de rijksoverheid, idealiter bij een kerndepartement. Het kerndepartement staat regelmatig in de publieke en politieke schijnwerpers. Dit vraagt goede bestuur sensitiviteit en – uiteraard – goede kwaliteit van werken. Met goede dossiervorming zodat verantwoording kan plaatsvinden aan controlerende instanties (Audit Dienst Rijk en Algemene Rekenkamer). De projectmanager is opgeleid in Informatiekunde en zeer ervaren in de toepassing van analytische software. En ervaren met dossiervorming, archief vereisten, Wob-behandeling en beleidsevaluatie. Dit gecombineerd met inzicht in vereisten rond informatieveiligheid, integriteit en privacy- bescherming. De projectmanager is in staat om een team te vormen dat deskundig en wendbaar op de interne vraagstelling acteert. Een team dat in staat is om onder grote druk accuraat te zijn en geen concessies te doen aan kwaliteit en volledigheid.

Organisatie:
Betrouwbare informatievoorziening is essentieel in onze dienstverlening. Daar maken we ons als directie Organisatie, Bedrijfsvoering en Personeel (OBP) sterk voor. De Corona-crisis geeft extra druk en uitdaging op het organiseren van informatievoorziening voor Wob-vragen en informatieverzoeken ten behoeve van onderzoek en verantwoording. Dit vraagt sturing op levering op acute vraagstelling én sturing op het parallel vernieuwen van de informatiebewerking. Dit gebeurt met vernieuwing van processen en toepassing van moderne software. Voor beide sturingsvragen is behoefte aan een Projectmanager Bijzondere Informatievoorziening.

Eisen en wensen voor de functie Projectmanager Bijzondere informatievoorziening

Harde eisen:

  • Kandidaat beschikt over WO werk-/denkniveau;
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van projectmanagement op het terrein van informatievoorziening.

Wensen:

  • Mate waarin de kandidaat aantoonbare kennis heeft van de actuele wetgeving en normen, beleid en uitvoeringspraktijk bij de Rijksoverheid of binnen het ministerie van VWS Maximaal 200 punten;
  • Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met projectmanagement op terrein van informatievoorziening Maximaal 300 punten;
  • Mate van aantoonbare ervaring met informatievraagstukken bij een kerndepartement Maximaal 200 punten;
  • Mate waarin kandidaat beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden (toetsbaar in CV, motivatie en/of mogelijk gesprek) Maximaal 200 punten.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-04-26 11:21:04

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden