Projectmanager | Almelo

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Almelo
Aanvraagnummer:
A2022-0662
Startdatum:
27-06-2022
Verwachte einddatum:
31-05-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
08-06-2022 08:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Justitiële Informatiedienst op zoek naar een projectmanager op basis van 36 uur per week. 

Als projectmanager identiteitsvaststelling leid je omvangrijke projecten in een politiek-bestuurlijke omgeving. Deze projecten hebben een operationeel en/of tactisch karakter en zijn voor onze klanten van strategisch belang. Deze projecten bevatten vaak een stevig ICTcomponent, gericht op het realiseren van nieuwe of verbeteren van bestaande producten en diensten. Denk bijvoorbeeld aan het ontwikkelen van voorzieningen waarbij diverse organisaties informatie vanuit diverse systemen kunnen uitwisselen. Dat vraagt om samenwerking met ketenpartners en andere partijen, waarbij de belangen groot en mogelijk tegengesteld zijn en kunnen leiden tot (inter)nationale afbreukrisico’s voor betrokkenen. Uiteraard doe je dit niet alleen. Je werkt nauw samen met een business owner, product owner en een ontwikkelteam. In dit uitdagende speelveld ben jij in de omgeving het aanspreekpunt en boegbeeld van jouw project(en), manage je verwachtingen bij de opdrachtgever en draag je de visie van je project uit die binnen Justid gepland zijn op het portfolio. Kortom een mooie uitdaging voor een ervaren projectmanager die zijn tanden wil zetten in een complexe en dynamische omgeving!

Achtergrond opdracht:
De capaciteit binnen het team op dit moment is ontoereikend, waardoor er gebruik gemaakt moet worden van externe inhuur. Opdrachten waar de projectmanager op ingezet gaat worden vinden plaatst binnen de directie ketenvoorzieningen. De projectmanager wordt in eerste instantie ingezet op het brede onderwerp van Ondermijning. Vanuit het Directoraat-Generaal Rechtspleging en Rechtshandhaving wordt hiervoor een programma opgestart.

Binnen dit programma zijn een aantal projecten in ontwikkeling die tezamen met ketenpartners worden uitgevoerd. Voor Justid zijn, vooralsnog, 3 projecten aan de orde: Visie op de identiteitsvastelling, Adreskwaliteit en Aanpassingen SKDB. Cruciaal binnen deze projecten is de samenwerking met het Departement en de ketenpartners, maar zeker ook een intensieve, constructieve verbinding met de huidige beheerorganisatie. Dit jaar staat in het teken van het opstellen van een Plan van Aanpak 2022 i.k.v. vooronderzoek, impact-analyses, voorbereidende werkzaamheden voor realisatie. Eind 2022 verschuift de focus naar het realiseren van nieuwe functionaliteiten, inclusief bijbehorende plannen van aanpak.

Organisatie:
De Justitiële Informatiedienst zorgt dat cruciale informatie beschikbaar is op het juiste moment voor de juiste persoon. In de strijd voor een rechtvaardige en veilige samenleving helpt de Justitiële Informatiedienst met betrouwbare informatie en slimme oplossingen. Wij bouwen aan een krachtige verbinding tussen mens, informatie en technologie.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het aansturen van agile teams en weet Agile werken te combineren met Prince2;
  • Kandidaat heeft een afgeronde HBO+ of WO-opleiding;
  • Kandidaat heeft kennis van projectmanagement in programmaverband en het werken volgens de MSP methodiek;
  • De projectmanager is verantwoordelijk voor een project op strategisch/tactisch niveau. Ruime ervaring met regievoering in de strafrechtketen waarbij sprake is van keteninformatisering tussen ketenpartners, dit dient duidelijk herleidbaar te zijn uit het CV;
  • Kandidaat beschikt over aantoonbare kennis en ervaring in de ontwikkeling van complexe informatiesystemen;
  • Kandidaat toont op basis van cv aan dat hij ervaring heeft in het aansturen van ontwikkelteams die applicaties ontwikkelen gebaseerd op bouwblokken. De methode voor ontwikkelen is gebaseerd op Agile Scrum of SAFe;
  • Kandidaat heeft kennis van de principes van Functioneel ontwerp en Startarchitectuur in de context van een agile aanpak;
  • De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het werken in een politiek en bestuurlijk gevoelige omgeving. Specifiek dient de kandidaat aan te tonen dat hij/zij kan omgaan met de belangen van meerdere organisaties die ieder in het project zijn vertegenwoordigd ( 5 jaar);
  • De kandidaat heeft kennis van het domein J&V en de strafrechtketen in het bijzonder. Deze kennis is opgedaan door het uitvoeren van opdrachten voor en tussen ketenpartners. Dit moet blijken uit de cv ( 2 jaar);
  • De kandidaat heeft ervaring met het zelfstandig aansturen van projecten die een gemeenschappelijk (keten)eindresultaat opleverden voor verschillende organisaties (bedrijf, instelling, werkmaatschappij of zelfstandige unit). Dit moet blijken uit het cv ( 3 jaar).

Wensen:

  • Kandidaat getuigt van politieke-bestuurlijke sensitiviteit en verbindt departement, programma, project en interne beheerorganisatie met elkaar. Kandidaat is zorgvuldig, overtuigend en feitelijk in mondelinge en schriftelijke communicatie. De communiatie wordt ook in het Engels verwacht. Kandidaat bevordert duurzame samenwerking tussen de betrokken partijen. Je hebt ervaring in de aansturing van en de omgang met externe partijen; Je bent organisatiesensitief en hebt gevoel voor politieke verhoudingen; Je hebt sterke netwerkvaardigheden en weet deze ook effectief in te zetten; Je bent besluitvaardig, gericht op resultaat en gespreksvaardig;
  • Kandidaat heeft ervaring met architectuur, business- en informatieanalyse;
  • Kandidaat heeft ruime ervaring in het managen van complexe (ICT) projecten binnen een politiek bestuurlijke omgeving en in ketenverband;
  • Kandidaat moet met het team kunnen meedenken/klankborden over technische- en functionele oplossingsrichtingen Je hebt ICT-kennis rondom voortbrengingsprocessen voor applicatieontwikkeling;
  • VOG: Bij eventuele gunning levert de kandidaat zo snel mogelijk voor de startdatum , een rechtsgeldig VOG in welke niet langer dan 3 maanden voorafgaand aan de beoogde startdatum is afgegeven, organisatie specifiek is én betrekking heeft op de aard van de uit te voeren diensten/werkzaamheden. Geheimhoudingsverklaring: Bij eventuele gunning levert de kandidaat een ingevulde en ondertekende geheimhoudingsverklaring in als bijgevoegd bij de overeenkomst;
  • Start: Kandidaat is beschikbaar per 01-06-2022, danwel zo spoedig mogelijk.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op week 23/24. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-05-31 13:40:14

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden