Projectmanager (3 fte) | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2022-0348
Startdatum:
21-03-2022
Verwachte einddatum:
20-03-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
18-03-2022 13:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor KOOP op zoek naar 3 Projectmanagers op basis van 36 uur per week. 

Je werkt in opdracht van IIR als projectmanager aan projecten en programma’s waarin je met jouw kennis en ervaring het verschil kunt en mag maken. Je werkt op interim-basis voor verschillende ministeries of uitvoeringsorganisaties. Opdrachtgevers verwachten van jou als projectmanager heldere en haalbare plannen; een heldere (ICT) visie en brede algemene ICT-kennis en oplossingsrichtingen die overheidsinformatie duurzaam toegankelijk maken en houden.

Je hebt een resultaatgerichte rol op het gebied van de informatiehuishouding en bent daarmee verantwoordelijk voor:

  • Het zorgdragen dat informatiehuishouding bij een opdrachtgever aansluit bij de generieke afspraken en kaders van de rijksoverheid, zoals gesteld in het actieplan Open op Orde;
  • Het mede-richting geven aan I-Interim Rijk bij de inrichting van multi-disciplinaire teams;
  • Het richting- en leidinggeven aan het multidisciplinaire projectteam;
  • Het vergroten van het lerend vermogen van een opdrachtgevende organisatie op het gebied van informatiehuishouding d.m.v. community building;
  • Het samen met de coördinatoren IHH periodiek overleggen over informatie aan beleidsonderdelen binnen het Rijk;
  • Het onderhouden en actief inzetten van het eigen netwerk om draagvlak te verkrijgen of te beïnvloeden;
  • Het vooraf maken van heldere afspraken omtrent de opdracht met de opdrachtgever (intake), waaronder inzet van capaciteit van de opdrachtgevende organisatie en met de coördinatoren over samenstelling multi-disciplinaire team.

Kennis, ervaring, competenties en vaardigheden:

  • Academisch werk- en denkniveau;
  • Kennis van en ervaring met informatiehuishouding- en privacyvraagstukken binnen en buiten de rijksoverheid en daarbij behorende wet en regelgeving en relevante methodieken en standaarden is een pre;
  • Strategisch kunnen denken en handelen op vak inhoud en veranderprocessen;
  • Ervaring met bestuurlijke besluitvormingsprocessen;
  • Ervaring met het werken met interdepartementale gremia en zich in bijbehorend krachtenveld goed kunnen bewegen is een pre;
  • Succesvol in het realiseren van samenwerking op diverse niveaus;
  • Aantoonbaar in staat zijn om organisatie-ontwikkelingsvraagstukken vorm te geven en goed te implementeren en nieuwe uitdagingen en kansen op te pakken;
  • Kennis en ervaring op het gebied van bestuurs-/bedrijfskunde en informatica;
  • Kennis en ervaring op het gebied van informatiebeveiliging, risicoanalyse methoden en de uitvoering van risicomanagement is een pre.

Opdrachtgever:
I-Interim Rijk (IIR) helpt de rijksoverheid succesvol te zijn in de digitale wereld.
Als Rijkscollega’s helpen we onze klanten om succesvol te zijn in het continu ontwikkelen en verbeteren van hun informatiehuishouding en het realiseren van hun I-ambitie.
I-Interim Rijk bedient dan ook de hele Rijksoverheid. Van informatietoegang bij de Ombudsman tot digitale samenwerking in de inburgeringsketen; Jouw expertise en kennis wordt tijdelijk ingezet en bij rijksorganisaties om hen te helpen om met lef en ondernemerschap slagvaardig te opereren.

Team/omgeving/afdeling:
IIR is betrokken bij grote vraagstukken en ontwikkelingen binnen het Rijk op digitalisering. Na de Parlementaire Ondervragingscommissie Kinderopvangtoeslag is het transparanter handelen van de overheid een belangrijk thema. Digitalisering speelt daarbij een belangrijke rol. I -Interim Rijk is gevraagd organisaties daarbij te helpen. Hiervoor heeft IIR samen met een aantal andere organisaties de handen ineen geslagen en heeft een aantal multidisciplinaire projectteams opgezet die niet alleen naar de digitalisering kijken, maar ook naar cultuur en gedrag van een organisatie.

Eisen en wensen:

  • Ondernemend en zelfstandig;
  • Professioneel, creatief en kijkt makkelijk over de grenzen van de opdracht heen;
  • Energiek, enthousiast en een goede luisteraar;
  • Je kunt goed omgaan met collega’s, opdrachtgevers en ketenpartners, ook als het spannend wordt;
  • Een netwerk opbouwen en snel met collega’s schakelen om de extra’s te bieden die de opdrachtgever succesvol maken;
  • Draagvlak voor veranderingen creëren;
  • Jij beschikt over drie kernkwaliteiten die in de rijks brede Visie op publiek leiderschap worden genoemd:
    – Samenwerken. Je brengt het gedeeld leiderschap in praktijk, bent gericht op het breder verband en niet uitsluitend het ‘eigen’ domein, zoekt actief de samenwerking en co-creatie en bent daarbij in staat om je te verplaatsen in verschillende perspectieven.
    – Integriteit. Je werkt oprecht en bewust ten dienste van het algemeen belang en de maatschappelijke opgaven en laat dat in je dagelijks handelen zien.
    – Reflectie. Je beschikt over zelfinzicht en organiseert reflectie in het veld, met de wetenschap en de praktijk, en je stelt de juiste vragen en bepaalt op grond daarvan koers en positie.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je beschikt over academisch werk- en denkniveau;
  • Je beschikt over ervaring met informatiehuishouding.

Wensen:

  • Mate waarin de kandidaat beschikt over kennis van rijksoverheid;
  • Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met relevante methodieken en standaarden uit de informatiehuishouding en architectuur binnen de Rijksoverheid;
  • Mate waarin de kandidaat beschikt over de genoemde competenties en vaardigheden (toetsbaar op basis van cv, motivatiebrief en/of mogelijk sollicitatiegesprek);
  • Mate van ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-03-17 08:07:35

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden