Projectmanagement ondersteuner (PMO) | Den Haag

Sorry, deze opdracht voor Projectmanagement ondersteuner (PMO) is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2023-167
Startdatum:
01-03-2023
Verwachte einddatum:
29-02-2024
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


€ 68,00


Sluitingsdatum aanvraag:
08-02-2023 10:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Projectmanagement ondersteuner (PMO)

Wij zijn voor het Ministerie van Justitie en Veiligheid op zoek naar een Projectmanagement ondersteuner (PMO) op basis van 36 uur per week.

Voor het thema Digitaal Grondvlak vragen wij een PMO-er die de projectmanager van het thema kan ondersteunen. De werkzaamheden zijn conform de standaard PMO activiteiten zoals o.a. beschreven in Prince2 en MSP. Deze activiteiten dienen pro-actief, met eigen initiatief te worden opgepakt. In het bijzonder:

  • PMO-processen/-procedures inrichten en uitvoeren;
  • Eerst aanspreekpunt/loket voor het thema, van daaruit connecties leggen met (project-)medewerkers;
  • Eerste aanspreekpunt voor Inkooporganisatie JenV en financiële controller DII;
  • Bewaken van plannen, deadlines en financiën;
  • Tijdig signaleren van aandachts-/knelpunten op bovenstaande;
  • Beheer van projectdocumentatie en financiële projectadministratie;
  • Overleggen inplannen, voorbereiden (o.a. agenda’s, stukken) en notuleren;
  • Bijeenkomsten organiseren, voorbereiden, begeleiden.

Achtergrond opdracht:
JenV heeft de i-Strategie 2022-2027 opgesteld. Deze i-Strategie gaat in op uitdagingen voor de komende periode en wat nodig is om deze het hoofd te bieden en beschrijft hoe JenV zich een plek middenin de digitale samenleving kan verwerven. De i-Strategie is opgezet als een overzicht over de JenV-brede, duurzame IV portefeuille voor de komende periode. De i-Strategie is van heel JenV in het algemeen en de specialisten in het i-domein in het bijzonder. Zij zijn niet alleen de afnemers van dit product, maar hebben een zeer grote rol in de totstandkoming van dit product en de realisatie hiervan. Hiermee is de i-Strategie van JenV niet een van hogerhand opgelegd kader, maar een richtinggevende visie met draagvlak. In de i-Strategie zijn acht thema’s benoemd, waaronder het thema ‘Doorontwikkelen Digitaal Grondvlak’. Dit thema zal projectmatig worden opgepakt en ingericht binnen de afdeling Regie, Programma’s en Projecten van de directie Informatievoorziening en Inkoop.

Organisatie:
Het Ministerie van Justitie en Veiligheid (JenV) werkt aan een veilige en rechtvaardige samenleving door mensen en organisaties rechtszekerheid en rechtsbescherming te bieden. De kernopdracht voor JenV is drieledig.

We zorgen voor:

  • De rechtsstaat in Nederland;
  • Een veilige samenleving;
  • Een rechtvaardig migratiebeleid.

De afdeling Regie, Programma’s en Projecten Onze afdeling staat aan de lat om het portfolio van gemeenschappelijke digitale diensten (GDD) te beheren en door te ontwikkelen. Binnen JenV zijn wij de opdrachtgever voor GDD. Onze diensten maken het mogelijk dat JenV collega’s binnen heel JenV dagelijks hun werk kunnen doen. Zonder ons netwerk geen veilige internetverbindingen. En wat te denken van alle documenten die binnen JenV goedgekeurd moeten worden? Iets dat niet mogelijk is zonder documentmanagementsysteem.

Wij zorgen ervoor dat de gemeenschappelijke digitale diensten kwalitatief gezien op peil blijven tegen acceptabele kosten. Dat doen we door het uitvoeren van projecten en programma’s, het onderhouden van de relaties met onze leveranciers en afnemers, het voeren van portfoliomanagement, lifecyclemanagement en dat alles met een solide begroting die we jaarlijks laten vaststellen door onze afnemers. We doen dit in teamverband. Het portfolio is verdeeld in zeven domeinen, zoals documentdiensten, datacenterdiensten en toegangsdiensten. De voorzieningen in deze domeinen worden bestuurd door domeinhouders. Zij worden hierin bijgestaan door onze architect en adviseur. Het geheel wordt gecoördineerd door twee strategisch opdrachtgevers. Ter tijdelijke vervanging zijn wij op zoek naar een strategisch opdrachtgever.

Eisen en wensen voor de functie Projectmanagement ondersteuner (PMO)

Harde eisen:

  • De kandidaat heeft een afgeronde opleiding van minimaal HBO niveau;
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring als PMO-er. Dit dient duidelijk en concreet omschreven te zijn in het CV;
  • De kandidaat heeft kennis van en ervaring met PMO processen conform best-practices en algemene standaarden vanuit bijvoorbeeld Prince2 en MSP. Dit dient duidelijk omschreven te zijn in het CV;
  • De kandidaat heeft conceptuele kennis van IV, zoals Cloud, Data, Privacy. Dit dient duidelijk omschreven te zijn in het CV;
  • De kandidaat heeft conceptuele kennis van IV-processen, zoals portfoliomanagement, lifecyclemanagement, sourcing. Dit dient duidelijk omschreven te zijn in het CV;
  • De kandidaat heeft ervaring met het organiseren van bijeenkomsten, zoals stuurgroepen, klankboordsessies, webinars (pre), seminars (pre). Dit dient duidelijk omschreven te zijn in het CV.

Wensen:

  • Beschikt u over kennis en ervaring t.a.v. – Projectmanagement methodieken, zoals Prince2 – Programmamanagement methodieken, zoals MSP – Agile methodieken zoals SCRUM of SAFe. Geef aan met hoeveel items je kennis en ervaring hebt. Met geen van deze = 1 Met 1 van deze = 25 Met 2 van deze = 50 Met 3 of > = 100 (15%);
  • Hoeveel jaar ervaring heeft de kandidaat als PMO. Geef aan hoeveel jaar ervaring je hebt; (15%);
  • Ervaring binnen meerjarige programma’s voor een periode van minimaal 1 jaar. Met geen = 1 Met 1 tot 2 = 50 Met 3 of > = 100 ( 15%);
  • Ervaring binnen grote (>5000 medewerkers), complexe organisaties. Toegepast bij 3 opdrachten of > = 100 2 opdrachten = 50 1 opdracht = 20 Geen ervaring = 1 ( 15%);
  • Ervaring binnen Rijksoverheid organisaties. Toegepast bij opdrachten van minimaal 6 maanden: 3 opdrachten of >, of ervaring binnen JenV = 100 2 opdrachten = 50 1 opdracht = 20 Geen ervaring = 1 ( 15%).

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-02-03 11:34:21

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden